  • 1. Data: 2021-06-04 17:23:47
    Temat: Fotowoltaiki ciag dalszy
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    https://wysokienapiecie.pl/38116-nowe-zasady-rozlicz
    ania-prosumentow-gorsze-o-1000-zl-rocznie/
    Wraca normalność. Sieci mogą kupić prąd od osoby fizycznej po cenią jaka płacą
    elektrowniom.

  • 2. Data: 2021-06-04 17:49:55
    Temat: Re: Fotowoltaiki ciag dalszy
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > https://wysokienapiecie.pl/38116-nowe-zasady-rozlicz
    ania-prosumentow-gorsze-o-1000-zl-rocznie/
    > Wraca normalność. Sieci mogą kupić prąd od osoby fizycznej po cenią jaka płacą
    elektrowniom.

    Cytat z linka:
    "Prosumenci, którzy do końca roku zamontują fotowoltaikę i po raz
    pierwszy uruchomią taką instalację do 31 grudnia, zachowają prawo do
    rozliczeń na obecnych zasadach przez 15 lat."

    --
    MN

  • 3. Data: 2021-06-04 18:04:29
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 4 Jun 2021 08:23:47 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > https://wysokienapiecie.pl/38116-nowe-zasady-rozlicz
    ania-prosumentow-gorsze-o-1000-zl-rocznie/
    > Wraca normalność. Sieci mogą kupić prąd od osoby fizycznej po cenią jaka płacą
    elektrowniom.

    No a czego się spodziewałeś po gospodarce wolnorynkowej z umiarkowanym
    państwowym interwencjonizmem? Tak ma być. Kiedy jakaś gałąź ludzkiej
    działalności ma być szybko rozwinięta, dopłacamy dla zachęty. Kiedy ona
    osiągnie pożądany stopień rozwoju, kończymy wspieranie, niech dalej
    żegluje sama. Prosumenci i tak są w korzystnej pozycji względem
    elektrowni zawodowych - nie płacą za paliwo :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 4. Data: 2021-06-04 23:14:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 4 czerwca 2021 o 18:04:37 UTC+2 Jacek Maciejewski napisał(a):

> [...]
    > żegluje sama. Prosumenci i tak są w korzystnej pozycji względem
    > elektrowni zawodowych - nie płacą za paliwo :)
    Skąd pomysł że się czegoś spodziewalem? Nowe rozwiązanie spowoduje brak opłacalności
    zakładania instalacji do robienia prądu.1000 rocznie mniej to w przeciągu dwudziestu
    lat dwadzieścia tysięcy. Taka kwota wysyła opłacalność fotowoltaiki w kosmos. Rząd
    hobbystom zabronić nie może ale nie może dopuścić żeby do prądu bogatego z samochodem
    elektrycznym, pompa ciepła itp dopłacał emeryt co ma 1200 na rękę.

  • 5. Data: 2021-06-04 23:21:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 4 czerwca 2021 o 17:49:57 UTC+2 Marcin N napisał(a):
> [...]
    > pierwszy uruchomią taką instalację do 31 grudnia, zachowają prawo do
    > rozliczeń na obecnych zasadach przez 15 lat."

    Ale to chyba dobrze że dla tych co już mają albo poczynili starania żeby mieć zrobili
    okres przejściowy że mogą jeszcze jakiś czas na dotychczasowych zasadach jeśli się
    zmieszczą w okienku co zamyka się z końcem roku.

  • 6. Data: 2021-06-05 22:48:42
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > https://wysokienapiecie.pl/38116-nowe-zasady-rozlicz
    ania-prosumentow-gorsze-o-1000-zl-rocznie/
    > Wraca normalność. Sieci mogą kupić prąd od osoby fizycznej po cenią jaka płacą
    elektrowniom.

    Howno a nie normalność, PiS zarzyna kolejny rynek, tak samo zrobił z
    wiatrakami.
    Będą sobie tą brakującą energię chyba w wiaderkach nosić. Opłaty za CO2
    za chwilę spowodują że będziemy po złotówce płacić za kwh i to nie
    będzie koniec.
    Już mamy najdroższą energię w europie.

    --
    Janusz

  • 7. Data: 2021-06-05 23:15:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 5 czerwca 2021 o 22:48:48 UTC+2 Janusz napisał(a):
> [...]
    > Będą sobie tą brakującą energię chyba w wiaderkach nosić. Opłaty za CO2
    > za chwilę spowodują że będziemy po złotówce płacić za kwh i to nie

    Mógłbyś dać jakieś wiarygodne dane co do tej najwyższej w Europie cenie prądu.
    Popatrzyłem przed chwilą na to co można znaleźć w necie jak się spytać o cenę prądu w
    Europie i nie mamy najwyższej. Wychodzi że któryś z nas ma alternatywny net
    pokazujący nie jak jest w realu tylko oczekiwania wyszukującego informacje. Co do
    wiatraków. Rząd wiele razy informował i objaśniał że nie interesują go hobbyści
    robiący prąd a profesjonalisci. Nie chcą prądu z dachowej fotowoltaiki i przydomowych
    wiatraków o mocy 500W. Z fotowoltaiki wcale nie chcą bo nie zapewnia ciągłości
    dostaw. Oczywiście budowania instalacji na dachach nie zabraniają. Sens mają duże
    wiatraki ustawiane tam gdzie jest cały czas wiatr. Na Bałtyku na przykład mają sens a
    obok Krakowa nie mają sensu. W tej chwili co piszę to z elektrowni wiatrowych i
    wodnych mamy pokryte ok 8% zapotrzebowania na prąd. Dużo jeśli wziąć pod uwagę jak
    mało mamy elektrowni wiatrowych. Co do dwutlenku węgla. Najwięcej w Europie produkują
    go niemcy. Niech oni się martwią. Wiesz że cały czas kupujemy od niemcow 10-15% prądu
    jaki zuzywamy i jakoś nas finansowo nie zabiją bo prąd w Europie kosztuje u
    producentów ok 25 groszy za kilowatogodzinę. Tak że daj proszę skąd masz informacje
    że mamy najdroższy prąd w Europie.

  • 8. Data: 2021-06-08 20:42:38
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 04.06.2021 23:21, Zenek Kapelinder wrote:
    > Ale to chyba dobrze że dla tych co już mają albo poczynili starania żeby mieć
    zrobili okres przejściowy że mogą jeszcze jakiś czas na dotychczasowych zasadach
    jeśli się zmieszczą w okienku co zamyka się z końcem roku.

    15 lat pewnie i zostawią - przewiduje dla zmydlenia oczu. Za to zaraz
    pewnie wyrównają drugą ręką pobierając opłatę za moc bierną.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2021-06-09 01:36:20
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 08.06.2021 20:42, Mateusz Bogusz wrote:

    > 15 lat pewnie i zostawią - przewiduje dla zmydlenia oczu. Za to zaraz
    > pewnie wyrównają drugą ręką pobierając opłatę za moc bierną.

    Po to montują nowe liczniki wszystkim.

  • 10. Data: 2021-06-09 14:14:39
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 04.06.2021 17:23, Zenek Kapelinder wrote:
    > https://wysokienapiecie.pl/38116-nowe-zasady-rozlicz
    ania-prosumentow-gorsze-o-1000-zl-rocznie/
    > Wraca normalność. Sieci mogą kupić prąd od osoby fizycznej po cenią jaka płacą
    elektrowniom.

    Hahaha cały czas to mówiłem, że prosumenci to ciężar i zaraz to jakoś
    rozwiążą :-)
    A ci co już mają dostaną pewnie dodatkowy podatek :-)