  • 1. Data: 2010-01-22 07:22:51
    Temat: Jak "dołączyć " kaloryfer w czasie"biegu" ?
    Od: "Rylen" <r...@m...pl>

    Dom 3 piętrowy. Na pierwszym w listopadzie lokator zdemontował kaloryfery
    (no bo kupił za własną kasę)
    i wyprowadził się oddając właścicielowi klucze. Teraz jest "Nowy lokator"
    któremu musimy załozyć z powrotem
    zakupione kaloryfery (są to te same kaloryfery za które poprzedni lokator
    nam zwrócił za "odpowiednią" opłatą.
    Teraz musimy je załozyć z powrotem w czasie jak instalacja grzeje.
    Przy każdym dojściu i ujściu do grzejnika są zawory kulowe więc można to
    zrobić bezpiecznie.
    No ale jak je napełniać aby nie nastąpiło zapowietrzenie ?
    Czy najpierw wkręcić dół kaloryfera, poczekać aż zacznie się przelewać i
    wtedy szybko przykręcić górę?
    W sumie jest 5 kaloryferów.
    Rylen

  • 2. Data: 2010-01-22 08:24:49
    Temat: Re: Jak "dołączyć " kaloryfer w czasie"biegu" ?
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rylen" <r...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > No ale jak je napełniać aby nie nastąpiło zapowietrzenie ?
    > Czy najpierw wkręcić dół kaloryfera, poczekać aż zacznie się przelewać i

    Każdy kaloryfer ma/powinien miec odpowietrznik. Zakładasz, odpowietrzasz i
    nie ma problemu. Jak nie ma odpowietrznika to zakładasz kaloryfer, otwierasz
    dolny zawór, górny zamykasz i popuszczasz srubunek u góry w ten sposób
    odpowietrzajac grzejnik

    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-01-22 08:38:07
    Od: "Rylen" <r...@m...pl>

> [...]
    > nie ma problemu. Jak nie ma odpowietrznika to zakładasz kaloryfer,
    > otwierasz dolny zawór, górny zamykasz i popuszczasz srubunek u góry w ten

    Dzięki ! A więc dobrze myślałem, że najpierw od dołu napełniać i chyba
    powoli.
    rylen

  • 4. Data: 2010-01-22 08:48:16
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    > Dzięki ! A więc dobrze myślałem, że najpierw od dołu napełniać i chyba
    > powoli.
    > rylen
    Można ale nie jest to jakaś szalona konieczność. I tak trzeba otworzyć dwa
    zawory aby obieg "przetoczył" powietrze które pozostanie w zakamarkach
    grzejnika. Grzejniki nalezy zamontować z lekkim wzniosem w kierunku
    odpowietrznika (wystarczy taki wznios aby w libelce poziomicy oko dotykało
    kreski granicznej wyznaczającej poziom), co pozwoli na bezporoblemowe
    odpowietrzanie układu. W czasie napełniania ubywa wody z układu. Należy ją
    na bieżąco uzpełnić do odpowiedniego ciśnienia (układ zamknięty) lub do
    przelania zbiornika wyrównawczego (układ otwarty).
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2010-01-22 08:50:41
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...de.uk.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > układu. Należy ją na bieżąco uzpełnić do odpowiedniego ciśnienia (układ
    > zamknięty) lub do przelania zbiornika wyrównawczego (układ otwarty).

    Ja myslę ze autor ma grzejnik bez odpowietrznika. Te stare zeberkowe nie
    miały odpowietrzników. Pamietam ze wierciłem w korkach dziury gwintowałem je
    na 1/2 cala i wkręcałem odpowietrzniki.

    Krzysiek

  • 6. Data: 2010-01-22 09:19:45
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "kris" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > miały odpowietrzników. Pamietam ze wierciłem w korkach dziury gwintowałem

    Dokładnie - pytający nie napisał jakiego typu ma kaloryfery. W starych
    żeliwnych też były odpowietrzniki. Póki nie są założone łatwo będzie
    wywiercić otwór na końcu i założyć odpowietrzniki, wtedy montuje się je
    normalnie i otwiera oba zawory. Warto sprawdzić, czy na pionach są
    odpowietrzniki automatyczne, jeżeli nie ma warto je zainstalować przy
    instalowaniu tych kaloryferów korzystając z obniżonego poziomu wody w
    instalacji.

  • 7. Data: 2010-01-22 09:29:17
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "Prawusek" <p...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > odpowietrzniki automatyczne, jeżeli nie ma warto je zainstalować przy
    > instalowaniu tych kaloryferów korzystając z obniżonego poziomu wody w

    Gdyby nie było zaworów na przyłączach kaloryferów też można je przyłączyć
    obniżając poziom wody (tylko na górnym piętrze) lub zamrażając rury -
    zamrażarki mają fachowcy od tego typu prac - partacze zazwyczaj nie, bo nie
    są tanie.

  • 8. Data: 2010-01-22 09:44:12
    Od: "Rylen" <r...@m...pl>

    O to nie musze się martwić bo jak pisałem te ghrzejnikijuz w tych miejscach
    były przez
    7 lat i nie sprawiały problemu

    > gwintowałem
    To jest nowszy typ kaloryferów i pewnie je posiadają

    Warto sprawdzić, czy na pionach są

    Tego to ja nawet sobie nie wyobrażam, aby w środku zimy 25ciu lokatorom
    odciąć ciepło za które płacą. Ciepło jest dostarczane przez miejską
    elektrociepłownie.
    Nie jestem jeszcze tak zdesperowany...

    Rylen

  • 9. Data: 2010-01-22 09:52:54
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "Rylen" <r...@m...pl> wrote in message

    > Nie jestem jeszcze tak zdesperowany...

    Często sytuacja determinuje zakres prac. Jeżeli instalacja została
    dobrze zaprojektowana i równie dobrze wykonana to albo one juz tam są, albo
    nie są konieczne. Do tego wystarczy wywiad u lokatorów lub sprawdzenie czy
    instalacja nie zapowietrza się. Instalacja nie jest trudna niektóre
    odpowietrzniki mają zawory odcinajace, można też zainstalować zawory kulowe,
    a to nie musi być czasochłonne.

  • 10. Data: 2010-02-17 23:44:43
    Od: Brooks <x...@j...pl>

    On 22 Sty, 10:44, "Rylen" <r...@m...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Tego to ja nawet sobie nie wyobrażam, aby w środku zimy 25ciu lokatorom
    > odciąć ciepło za które płacą. Ciepło jest dostarczane przez miejską

    Z punktu widzenia użytkownika sądzę,że warto poinformować
    zainteresowanych o możliwych kłopotachm i terminie prac. Być może
    udostępnić numer telefonu przez kilka dni po zakończeniu prac.
    Niespodziewanie, mogą wystąpić reklamacje związane lub nie z
    podłączeniem kolejnych grzejników.