  • 1. Data: 2021-06-07 17:55:23
    Temat: Inflacja i kursy walut
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Kto mi tak na chłopski rozum wytłumaczy dlaczego złotówka umacnia się w
    stosunku do EUR/USD/CHF a ceny w Polsce zapierdzielają w kosmos? - co to
    za zjawisko?
    Temat wbrew pozorom mocno związany z budowlanką...import stali do PL
    ciągle rośnie - a ceny wyrobów hutniczych mimo umacniania się złotówki
    rosną. Surowiec taki tani, że kurs waluty nie ma znaczenia?

    TG

  • 2. Data: 2021-06-07 18:57:56
    Temat: Re: Inflacja i kursy walut
    Od: ptoki <s...@g...com>

    poniedziałek, 7 czerwca 2021 o 10:55:27 UTC-5 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > ciągle rośnie - a ceny wyrobów hutniczych mimo umacniania się złotówki
    > rosną. Surowiec taki tani, że kurs waluty nie ma znaczenia?

    Bo wczesniej byla mocno za slaba.
    No i spekulanci sie ze zlotowki wycofali. Bo wczesniej dosyc mocno ja obsiedli.
    Aktualnie jest nadal lekko za slaba. Obstawial bym ze zdrowy kurs to jakies 3.2 za
    usd i 4 za eur.
    Tak ja to widze.

  • 3. Data: 2021-06-07 19:04:54
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Kto mi tak na chłopski rozum wytłumaczy dlaczego złotówka umacnia się w
    > stosunku do EUR/USD/CHF a ceny w Polsce zapierdzielają w kosmos? - co to
    > za zjawisko?

    Odpowiedź jest prosta i nielubiana przez anty-pisowców:

    Polacy się bogacą. Gonimy Europę. Ostatnie lata cały czas słyszeliśmy o
    średnich podwyżkach płac na poziomie nawet ponad 10%. Ceny też gonią.
    Skoro do niedawna 20% ludzi kupowało lepsze jedzenie a teraz kupuje je
    40% ludzi - to cena rośnie próbując zrównoważyć popyt.

    Podobnie w innych branżach: RTV, AGD, budownictwo, itd.

    Ponadto: w pandemii niektóre branże miały zapaść, ale niektóre kwitną.
    Ludzie tam dobrze zarabiają i nagle nie mogli wydać na to, co zwykle: na
    wycieczki, restauracji, itd. Oszczędzili więc, a że 90% ludzi nie umie
    oszczędzać i pieniądze ich parzą - to zaczęli wydawać na inną
    konsumpcję. Dlatego na przykład samochody używane bardzo podrożały, bo
    jest zaskakujący popyt.

    Do tego dołożono plotkę o rzekomej gigantycznej inflacji więc ludzie
    mają dodatkowy argument, żeby wydać więcej. I tak to idzie. Oczywiście
    za jakiś czas się skończy, ale ponieważ mamy trochę do nadgonienia, to
    gonimy Europę Zachodnią. Płacami i cenami.

    A kurs PLN do EUR i USD pokazuje dobitnie, że to, co teraz nazywamy
    inflacją (a co jest zwyżką CPI: Consumer Price Index) to nie jest
    inflacja "książkowa" - czyli spowodowana dodrukiem pustego pieniądza.

    --
    MN

  • 4. Data: 2021-06-07 20:16:32
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:60be51b6$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    user Marcin N pisze tak:

    > Dlatego na przykład samochody używane bardzo podrożały, bo
    > jest zaskakujący popyt.

    Bardzo zła wiadomość

    --
    Piter

    na piętrze zawsze w swetrze

  • 5. Data: 2021-06-07 20:27:32
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:op.04mjulvgg01fvf@l-259.harvard.local>
    user Tomasz Gorbaczuk pisze tak:

    > Kto mi tak na chłopski rozum wytłumaczy dlaczego złotówka umacnia
    > się w stosunku do EUR/USD/CHF a ceny w Polsce zapierdzielają w
    > kosmos? - co to za zjawisko?

    Może Janusze biznesu biorą odwet za pandemię.
    Ściśnięta sprężyna odbiła.

    --
    Piter

  • 6. Data: 2021-06-07 20:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

> [...]
    > Oczywiście za jakiś czas się skończy, ale ponieważ mamy trochę do
    > nadgonienia, to gonimy Europę Zachodnią. Płacami i cenami.

    Rzekomej?
    No tak, tylko 5%. Rzekomo :)))

> [...]
    > nazywamy inflacją (a co jest zwyżką CPI: Consumer Price Index) to
    > nie jest inflacja "książkowa" - czyli spowodowana dodrukiem

    Porównujesz kto wiecej drukuje?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"

  • 7. Data: 2021-06-07 21:00:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 7 czerwca 2021 o 17:55:27 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > ciągle rośnie - a ceny wyrobów hutniczych mimo umacniania się złotówki
    > rosną. Surowiec taki tani, że kurs waluty nie ma znaczenia?

    Sądzisz że jeśli stal na giełdach towarowych od początku roku zdrożała prawie trzy
    razy, najdroższa była ze trzy tygodnie temu, to dotyczyło to tylko Polski. I było
    spowodowane tutaj rządami PiSu? Już tanieje.

  • 8. Data: 2021-06-07 21:03:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 7 czerwca 2021 o 21:00:02 UTC+2 Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...
    > >
    > Rzekomej?
    > No tak, tylko 5%. Rzekomo :)))
    > >
    > Porównujesz kto wiecej drukuje?
    >

    > --
    > Pozdrawia... Budzik
    > b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    > "TPSA - to ludzka rzecz okradać"
    A coś więcej Budzik napiszesz czy tylko dwa zdania niekoniecznie mające merytoryczny
    związek z tym na co odpowiadasz?

  • 9. Data: 2021-06-07 21:46:48
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2021 o 21:00 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Sądzisz że jeśli stal na giełdach towarowych od początku roku zdrożała
    > prawie trzy razy, najdroższa była ze trzy tygodnie temu, to dotyczyło to
    > tylko Polski. I było spowodowane tutaj rządami PiSu? Już tanieje.

    A drewno konstrukcyjne? - płyty OSB? - podrożały od początku roku z 50%.
    Przecież jesteśmy potegą exportu drewna. Czemu tak drożeje?
    A przewody miedziane? - to się kupy nie trzyma.

    TG

  • 10. Data: 2021-06-07 21:59:41
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 07 Jun 2021 17:55:23 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Kto mi tak na chłopski rozum wytłumaczy dlaczego złotówka umacnia się w
    > stosunku do EUR/USD/CHF a ceny w Polsce zapierdzielają w kosmos? - co to
    > za zjawisko?

    IMO nasza gospodarka nieźle przetrwała czas pandemii i nabiera obrotów.
    Mam nadzieję że wkrótce (powiedzmy do września) EUR stanieje do 4,4 PLN
    a może nawet mniej.
    --
    Jacek
    -I hate haters-