  • 1. Data: 2009-08-25 05:33:34
    Temat: Pex do grzejnika
    Od: "bn" <j...@p...onet.pl>

    Witam, w jaki najleszy sposób dprowadzić pex do grzejników od rozdzielacza?
    Najkrótsza drogą czy zygzakiem. Ponoć zygzak zmniejsza napór wody i
    dodatkowo daje większą dylatację. Piec jest na eko. Pozdrawiam BN.

  • 2. Data: 2009-08-25 08:25:56
    Temat: Re: Pex do grzejnika
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "bn" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam, w jaki najleszy sposób dprowadzić pex do grzejników od
    > rozdzielacza? Najkrótsza drogą czy zygzakiem. Ponoć zygzak zmniejsza napór
    > wody i dodatkowo daje większą dylatację. Piec jest na eko. Pozdrawiam BN.

    Jaki napor wody? Woda bedzie prosto z zapory? :-)
    Daj normalnie najkrotsza droga i nie zawracaja sobie glowy kosmicznymi
    teoriami.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2009-08-25 11:23:28
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
    > Użytkownik "bn" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomoœci
    >
    > Jaki napor wody? Woda bedzie prosto z zapory? :-)
    > Daj normalnie najkrotsza droga i nie zawracaja sobie glowy kosmicznymi
    > teoriami.

    wskazane jest dać lekko po łuku aby rura mogła sie lepiej rozprężać pod
    wpływem zmian temperatury. tak mówi teoria.

    chodzi o zmniejszenie naprężeń w miejscu mocowania grzejnika.

  • 4. Data: 2009-08-25 12:25:51
    Od: "Sawa" <f...@m...pl>

    > wskazane jest dać lekko po łuku aby rura mogła sie lepiej rozprężać pod
    > wpływem zmian temperatury. tak mówi teoria.
    >
    > chodzi o zmniejszenie naprężeń w miejscu mocowania grzejnika.

    Tak jak mówi kolega, ja mam 12 grzejników każdy pociągnięty osobnym
    zasilaniem do rozdzielacza, układałem je w styropianie między wylewkami,
    każdy otrzymał lekkie S aby mógł pracować. Zobacz w specyfikacji ile
    rozciąga się 1mb przy wzroście temperatury o np 60'C przy czystym plastiku
    jest to dość sporo i ponoć może wyrwać kaloryfer ze ściany (tak twierdził
    instalator). Ja do ostatniego kaloryfera mam 17mb co przy pracy 2mm na mb
    daje 3cm, rurka puszczona łukiem w styro ma gdzie pracować i od 2 lat nie
    widzę problemu.

    Pozdro
    Sawa

  • 5. Data: 2009-08-25 18:07:13
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Sawa" <f...@m...pl> napisał w wiadomości

    > instalator). Ja do ostatniego kaloryfera mam 17mb co przy pracy 2mm na mb
    > daje 3cm, rurka puszczona łukiem w styro ma gdzie pracować i od 2 lat nie
    > widzę problemu.

    Zapewne macie racje, ale pexal to nie PP i pracuje jednak mniej. Poza tym
    przy wzroscie temperatury to on sie nie kurczy a rozszerza wiec gdzies tam w
    styropianie zawsze sobie miejsce znajdzie, choc pewnie lekki luk jak pisze
    Marek zapewne nie zaszkodzi.

    Pozdro.. TK