  • 11. Data: 2021-06-07 22:03:47
    Temat: Re: Inflacja i kursy walut
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > IMO nasza gospodarka nieźle przetrwała czas pandemii i nabiera obrotów.
    > Mam nadzieję że wkrótce (powiedzmy do września) EUR stanieje do 4,4 PLN
    > a może nawet mniej.

    Drożejący PLN nie jest zbyt dobrym zjawiskiem dla nas. Najlepiej, gdyby
    było tak jak od ponad 10 lat: stabilnie.

    --
    MN

  • 12. Data: 2021-06-07 22:27:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 7 czerwca 2021 o 21:46:49 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > A drewno konstrukcyjne? - płyty OSB? - podrożały od początku roku z 50%.
    > Przecież jesteśmy potegą exportu drewna. Czemu tak drożeje?
    > A przewody miedziane? - to się kupy nie trzyma.
    >
    > TG
    Drewno
    https://www.bankier.pl/inwestowanie/profile/quote.ht
    ml?symbol=DREWNO
    Miedź
    https://www.bankier.pl/inwestowanie/profile/quote.ht
    ml?symbol=MIEDZ
    Co to znaczy że jesteśmy potęga eksportu drewna. Google spytane o naszą największosc
    powiedziało że na 6 miejscu jesteśmy. Prawie całe drewno jest produkowane w Polsce na
    potrzeby przemysłu drzewnego jaki jest w Polsce. Spytałem czy uwazasz że to rząd PiSu
    spieprzył sprawę z drewnem, miedzą, stała itp.

  • 13. Data: 2021-06-08 15:50:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 7 Jun 2021 19:04:54 +0200, Marcin N

    > Odpowiedź jest prosta i nielubiana przez anty-pisowców:

    Ale serio myślisz że to zasługa pisowców?

    > Do tego dołożono plotkę o rzekomej gigantycznej inflacji

    Jest niemała, patrząc na ostatnie lata.

    > A kurs PLN do EUR i USD pokazuje dobitnie, że to, co teraz nazywamy
    > inflacją (a co jest zwyżką CPI: Consumer Price Index) to nie jest
    > inflacja "książkowa" - czyli spowodowana dodrukiem pustego pieniądza.

    Ale przecież NBP drukuje na potęgę i się nawet specjalnie z tym nie kryje.
    Nawet jeśli tego nie widać, to dlatego że ludzie kasę chowają do szuflad
    obecnie, ale w końcu banknoty pójdą w obieg i wtedy dopiero inflacja
    zacznie galopować.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 14. Data: 2021-06-08 16:49:25
    Od: ptoki <s...@g...com>

    poniedziałek, 7 czerwca 2021 o 14:46:49 UTC-5 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > A drewno konstrukcyjne? - płyty OSB? - podrożały od początku roku z 50%.
    > Przecież jesteśmy potegą exportu drewna. Czemu tak drożeje?
    > A przewody miedziane? - to się kupy nie trzyma.

    Trzyma sie, trzyma.
    Sporo biznesow z podejscia "zamawiamy na styk" zmienia podejscie na "zamawiamy nieco
    na zapas".
    Takie zbieractwo jak kowalscy robili z srajtasma czy w ameryce z benzyna.

    No i jak sporo tak zdecyduje to sie robi zaklete kolo, ceny rosna wiec panika sie
    powieksza wiec wiecej kupuja, zaczyna brakowac podazy i ceny rosna...

  • 15. Data: 2021-06-08 18:06:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 8 czerwca 2021 o 15:50:57 UTC+2 Myjk napisał(a):
> [...]
    > Nawet jeśli tego nie widać, to dlatego że ludzie kasę chowają do szuflad
    > obecnie, ale w końcu banknoty pójdą w obieg i wtedy dopiero inflacja

    Pewno pracujesz w tej drukarni co drukują pieniądze to wiesz jak nikt inny. Ile
    dzisiaj wydrukowali? Jakie nominały?

  • 16. Data: 2021-06-08 21:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > A coś więcej Budzik napiszesz czy tylko dwa zdania niekoniecznie
    > mające merytoryczny związek z tym na co odpowiadasz?

    A czego nie zrozumiałes?
    Musze napisać bardziej wprost?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

  • 17. Data: 2021-06-09 00:18:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 8 czerwca 2021 o 21:59:55 UTC+2 Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Zenek Kapelinder 4...@g...com ...
    > A czego nie zrozumiałes?
    > Musze napisać bardziej wprost?
    > --
    > Pozdrawia... Budzik
    > b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    > "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire
    Napisz.

  • 18. Data: 2021-06-09 01:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Napisz.

    Ale czego nie zrozumiałes?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

  • 19. Data: 2021-06-11 11:58:10
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    "The perfect storm making everything you need more expensive":
    https://edition.cnn.com/2021/06/09/business/rising-p
    rices-inventories-post-pandemic/index.html

    -----

  • 20. Data: 2021-06-11 12:47:43
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Najlepiej, gdyby było jak było, czyli jak na przełomie 2007/08 (jeśli chodzi o kurs
    złotówki).

    -----