  • 1. Data: 2009-08-25 16:12:12
    Temat: tytancynk - trwałość
    Od: sendilkelm <s...@o...pl>

    Witam!
    Założone są rynny z tytanocynku. Na kilku rynnach widać czarne "pręgi"
    na błyszczącej metalicznie powierzchni. Nie dało to się zmyć, nie ma też
    wyraźnych śladów zadrapania. Czy to jest jakieś uszkodzenie, czy nie
    grozi to przedwczesną korozją?

    --
    sendilkelm

  • 2. Data: 2009-08-25 17:31:08
    Temat: Re: tytancynk - trwałość
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Witam!
    > Założone są rynny z tytanocynku. Na kilku rynnach widać czarne "pręgi" na
    > błyszczącej metalicznie powierzchni.

    Zdjecie.
    Jaki tytancynk (producent) ?
    Czy wczesniej bylo tam cos innego zanim wyszly ciemne smugi ? Np bialy/szary
    nalot ?
    Jak przechowywales rynny ?
    Jak montowala je ekipa ?

    Pozdrawiam

    Kane

  • 3. Data: 2009-08-25 18:51:42
    Od: sendilkelm <s...@o...pl>

    http://skocz.pl/narynnie

    > Jaki tytancynk (producent) ?
    Nie wiem. Nie dotarły jeszcze faktury.

    > Czy wczesniej bylo tam cos innego zanim wyszly ciemne smugi ?
    Nie już z tym mi zamontowali - prosto z ciężarówki. Nie wiem teraz, czy
    się kłócić o wymianę, czy tylko obrócić, żeby nie było widać.

    > Jak przechowywales rynny ?
    j.w. nówki sztuki z hurtowni.

    > Jak montowala je ekipa ?
    Te nie były lutowane.

    --
    sendilkelm

  • 4. Data: 2009-08-25 19:03:44
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > http://skocz.pl/narynnie
    >
    > Nie już z tym mi zamontowali - prosto z ciężarówki. Nie wiem teraz, czy
    > się kłócić o wymianę, czy tylko obrócić, żeby nie było widać.

    Sciag goscia z hurtowni i mu to pokaz. Bedziesz mial producenta - wyslij mu
    zdjecie i zapytaj o to skad takie smugi na jego produkcie. U mnie
    (Rheinzink) przedstawiciel byl na budowie, bez wiekszego proszenia.

    Rysa wyglada na pochodzaca z transportu/przechowywania. Probowales ja usunac
    ? Welna stalowa lub cos innego delikatnego i zobaczyc czy wogole schodzi.

    Wczesniej sadzilem ze moze to sa smugi od nierownego patynowania materialu
    (np byl dostep wody akurat w tym miejscu plus inne czynniki) ale smuga
    wyglada na zbyt regularna.

    Osobiscie bym to po prostu obrocil tak by nie bylo widac, ewentualnie
    dodatkowo (jesli smuga nie schodzi pod wplywem welny stalowem) delikatnie
    zakonserwowal czyms podobnym do ocynku ktory juz masz. Na moich rynnach tego
    nie bylo (byl za to inny problem ale tu chyba nie wystepuje :) )

    Pozdrawiam

    Kane

  • 5. Data: 2009-09-01 20:17:55
    Od: Igor Pilutkiewicz <i...@r...pl>

    On 25 Sie, 20:51, sendilkelm <s...@o...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Nie już z tym mi zamontowali - prosto z ciężarówki. Nie wiem teraz, czy
    > się kłócić o wymianę, czy tylko obrócić, żeby nie było widać.

    Nie jest to problem. Jeśli jednak przeszkadza, to można rurę obrócić
    lub zobaczyć sposoby czyszczenia na http://pl.rheinzink.de/118.aspx