  • 21. Data: 2010-02-24 08:09:19
    Temat: Re: zmywarka - czy ktos porownywal tabletki vs detergent?
    Od: -=Elwood=- <elwood@[usun]o2.pl>

    W dniu 2010-01-28 10:24, Lagod pisze:

    > To też nieprawda

    Czy mógłbyś rozwinąć swoją wypowiedź? Bo interesuje mnie z czego
    czerpałeś to stwierdzenie. Reklamy?

    Z doświadczenia w naprawach, szczególnie nowoczesnych zmywarek (tych
    naprawia się najwięcej, bo stare powiedzmy 7-10 letnie są pancerne
    prawie , Miele, Neff, Bosh) mogę stwierdzić, że stosowanie samych
    tabletek bez uzupełniania soli w zasobniku prowadzi do szybszego zużycia
    wymiennika jonowego.
    W zależności od twardości wody w danym rejonie, powinno się odpowiednio
    ustawić zmywarkę. (informacje o twardości można bez problemu uzyskać na
    stronach www dostawcy wody albo zadzwonić do nich).

    faktem jest iż nowoczesne zmywarki mają tak skonstruowany i
    umiejscowiony wymiennik jonowy że sól zmywakowa może być zawarta tylko w
    tabletkach. Natomiast dla wlasnego bezpieczeństwa sypałbym sól do
    zbiornika i cieszył się zmywarką.
    --
    -=Elwood=-

    Our Knowledge Is Our Power

  • 22. Data: 2010-03-22 07:09:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    -=Elwood=- wrote:

> [...]
    > tylko w tabletkach. Natomiast dla wlasnego bezpieczeństwa sypałbym
    > sól do zbiornika i cieszył się zmywarką.

    z tego co wiem to jak sie nie zmiękcza wody solą to sie ustawia pralkę na
    niezmiękczanie. Wtedy wymiennik nie pracuje.

  • 23. Data: 2010-03-22 08:29:02
    Od: -=Elwood=- <elwood@[usun]o2.pl>

    W dniu 2010-03-22 08:09, Marek Dyjor pisze:

    > z tego co wiem to jak sie nie zmiękcza wody solą to sie ustawia pralkę
    > na niezmiękczanie. Wtedy wymiennik nie pracuje.

    W większości modeli na rynku nie ma takiej opcji. A jesli chodzi o
    ogólnie dostępne modele kilkuletnie, na rynku wtórnym, to woda i tak
    podawana jest przez wymiennik, wiec niestosowanie soli, prowadzi do jego
    uszkodzenia po jakimś czasie.

    --
    -=Elwood=-

    Our Knowledge Is Our Power

  • 24. Data: 2010-03-22 08:46:39
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-02-24 09:09, -=Elwood=- pisze:

    > Czy mógłbyś rozwinąć swoją wypowiedź? Bo interesuje mnie z czego
    > czerpałeś to stwierdzenie. Reklamy?

    Z doświadczenia i podstaw wiedzy o uzdatnianiu wody.
    W życiu nie widziałem reklamy tabletek ale za to mnóstwo reklam proszków
    i nabłyszczaczy.

> [...]
    > prawie , Miele, Neff, Bosh) mogę stwierdzić, że stosowanie samych
    > tabletek bez uzupełniania soli w zasobniku prowadzi do szybszego zużycia

    Tak. Żywicy która nie jest wykorzystywana przy stosowaniu tabletek z
    dodatkiem zmiękczającym.

> [...]
    > umiejscowiony wymiennik jonowy że sól zmywakowa może być zawarta tylko w
    > tabletkach. Natomiast dla wlasnego bezpieczeństwa sypałbym sól do

    Od 6 lat stosuje tabletki i popsuł się... programator. (na szczęście
    naprawiony już)