  • 11. Data: 2021-06-10 09:02:34
    Temat: Re: A tymczasem Niemcy i PV
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-06-09 o 22:34, Kris pisze:
> [...]
    konsumenckie prądu w cenie 700 ojro za kilowatogodzinę. I takie rozwiązanie ma sens,
    tylko takie rozwiązanie ma sens.

    > Rozwiniesz?
    Przeczytałeś uważnie? nie to zacytuję
    "magazyny konsumenckie"
    dla nas magazyny nigdy nie będą opłacalne, dlatego wymyślili prosumenta,
    to energetyka je potrzebuje, skoro tak to niech sobie je budują i finansują.

    > Bo w kraju kangurów właśnie na tym etapie są jak im fv narobiło kłopotów
    Ale tam są zupełnie inne uwarunkowania np: płynna cena energii i jej
    braki, ale też to firmy zaczeły tam robić magazyny
    a ludzie(konsumenci), ludzie to nikły procent.

    --
    Janusz

  • 12. Data: 2021-06-10 09:13:41
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-06-09 o 22:32, Kris pisze:

    > To już kompletny idiotyzm i dobrze że póki co u nas na to nie wpadli.
    No nie wiem ale będą musieli bo skąd wytrzasną te 15%GE (Green energy)
    A czas ucieka i Niemcy to widzą, a nasi bedą płakać że się nie udało :(
    i bulić kary.

    > Dodatkowo kilkadziesiąt tysi na instalację która z( u nas) z prosumentem zwracać
    się będzie min 7 lat a bez prosumenta+ czyli za kilka miesięcy) może i nigdy się nie
    zwróci.
    Wszystko zależy od ceny tej GE, jak będzie wyższa od ceny zwykłej ale
    mniej niż z przesyłem żeby nie było machlojek w Niemczech to nie będzie
    tak źle. Instalacja się zwróci i zarobi na siebie ale zamiast w 6-7 lat
    będzie to np 10.
    Najbardziej w dupie będą ci co będą na kredyt robić no i przez drogie
    firmy, dlatego to padnie bo opłacalność będzie dla nich żadna.

    > To już lepiej nowy podatek niech wprowadza?ą
    > Ps
    > Z ciekawosci- widzisz jakieś pozytywy w tym co podlinkowales?

    Nam to i tak rybka, Niemcy i tak nam sprzedają energię, więc tu się
    niewiele zmieni.
    Zobaczymy co się jeszcze z tego urodzi bo to na razie plany podobnie jak
    u nas.

    --
    Janusz

  • 13. Data: 2021-06-10 09:17:21
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-06-09 o 23:59, ptoki pisze:
> [...]
    taiczna-juz-w-2022-roku

    > https://www.worldometers.info/electricity/germany-el
    ectricity/

    > Bo solary u niemca to 6-7% mocy. Tyle zapasu maja. Jak im nie swieci to wieje i sie
    troche kompensuje.

    > Reszta to wegiel i gaz ktory daje sie relatywnie prosto moderowac.
    No i u nas też powinni iść w kierunku turbin gazowych bo atomówki to
    raczej nie zbudujemy. Jak się szybko nie ogarną nasi władcy to będzie
    coraz gorzej a i kary będziemy wieksze płacić.

    > Importuja 5%. eksportuja 3x wiecej (W MWh, kij wi ile to jest w pieniadzach jako ze
    czasem placa za odebranie pradu).

    Do nas cały czas sprzedają.

    > Obstawiam ze te bufory co maja to jako tako sie bilansuja ale wspomagaja sie czasem
    importem z zagranicy zeby calosc dzialala stabilnie.

    > I tyle.
    > Trza by zajrzec na jakies wykresy importu/eksportu/ceny/produkcji
    wiatrowo-solarnej.

    Jakbyś miał czas :) bo ja niemiecki 'niht fersztein' :)

    --
    Janusz

  • 14. Data: 2021-06-10 09:31:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 10 czerwca 2021 o 09:02:39 UTC+2 Janusz napisał(a):

    > Ale tam są zupełnie inne uwarunkowania np: płynna cena energii i jej
    > braki, ale też to firmy zaczeły tam robić magazyny
    > a ludzie(konsumenci), ludzie to nikły procent.

    https://www.gramwzielone.pl/magazynowanie-energii/10
    2859/australijczycy-montuja-tysiace-domowych-magazyn
    ow-energii

    "Z danych zebranych w raporcie ,,2020 Australia Battery Market Report" wynika, że w
    ubiegłym roku australijskie gospodarstwa domowe zainwestowały w 22 661 domowych
    magazynów energii, których łączna pojemność wynosi 233,45 MWh.

    Jest to wynik nieco gorszy od zanotowanego rok wcześniej, kiedy w Australii miało
    powstać 22 671 domowych magazynów energii o pojemności 259,32 MWh.

    Natomiast w roku 2017 liczba domowych baterii wzrosła o 17 839, a ich pojemność
    zwiększyła się o 164,58 MWh, a w roku 2016 zainstalowano 7 325 takich urządzeń o
    pojemności 50,66 MWh.

    W efekcie tych inwestycji na koniec ubiegłego roku domowe baterie miało posiadać już
    niemal 8 proc. australijskich gospodarstw domowych.

    SunWiz wylicza , że w latach 2015-2019 w Australii powstało w sumie 73 tys. magazynów
    energii, a ich łączna pojemność wynosi 1099 MWh. W tym 738 MWh to pojemność domowych
    baterii, a 361 MWh to pojemność magazynów przemysłowych."

  • 15. Data: 2021-06-10 10:29:43
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-06-10 o 09:31, Kris pisze:

> [...]
    domowych baterii, a 361 MWh to pojemność magazynów przemysłowych."

    A to ciekawe, bo przy tym blockocie czytałem że jest odwrotnie,
    widzocznie dziennikarz coś źle przeczytał :) Ale tam energia droga w
    szczycie więc widocznie takie magazyny się szybko zwracają, nie mówiąc
    już że ich na to stać dlatego wracając na nasze podwórko to u nas tego
    nie widze zbyt szbko, będzie jak z samochodami elektrycznymi.

    --
    Janusz

  • 16. Data: 2021-06-10 10:39:22
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-06-10 o 09:17, Janusz pisze:

> [...]
    > coraz gorzej a i kary będziemy wieksze płacić.

    > Do nas cały czas sprzedają.

    > Jakbyś miał czas :) bo ja niemiecki 'niht fersztein' :)

    Coś znalazłem, rozrzut cen mają niezły, cena netto energii za III kw
    2020 w MWh w Niemczech to 161zł a u nas 231zł, a dla konsumenta 1342 a u
    nas 650zł.
    Dla tych samych danych: Czechy 166 do 812
    Słowacja 166 do 744.
    Szwecja 147 do 916
    Najtaniej mają Węgrzy 177 do 455
    Dania 151 do 1249

    Mają 'narzut' :)

    https://subiektywnieofinansach.pl/polacy-za-prad-bed
    a-placic-tyle-co-niemcy-sprawdzam-czy-jest-sens-prad
    -z-gwarancja-ceny/

    --
    Janusz

  • 17. Data: 2021-06-10 10:57:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    > braki, ale też to firmy zaczeły tam robić magazyny
    > a ludzie(konsumenci), ludzie to nikły procent.

    Mogą jeszcze zrobić ze od tych co nie mają akumulatorów w domu nie biorą prądu. Jako
    konsument chce prądu w najwyższej jakości bo płacę za niego pieniędzmi w jakości
    maksymalnie wysokiej.

  • 18. Data: 2021-06-10 10:58:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 10 czerwca 2021 o 09:17:25 UTC+2 Janusz napisał(a):

> [...]
    czasem importem z zagranicy zeby calosc dzialala stabilnie.

    > Jakbyś miał czas :) bo ja niemiecki 'niht fersztein' :)

    Napisz do ministra od porady że chętnie mu poradzisz jakie mamy mieć elektrownie. Nie
    widzisz że udzielając rad takich jak udzieliłeś stajesz się mało poważny.

  • 19. Data: 2021-06-10 11:42:48
    Od: ptoki <s...@g...com>

    czwartek, 10 czerwca 2021 o 02:17:25 UTC-5 Janusz napisał(a):

    > No i u nas też powinni iść w kierunku turbin gazowych bo atomówki to
    > raczej nie zbudujemy. Jak się szybko nie ogarną nasi władcy to będzie
    > coraz gorzej a i kary będziemy wieksze płacić.

    Najpierw ten gaz trza miec. A ruski drogi a nieruskiego malo. I tez nie tani.
    Gaz to taka zaslepka, plaster na syfa.

    Ogolnie aktualnie jestesmy w dupie i bedziemy w dupie. Bo jak wegla sie pozbedziemy
    to bedziemy na nielasce kogokolwiek.
    Wegiel moze i nie najlepszy ale swoj, moze nie najtanszy ale niebawem cokolwiek
    innego bedzie pare razy drozsze.
    Czasy millera i jego negocjacji ropnych niedlugo beda wspominane z rozrzewnieniem bo
    sie zacznie drozyzna i placz bo niemiec, norweg, rusek, amerykanin zadyktuje nam taka
    cene ze 2m styro na scianie i reku bedzie za malo i bedziemy palic obierkami z
    kartofli zeby dzieciom atrament w dlugopisach nie zamarzal.

    ze czasem placa za odebranie pradu).
    > Do nas cały czas sprzedają.

    czasem importem z zagranicy zeby calosc dzialala stabilnie.

    > Jakbyś miał czas :) bo ja niemiecki 'niht fersztein' :)

    Nie mam nerwow na ten jezyk. Moze kto inny podrzuci.

    A tak czy siak te polityki energetyczne to jest samobojstwo. Szczegolnie jak sie
    zacznie zwada z chinami i nie bedzie czym hut stali napedzac.

    Europa robi sobie sama pod gorke...

  • 20. Data: 2021-06-10 12:37:31
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-06-10 o 11:42, ptoki pisze:

    > Najpierw ten gaz trza miec. A ruski drogi a nieruskiego malo. I tez nie tani.
    > Gaz to taka zaslepka, plaster na syfa.
    Coś tam jeszcze swojego mamy ale to dużo za mało.

> [...]
    taka cene ze 2m styro na scianie i reku bedzie za malo i bedziemy palic obierkami z
    kartofli zeby dzieciom atrament w dlugopisach nie zamarzal.

    Jak się 'walczy' z największą stacją benzynowo-gazową w europie to takie
    są efekty, w najbliższym czasie będziemy obserwować padanie na kolana z
    których co ledwo wstaliśmy wg narracji pis.

    > Nie mam nerwow na ten jezyk. Moze kto inny podrzuci.
    Znalazem jest w drugim poście.

    > A tak czy siak te polityki energetyczne to jest samobojstwo. Szczegolnie jak sie
    zacznie zwada z chinami i nie bedzie czym hut stali napedzac.
    Na pewno się zacznie bo chiny mocno urosły i eu i usa właśnie się budzą
    z ręką w nocniku.

    > Europa robi sobie sama pod gorke...

    A azja ma to głęboko i dzięki temu zalewa nas tanim towarem.

    --
    Janusz