  • 1. Data: 2010-01-23 14:49:06
    Temat: zmywarka - czy ktos porownywal tabletki vs detergent?
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    czy ktos natknal sie na jakies sensowne porowannie oplacalnosci
    uzywania w zmywarce:
    tabletki 3in1 czy 5in1
    kontra
    skaldniki oddzielnie czyli detergent w proszku + nablyszczacz w plynie
    uzupelniany co kilka zmywan + sol co kilka miesiecy

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 2. Data: 2010-01-23 15:13:34
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 23-1-2010 15:49, Cyb wrote:
> [...]
    > skaldniki oddzielnie czyli detergent w proszku + nablyszczacz w plynie
    > uzupelniany co kilka zmywan + sol co kilka miesiecy

    Co kilka zmywań? Ja nabłyszczacz dolewam co 20-30 zmywań. Zwróć uwagę,
    że to porównanie musi uwzględniać dokonfigurowanie zmywarki do lokalnych
    parametrów wody.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 3. Data: 2010-01-23 15:20:18
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sat, 23 Jan 2010 16:13:34 +0100, Grzegorz Janoszka
    <G...@n...Janoszka.pl> wrote:

    >Co kilka zmywań? Ja nabłyszczacz dolewam co 20-30 zmywań.

    nie licze - kiedy wskaznik pokazuje ze trezba to sie dolewa...

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 4. Data: 2010-01-23 15:32:57
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    On 2010-01-23 16:13, Grzegorz Janoszka wrote:
    > Co kilka zmywań? Ja nabłyszczacz dolewam co 20-30 zmywań. Zwróć uwagę,

    Zmywarka ma jakies 3 lata, a flaszka nablyszczacza z Lidla zeszla w
    polowie...

    > że to porównanie musi uwzględniać dokonfigurowanie zmywarki do lokalnych
    > parametrów wody.

    Dokladnie - dotyczy to zwlaszcza soli...

    Pozdro

    Maseł

  • 5. Data: 2010-01-23 18:48:27
    Od: Mamut <c...@g...com>

    najtaniej wychodzą tabletki.
    W5 w lidlu (30szt) kosztuje 7,99zl i takie kupuje.
    Sol dosypuje raz na pol roku, nablyszczacz raz na dwa miesiące.
    Ale to wszystkie detergenty i tak są G... warte. Człowiek czasami
    zapomni włozyć tablete przed myciem a po myciu i tak talerze
    praktycznie czyste - same opłukiwanie ciepłą wodą z solą wiekszosc
    zmywa.

  • 6. Data: 2010-01-23 18:51:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Cyb wrote:
> [...]
    > skaldniki oddzielnie czyli detergent w proszku + nablyszczacz w plynie
    > uzupelniany co kilka zmywan + sol co kilka miesiecy

    jest jedna sprawa tabletki nadaja sie imho tylko do dlugich programów, jak
    chcesz stosowac dowlne programy to lepiej stosowac oddzielne komponenty.

  • 7. Data: 2010-01-23 18:59:09
    Od: "Pietrek" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Mamut" popełnił:

    > praktycznie czyste - same opłukiwanie ciepłą wodą z solą wiekszosc
    > zmywa.

    Znaczy z solą, jaka solą? Mógłbyś rozwinąć?

    P.

  • 8. Data: 2010-01-23 21:33:57
    Od: "Adam" <adamus1272[nospam}@tlen.pl>

    Użytkownik "Mamut" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]
    ---------
    ciepłą wodą z czym?

    sól jak już nie raz ktoś tłumaczył jest do regeneracji złoża zmiękczającego

    Adam

  • 9. Data: 2010-01-24 09:04:04
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    Mamut pisze:
    > W5 w lidlu (30szt) kosztuje 7,99zl i takie kupuje.
    > Sol dosypuje raz na pol roku, nablyszczacz raz na dwa miesiące.

    to te tabletki nie zawieraja nablyszczacza?

    Sierp

  • 10. Data: 2010-01-24 20:41:24
    Od: "Chiron" <e...@o...eu>

[...]

    Mam całkiem inne obserwacje. W5 IMO jest dość dobry- i warto używać także
    innego dobrego proszku. Jak się używa gorszego, lub (co na jedno wychodzi)-
    przeterminowanego z hipera (np Calgonitu- często są przeterminowane)- to w
    wypadku mycia naczyń bez tłuszczu- od biedy wystarczy. Jeśli chodzi o
    zatłuszczone naczynia- kiepski proszek lub wręcz jego brak powoduje
    zapchanie filtrów. Przerabiałem to ostatnio- i mam nauczkę:-)

    --
    Serdecznie pozdrawiam

    Chiron

    skarb.