    From: marios <d...@f...gd>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: zgryz, wylewka 4cm z miksokreta czy betoniarki?
    Date: Wed, 17 Apr 2019 10:56:21 +0200

    W starym domu pod spodem mam mocny beton towarowy, ciężko to kuć, odpuściłem
    kosztowo, pomieszczenia są niskie ~250 i mam problem z poziomami i
    zmieszczeniem sensownej ilości styro pod podłogę.

    No i wyszło, że nie bardzo można dać wylewki więcej jak ~4 cm.
    Czy wytrzyma z miksokreta pod panelami? (kuchnia, pokoje, łazienka płytki)
    Czy taka z betoniarki: cement CEM I+grubszy piach będzie mocniejsza?

    Kombinuję dać tuż pod wylewką 2cm XPS-a synthosa (drogi, twardy i
    nienasiąkliwy).
    Bo kombinuję też czy nie spróbować z podłogówką, ale max.max. 10cm styro
    zmieszczę tylko ("salon" będzie miał wtedy 238cm wys.), a i to nie wszędzie
    (8cm, 6cm miejscami w podłogę wejdzie). Razem ok. 60m2 podłóg.
    Rurki 16 w wylewce 4cm? Nie będzie to pękało?

    Trochę do duszy. Układ mieszany mi ciągle wychodzi (pędzony z bufora 1500L w
    2T). Podłogówkę musiałbym zasilać niżej (22-24*C?) niż zwykle ze względu na
    grubość styro do ziemi, i wraz kupić przewymiarowane grzejniki na <=50*C
    zasilania (jakieś 2700zł bardziej firmowe).

    Czy może podejść do tego odwrotnie?:
    Od ziemi 10*C, temp. pomieszczeń 22-23, delta podgrzania 23-10=13*C,
    wkopać płasko XPS-a (120cm szeroko?) wokół fundamentów, i zamiast izolować
    się od ziemi, to wykorzystać jej temperaturę? Tyle że podłoga może być
    nieprzyjemnie zimna.