  • 1. Data: 2009-08-25 18:44:11
    Temat: zbrojenie dolnej "plyty" szamba
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    Hej!

    Wlasnie jestem w trakcie robienia szamba - zelbetowe, trzy komorowe.
    Poki co mam ladnie wylane boczne sciany i wybrany srodek "do rowna".
    Spod to glina - baaaardzo twarda. Wody gruntowe mam hoho, nie widzieli
    ich nawet najstarsi gorale ;) W zwiazku z czym jest tam suchutko.
    Jakies pol metra nizej jest swietny piasek w ktory wszystko wsiaka :)

    Ale do rzeczy - zastanawiam sie czy ta dolna plyte jest jakikolwiek
    sens zbroic. A jezeli tak - to jak ? Tam sie nic nie powinno giac, ani
    w jedna, ani w druga strone.. Jedyne czego sie obawiam to ze ta glina
    moze kiedys speczniec - wtedy zbrojenie musialoby byc gora. Zawartosc
    szamba tez bedzie wywierala duzy nacisk na dno - w koncu to 12m3 czyli
    >=12t, wtedy zbrojenie musialoby byc dolem.. No ale to jest grunt
    rodzimy, nieruszony, *super* twardy (bez ciezkiego kilofa nie ma co
    nawet podchodzic ;-) Wiec... Zbroic to czy olac i wylac te ~10cm B15
    bez niczego ? Ew. tylko jakies zbrojenie przeciwskurczowe z siatki np.
    20x20 z drutu fi6 / fi8..

    Pomozcie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 2. Data: 2009-08-26 00:28:17
    Temat: Re: zbrojenie dolnej "plyty" szamba
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 25 Sie, 20:44, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > nawet podchodzic ;-) Wiec... Zbroic to czy olac i wylac te ~10cm B15
    > bez niczego ? Ew. tylko jakies zbrojenie przeciwskurczowe z siatki np.

    Płyta denna ma być związana ze ścianami czy nie?
    Czemu zacząłeś od ścian a nie od dna?

  • 3. Data: 2009-08-26 06:46:14
    Od: "Adam" <k...@o...pl>

    Ubawiles mnie swoimi teryjkami
    Zachowujesz sie jak pacjent który chce uczyc lekarza.
    Powiem krótko:
    Jesli nie chcesz miec problemów to ---->> ZBROIC

    pozdrawiam
    Adam

  • 4. Data: 2009-08-26 06:49:05
    Od: "Adam" <k...@o...pl>

    i jeszcze jedno :
    nie zapomnij zrobic podsypki z piasku na tej odkopanej glinie
    Adam

  • 5. Data: 2009-08-26 07:02:38
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    i.googlegroups.com...
> [...]
    > ich nawet najstarsi gorale ;) W zwiazku z czym jest tam suchutko.
    > Jakies pol metra nizej jest swietny piasek w ktory wszystko wsiaka :)

    Czyli zrób "ekologicznie" nie dawaj plyty dennej;))) i zapomnisz ze masz
    szambo;)))

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-08-26 07:24:22
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Czyli zrób "ekologicznie" nie dawaj plyty dennej;))) i zapomnisz ze masz
    > szambo;)))

    Przez pol metra gliny nic nie przesiaknie :(

    pozdrawiam
    pluton

  • 7. Data: 2009-08-26 07:26:59
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Przez pol metra gliny nic nie przesiaknie :(

    Zebrać te poł metra gliny. Albo sama rozmoknie.

    Krzysiek

  • 8. Data: 2009-08-26 09:27:51
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ubawiles mnie swoimi teryjkami
    > Zachowujesz sie jak pacjent który chce uczyc lekarza.
    > Powiem krótko:
    > Jesli nie chcesz miec problemów to ---->> ZBROIC

    Ale Adam nikogo nie pouczał, on tylko grzecznie pytał.
    No i cytuj tak byśmy widzieli do jakiej wypowiedzi sie odnosisz;))

    Krzysiek

  • 9. Data: 2009-08-26 14:49:15
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 26 Sie, 02:28, Krzemo <p...@g...com> wrote:

    > Płyta denna ma być związana ze ścianami czy nie?

    Nie. Wszystko jest na "dziewiczym" i nieruszonym gruncie wiec mysle,
    ze nic nie powinno tutaj siadac i sie ruszac :) Zreszta nawet jakby
    lekko peklo to przeciez zawartosc szamba zaraz to uszczelni :)

    > Czemu zacząłeś od ścian a nie od dna?

    A bo sobie wykopalem kopareczka elegancko idealnie scianki, potem to
    zazbroilem i zalalem, a po 3 dniach odkopalem srodek :-) W ten sposob
    uniknalem koniecznosci szalowania scian (no dobra, i tak szalowalem bo
    lycha byla 30-stka ale to juz byl pryszcz :) W ten sposob mam idealny
    i nieruszony grunt wokol szamba - odpadaja problemy z jego
    zageszczaniem. No chyba ze sie kierbud uprze, ze to trzeba odkopac i
    wyabizolowac z zewnatrz ale mysle ze nie bedzie takiej potrzeby ;) Do
    betonu mialem dodatek uszczelniajacy - ponoc beton wytrzymuje
    cisnienie 6bar :-)

    BTW. Dno mam juz wylane. Zazbroilem tym co bylo pod reka.. Od fi6 do
    fi14, krzyzowo, co 20cm. Pod przewidywane dwie przegrody dalem
    dodatkowo po dwa druty fi12 :) Jutro zaszaluje i wyleje te dwie
    przegrody i zostanie tylko plyta gorna.. Ze scian bocznych wystaje po
    20cm zbrojenia, dam dodatkowo mini-wieniec na calosci i bedzie git.
    Bedzie niezly bunkier :)
    pozdr.

  • 10. Data: 2009-08-26 14:59:16
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 26 Sie, 08:46, "Adam" <k...@o...pl> wrote:
    > Ubawiles mnie swoimi teryjkami
    > Zachowujesz sie jak pacjent który chce uczyc lekarza.

    Znaczy sie ze niby to jak ? ;)

    > Powiem krótko:
    > Jesli nie chcesz miec problemów to ---->>  ZBROIC

    Wiesz w najgorszym wypadku to gdziestam lekko ta plyta peknie. I w
    sumie dla mnie to zaden problem bo albo gowno to uszczelni albo bede
    rzadziej wywozil szambo ;) W promieniu 500m nie ma nigdzie studni,
    grunt to jak pisalem super twarda glina - watpie ze cokolwiek mogloby
    sie przez nia dostac do gruntu -> jak pada deszcz to kaluze stoja w
    tej glinie pare dni poki je pompa nie wyciagne :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.