  • 11. Data: 2009-08-26 15:44:37
    Temat: Re: Kiedy zamawiac prad na dzialke?
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    news:h72nce$vof$1@news.onet.pl...

    > Lepiej jednak niech skrzynke z licznikiem postawi? w granicy dzia?ki. Nikt
    > pó 1/4 niej nie bedzie ?azi? po posesji aby licznik odczytaae.

    I tak musi isc po domownika zeby mu otworzyl skrzynke....

  • 12. Data: 2009-08-26 16:34:02
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    William Bonawentura wrote:
    > Uzytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisal w
    > wiadomosci news:h72nce$vof$1@news.onet.pl...

    > I tak musi isc po domownika zeby mu otworzyl skrzynke....

    po co?

    oni maja wlasny klucz od calej skrzynki, a user am tylko kluczyk od okienka
    do licznika i bezpieczników.

  • 13. Data: 2009-08-26 19:17:43
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > po co?
    >
    > oni maja wlasny klucz od calej skrzynki, a user am tylko kluczyk od okienka
    > do licznika i bezpieczników.

    No cos ty :). U mnie wlascicielem skrzynki jest obywatel i ZE musi go prosic o
    otwarcie. Dlatego chocby z uwagi na to, ze np. bedzie to robilo dziecko lepiej miec
    skrzynke w posesji niz w ulicy.

  • 14. Data: 2009-08-26 19:38:48
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisal w wiadomosci

    > Uzytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisal w
    > wiadomosci news:h72nce$vof$1@news.onet.pl...

    > I tak musi isc po domownika zeby mu otworzyl skrzynke....

    Nie musi.
    Maja swoje klucze.
    Ew. w skrzynce jest okienko i odczytuja bez otwierania.
    Ponad rok juz mieszkam i jeszcze nikt z elektrowni do moich drzwi nie
    zapukal nawet.

    Kris

  • 15. Data: 2009-08-26 19:40:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    William Bonawentura wrote:
> [...]
    > prosic o otwarcie. Dlatego chocby z uwagi na to, ze np. bedzie to
    > robilo dziecko lepiej miec skrzynke w posesji niz w ulicy.

    Dziecko?

    Jak chcesz miec sad rodzinny na glowie :)

    Dziecko nie ma prawa wpuszczac nikogo na teren posesji, i nalezy go tego
    nauczyc.

    Obywatel jest wlascicielem skrzynki ale wnetrze jest wlasnoscia ZE i
    obywatel nie ma prawa tam grzebac.

  • 16. Data: 2009-08-27 09:34:18
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Kris pisze:

> [...]
    > Ew. w skrzynce jest okienko i odczytuja bez otwierania.
    > Ponad rok juz mieszkam i jeszcze nikt z elektrowni do moich drzwi nie

    Odczyt w zależności od regionu jest robiony kilka razy, może nawet tylko
    dwa razy do roku. Nie jest wielkim problemem wpuścić kogoś na posesję,
    np. wodomierze masz w domu i chcąc nie chcąc musisz otworzyć dom dla
    odczytu.

    Choć skrzynka w ogrodzeniu jest wygodniejsza to po 1. szpeci, po 2.
    koszt przyłącza od skrzynki do domu nie jest mały.

    Ariusz

  • 17. Data: 2009-08-27 09:47:56
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wodomierze masz w domu i chcąc nie chcąc musisz otworzyć dom dla odczytu.

    Nie wpuszczam- nie przychodzą nawet. Dzwonią i podaje im stany liczników
    albo wpisuje na ich stronie internetowej.

    > Choć skrzynka w ogrodzeniu jest wygodniejsza to po 1. szpeci, po 2. koszt
    > przyłącza od skrzynki do domu nie jest mały.

    Wbudowana w ogrodzenie skrzynka nie szpeci(ale to kwestia gustu)
    Koszt przyłącza do domu = kosztowi kabla(ok 10zł/mkw) + wykopanie rowka na
    kabel.
    A całe ustrojstwo jest przynajmniej na zewnątrz posesji a nie np na elewacji
    domu. Zresztą zakłady energetyczne teraz nie bardzo godza się na rozwiazania
    ze skrzynką na posesji.

    Krzysiek

  • 18. Data: 2009-08-27 14:11:01
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    > nauczyc.
    >
    > Obywatel jest wlascicielem skrzynki ale wnetrze jest wlasnoscia ZE i

    Przeciez "obywatel" ma tam swoje aparaty - rozlacznik, róznicówke przeciwpozarowa,
    ograniczniki przepiec. I te urzadzenia nie sa oplombowane a dostep do nich swobodny.
    ZE ma tam tylko swój licznik.

  • 19. Data: 2009-08-27 19:54:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    William Bonawentura wrote:
> [...]
    > przeciwpozarowa, ograniczniki przepiec. I te urzadzenia nie sa
    > oplombowane a dostep do nich swobodny. ZE ma tam tylko swój licznik.

    a w kórym ZE w przylaczu siedza takie aparaty?

    W enionie w szkrynce jest tylko glówne zabezpieczenie.

  • 20. Data: 2009-08-28 06:50:53
    Od: "Kazimierz Debski" <k...@o...eu>

    > Nie wpuszczam- nie przychodzą nawet. Dzwonią i podaje im stany liczników
    > albo wpisuje na ich stronie internetowej.

    Kiedys mialem nie zamieszkaly dom i podawalem stan licznika telefonicznie. I
    bylo OK przez kilka miesiecy. Ale pewnego dnia dostalem pismo z Enionu na adres
    zamieszkania, ze musze ich wpuscic do domu przynajmniej raz w roku dla
    sprawdzenia stanu licznika. W rozmowie telefonicznej okazalo sie, ze wystarczy
    ze wpuszcze do domu pana, ktory odczytuje liczniki. Przyszedl odczytal, wystawil
    rachunek i poszedl. Nic nie sprawdzal, no moze rzucil okiem na plomby i to mu
    wystarczylo.

    Kazek