  • 1. Data: 2009-08-24 20:23:38
    Temat: Kiedy zamawiac prad na dzialke?
    Od: Gonzo <g...@n...nn>

    Witam,
    Kiedy powinienem zamowic przylacze? Dzialka narazie jest nieogrodzona i
    nie ma na niej nic; rowniez przebiega przez nia linia sredniego napiecia
    i nie ma obostrzen. Nie mam pozwolenia na budowe i narazie nie chce miec
    - niedlugo zmienia sie przeznaczenie dzialki i dom bede budowal po innej
    stronie niz moge obecnie. Zaklad energetyczny jest dosc powolny i
    dlatego chce zaczac procedure jak najwczesniej.
    Dziekuje serdecznie za pomoc,

  • 2. Data: 2009-08-24 20:26:48
    Temat: Re: Kiedy zamawiac prad na dzialke?
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "Gonzo" <g...@n...nn> napisal w wiadomosci
    > Witam,
    > Kiedy powinienem zamowic przylacze?

    Juz zamawiaj. Postawia skrzynke i jak bedziesz potrzebowal to bedziesz juz
    mial

    Kris

  • 3. Data: 2009-08-24 20:34:19
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Gonzo wrote:
> [...]
    > budowal po innej stronie niz moge obecnie. Zaklad energetyczny jest
    > dosc powolny i dlatego chce zaczac procedure jak najwczesniej.

    a masz w ogole warunki zasilania? moze sie okazac ze prad bedziesz mial ale
    za rok albo kilka lat :)

  • 4. Data: 2009-08-24 21:50:26
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Gonzo pisze:
    > Witam,
    [..]
    Zaklad energetyczny jest dosc powolny i
    > dlatego chce zaczac procedure jak najwczesniej.

    U mnie zamówienie i zrobienie przyłącza energetycznego na działkę było
    pierwszą - dosłownie - sprawą, którą fizycznie zrobiłem na tym terenie
    :-). Jak mam prąd, to już mogę sporo zrobić, jak nie mam... mam problem.
    Dlatego załatwiaj to w pierwszej kolejności, a potem resztę. Najpierw
    załatw sobie warunki przyłącza, bo może się okazać, że ZE nie ma
    możliwości technicznych, żeby Cię przyłączyć... :-), potem zrób projekt,
    zamów przyłącze o mocy, jaka wg Ciebie będzie Ci potrzebna, spisz
    umowę i czekaj - oni zrobią resztę, a Ty wpłacisz im kaskę :-)... i
    będziesz miał prąd.

    pozdrawiam
    robercik-us

  • 5. Data: 2009-08-25 04:31:39
    Od: MAYKY <m...@c...pl>

    robercik-us pisze:
> [...]
    > zamów przyłącze o mocy, jaka wg Ciebie będzie Ci potrzebna, spisz umowę
    > i czekaj - oni zrobią resztę, a Ty wpłacisz im kaskę :-)... i będziesz

    Nie do końca tak to jest chyba .
    Ja własnie przerabiam temat taki jak kolega opisuje czyli
    jest dzialka ale nie ma pozwolenia na budowe , w zwiazku z tym w
    energetyce powiedzieli ze jedyne przyłacze jakie mogą mi dac to tzw
    przyłącze działkowe , czyli oni zjezdzaja kablem na swoj najblizszy slup
    i od ich slupa to ja musze poprowadzic sobie na własny koszt zasilanie
    dalej do swojej dzialki. Nie tak jak to ma miejsce w przypadku gdy mamy
    pozwolenie na budowe i to ZE ciągnie wtedy skrzynke do granicy .
    Mało tego , najwiekszym zlodziejstwem jest to ze potem zmiana tego
    przylacza z dzialkowego na budowlane albo docelowe wiaze sie znowu z
    tymi kosztami ktore biora za przydzial mocy czyli po ponad 120 zl za 1 KW.
    Taką przynajmniej uzyskalem informacje w Enionie w Cieszynie pod ktory
    podlegam.

    pozdrawiam
    MAYKY

  • 6. Data: 2009-08-25 06:43:36
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    MAYKY pisze:

> [...]
    > tymi kosztami ktore biora za przydzial mocy czyli po ponad 120 zl za 1 KW.
    > Taką przynajmniej uzyskalem informacje w Enionie w Cieszynie pod ktory

    Dokładnie tak jest - jeszcze półtora roku temu Energetyka ciągła prąd do
    działki, teraz bez pozwolenia na budowę tego nie zrobią.

    Wystąp o warunki i tak będziesz musiał je mieć do pozwolenia na budowę i
    jak tylko dostaniesz pozwolenie złóż papiery o przyłącz - najtaniej od
    razu na mur budynku. Ja za przyłącz z granicy działki do budynku +
    tymczasowa skrzynka w domu i przyłącz do garażu zapłaciłem prawie tyle
    samo co za przyłącz od energetyki.

    Ariusz

  • 7. Data: 2009-08-25 18:52:42
    Od: Gonzo <g...@n...nn>

    > Dokładnie tak jest - jeszcze półtora roku temu Energetyka ciągła prąd do
    > działki, teraz bez pozwolenia na budowę tego nie zrobią.

    A czy dostane pozwolenie na budowe, jesli nie ma zrobionych obostrzen?
    (Przez dzialke przbiega linia 15kV).
    Dzieki,

  • 8. Data: 2009-08-25 20:18:37
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Wystąp o warunki i tak będziesz musiał je mieć do pozwolenia na budowę i
    > jak tylko dostaniesz pozwolenie złóż papiery o przyłącz - najtaniej od
    > razu na mur budynku.

    jest taka mozliwosc, zeby skrzynka byla w murze, a nie wolnostojaca?

    --
    pozdr Z.

  • 9. Data: 2009-08-25 21:42:02
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    > jest taka mozliwosc, zeby skrzynka byla w murze, a nie wolnostojaca?

    o ile się nie mylę to skrzynka może być w murze jeśli jest przyłącze
    napowietrzne i chyba przy ziemnym gdy nie ma ogrodzenia. jeśli jest
    ogrodzenie to skrzynka ma być w jego linii.

  • 10. Data: 2009-08-26 07:14:21
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > razu na mur budynku. Ja za przyłącz z granicy działki do budynku +
    > tymczasowa skrzynka w domu i przyłącz do garażu zapłaciłem prawie tyle

    Lepiej jednak niech skrzynke z licznikiem postawią w granicy działki. Nikt
    później nie będzie łaził po posesji aby licznik odczytać.
    Samo przyłącze później to tylko koszt kabla i rozdzielnicy w domu i można
    zrobic samemu.

    Krzysiek