  • 201. Data: 2015-11-11 12:16:48
    Temat: Re: A w Krakowie...
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

    > zmieniła sie władza, mogłaby na to wpaśc - bo to całkowita rewolucja w podatkach.
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Podatek_obrotowy
    >
    > idąc za ciosem - mozna by pomajstrowac przy pit obnizajac stawki oraz wprowadzic
    podatek obrotowy na gieldach co skutecznie zabiloby spekulantów a było nieodczuwalne
    przez rzeczywistych inwestorów.

    > pomarzyc dobra rzecz :)

    doucz się. to jest kretyński podatek.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 202. Data: 2015-11-11 12:17:38
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

> [...]
    podatek obrotowy na gieldach co skutecznie zabiloby spekulantów a było nieodczuwalne

    doucz się. To jest kretyński podatek. A o obrotowym na giełdzie to nawet
    PiSo wscy eksperci powiedzieli, że jest do bani :)

  • 203. Data: 2015-11-11 12:27:14
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 11 listopada 2015 12:19:06 UTC+1 użytkownik masti napisał:

    podatek obrotowy na gieldach co skutecznie zabiloby spekulantów a było nieodczuwalne
    przez rzeczywistych inwestorów.

    > doucz się. to jest kretyński podatek.

    napisalem o trzech różnych wiec napisz tak zeby dało sie ciebie zrozumiec bez
    douczania

    b.

  • 204. Data: 2015-11-11 12:41:31
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

> [...]
    przez rzeczywistych inwestorów.

    > napisalem o trzech różnych wiec napisz tak zeby dało sie ciebie zrozumiec bez

    1. obciążenia podatkowe w Polsce wcale nie są wysokie w porównaniu do
    innych krajów.
    2. podatek obrotowy nie jest dobrym podatkiem. Jest drogi do ściągania
    3. podatek obrotowy od giełdy w formie zaproponowanej przez PiS jest
    idiotyczny

  • 205. Data: 2015-11-11 14:26:08
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    Cała dyskusja (nb. bardzo pasująca do grupy budowanie.pl) wskazuje, ze
    zdecydowanie najlepszym wyjściem jest emigracja do Wlk.Brytanii lub
    gdziekolwiek gdzie ludzie są normalniejsi o co nietrudno...
    Ludzie głosują nogami i zamiast gadać tudzież pie...ić bez sensu na
    grupach wyjeżdżają za granice.
    Wyznawcy waaaadzy i jej "prawa" pozostaną sami.

  • 206. Data: 2015-11-11 15:00:28
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dupek Żołędas wrote:

> [...]
    > grupach wyjeżdżają za granice.
    > Wyznawcy waaaadzy i jej "prawa" pozostaną sami.

    czyli jesteś wyznawcą władzy skoro Tu siedzisz?

  • 207. Data: 2015-11-11 15:14:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 11 listopada 2015 10:47:15 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Jakie odliczenia? Paliwo to koszt. Ty chcesz zlikwidowac koszty.
    O odliczeniach vatu pisałem. Vat powinien być neutralny- Ty naliczasz, ja płacę, Ty
    przekazujesz do US

    > Rozumiem, ze chcialbys sterowac kto ma jaka miec ksiegowa? Komuna juz >byla.
    Źle mnie zrozumiałeś- proste prawo podatkowe to księgowa z fakultetami zbyteczna-
    może i sam właściciel by potrafił policzyć.

    > Nie musi - ma gratis u mnie ksiegowosc.
    Czyli generalnie nasz etatowcow ale łamiesz prawo pracy i aby przyoszczędzić
    samozatrudniasz. Chyba już linkowałem że sądy tak to w niektorych przypadkach
    rozstrzygają
    > Przeciez napisalem, ze ma urlop bez limitu. To juz jest kwestia umowy miedzy
    > pracownikiem, a mna. Nie jest ograniczony do 20-tu paru dni jak w etacie.
    > Moze powiedziec - panie ide na dwa miesiace i sobie idzie. Platne ma
    > tak jak przy urlopie etatowym.

    Powiedzmy że Tobie wierzę aczkolwiek na świecie trochę żyję i pierwszy eaz o takim
    przypadku słyszę. Ale ok- pomińmy to.

    > To juz moja sprawa jak i w jaki sposob sie z nimi umawiam :)

    Zgoda, ale nie pisz że taka pełna swoboda w niewywiązywaniu się z umow u Ciebie
    panuje

    > Jakby Myphone byl jakosci Xperii to bym kupil.
    http://www.biedronka.pl/pl/product,id,8487,name,tele
    fon-myphone-infinity-3g-lub-lte
    Porownaj parametry ze swoją xperią.
    Wielokrotnie Tobie pisałem że jesteś podatny na marketing

    > 99% materialu kupowalem w Polsce - pustaki tez, nie wiem skad to wziales.

    Nie chce mi się szukać ale coś mi świta że niemieckie pustaki kupowałeś. Ale ok może
    sie myle.

    > A jest inaczej? :-)) Jezeli w Niemcach serwer kosztuje 10k pln, a w Polsce
    > 20k pln to mam nizsze koszty wiec moze swiadczyc taniej uslugi.
    To wspieramy polskich przedsiebiorcow czy niemieckich bo juz sie gubię

    > Nie da sie miec SC z zona :-))

    Czyli żona ma Swoją DG?

    > Gazem?
    Czemu nie grzejesz tańszym gazem tylko droższą PC?
    >Pelletem? Brykietem? Pradem?

    Łatwo się pisze

  • 208. Data: 2015-11-11 16:12:31
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 10 Nov 2015 15:52:23 +0100, Piotrek napisał(a):

    > I dlatego podczas kontroli często gęsto pytają o paragony (albo nie
    > rozliczone faktury). I we własnym, dobrze pojętym, interesie należy
    > takie faktury mieć co uprawdopodobnia fakt, że paliwa używanego od celów
    > osobistych nie związanych z DG nie uwzględniasz w KUP.

    Po co? Czym się różni odliczenie VAT od co drugiego wydatku na paliwo od
    odliczenia każdego w 50% (zakładając identyczne kwoty)?

    Masz jakieś stare informacje i starasz się na nich podstawie budować
    argumentację.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 209. Data: 2015-11-11 16:19:28
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 10 Nov 2015 10:26:12 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > Gowno tam słuszna-słuszniejsza to likwidacja odliczeń/uproszczenie systemu

    Nikt Ci nie broni być nie-VATowcem na ryczałcie. Nic sobie wtedy nie
    odliczysz, a same rozliczenia będziesz mieć wyjątkowo proste. I niektórzy
    tak robią, bo mają mało kosztów, a ich głównymi klientami są osoby
    fizyczne.

    A jeśli przez powyższe postulujesz likwidację możliwości odliczenia VAT dla
    płatników VAT, to chyba nie do końca wiesz jak działa ten podatek...

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 210. Data: 2015-11-11 17:19:47
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 11 listopada 2015 15:14:57 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > O odliczeniach vatu pisałem. Vat powinien być neutralny- Ty naliczasz, ja płacę, Ty
    przekazujesz do US

    To nie tak dziala. Jak ja kupuje laptopa za 1 tys pln netto, place calosc
    brutto (1230 pln). Ten, co od niego kupilem - placi vat 230 pln do urzedu,
    a ja mam 230 pln vat naliczonego w ksiegach. Teraz sprzedaje tego laptopa
    Tobie za stowe netto wiecej - placisz mi 1353, a ja w ksiegach mam 253 pln
    vatu naleznego. Przychodzi do rozliczenia vatu - odejmuje nalezny, od
    naliczonego (253-230) i wychodzi mi do zaplaty do US kwota 23 pln vatu,
    zarobilem 100 pln brutto (do opodatkowania).

    Jak sobie teraz wyobrazasz likwidacje odliczania vatu naliczonego?
    Kupuje za 1230 pln laptopa, nie naliczam vatu w ksiegach. Sprzedaje Tobie
    za 1353 pln i oddaje do urzedu 253 pln vat? W efekcie wydalem z kasy na
    zakup laptopa 1230 pln, a po sprzedazy i uiszczeniu vat jestem stratny 130
    pln :-) Czyli zeby zarobic stowe, musialbym sprzedac Ci laptopa za
    przynajmniej ok 250 pln (w praktyce troche wiecej) drozej. Jezeli ten
    lancuszek zaczalby sie od producenta, przez hurtownie po sklep - laptop
    w efekcie koncowym kosztowalby ze 2k :-)

    Nie rozumiesz chyba idei vatu kompletnie :)

    > Źle mnie zrozumiałeś- proste prawo podatkowe to księgowa z fakultetami zbyteczna-
    może i sam właściciel by potrafił policzyć.

    A to rzeczywiscie Cie zle zrozumialem. Zgadzam sie - prawo powinno byc
    maksymalnie proste. Ale Ty zupelnie pojecia mieszasz. Dla Ciebie "odliczenie
    vat od paliwa" to jakies niewiadomo co, dodatkowe prawo ustanowione po to
    zeby sobie przedsiebiorca zyskiwal? :-) Nie - gdyby bylo normalnie (i tak
    jest w wiekszosci normalnych zachodnich krajow) to przedsiebiorca kazda
    fakture wrzuca w koszty i odlicza 100% vat. To jest norma, a nie 0% vat.
    VAT wlasnie tak dziala. Paliwo jest kosztem przedsiebiorcy, kosztem, ktory
    ponosi, zeby dzialac. Jezeli ja musze wsiasc w auto i pojechac do hurtowni
    po laptopa, ktorego Tobie sprzedam - to fakture za te paliwo mam prawo
    wliczyc w koszta dzialania firmy i vat odliczyc. Normalnie odliczylbym 100%
    ale poniewaz wykorzystuje auto takze prywatnie - to "umowilem sie" z
    ustawodawca, ze w uproszczeniu bede mogl odliczyc tylko 50%. Moge 100% ale
    musialbym prowadzic ewidencje, a mi sie nie chce, zadowalam sie tylko 50%.

    > Czyli generalnie nasz etatowcow ale łamiesz prawo pracy i aby przyoszczędzić

    Gdzie ja lamie prawo pracy?? :-)) Wspolpracuje z innymi przedsiebiorcami,
    za ich zgoda i checia. Cos Ty sie tak tego etatu uczepil? Zrozum, ze sa ludzie,
    ktorzy czuja sie lepiej bedac przedsiebiorcami - masz wtedy znacznie wieksze
    mozliwosci dzialania - mozesz sobie robic dodatkowe zlecenia na boku. Nie
    masz nad soba szefa tylko partnera w biznesie. Praca na etacie to relikt
    z PRLu.

    > Powiedzmy że Tobie wierzę aczkolwiek na świecie trochę żyję i pierwszy eaz o takim
    przypadku słyszę. Ale ok- pomińmy to.

    To malo zycia znasz, choc to mi ciagle wypominasz ze mlody jestem :) Ile masz
    lat i ile lat przepracowales, jak dlugo odkladasz na ZUS? Ja mam 34 lata i
    przepracowane / oskladkowane 16 lat.

    > Zgoda, ale nie pisz że taka pełna swoboda w niewywiązywaniu się z umow u Ciebie
    panuje

    Bardzo duza swoboda. I odkad prowadze dzialalnosc (16 lat) to nikt jeszcze
    odemnie z wlasnej woli nie odszedl. W czasie malego kryzysu (2006-2007)
    zwolnilem *jedna* osobe :)

    > http://www.biedronka.pl/pl/product,id,8487,name,tele
    fon-myphone-infinity-3g-lub-lte
    > Porownaj parametry ze swoją xperią.
    > Wielokrotnie Tobie pisałem że jesteś podatny na marketing

    Jeeezu.. Dacia Logan parametry tez ma podobne do wielu innych samochodow,
    a jednak jakoscia odbiega lata swietlne i osobiscie bym jej nie kupil
    (chyba ze w dzialalnosci jako "wol roboczy" :) Procesor i pamiec to nie
    wszystko - liczy sie jeszcze jakosc ekranu i dotyku, obudowa, bateria,
    akcesoria, awaryjnosc, wsparcie telefonu przez producenta (aktualizacje).
    Komputery / tablety / smartfony Apple maja bardzo czesto duzo gorsze
    parametry komponentow niz odpowiedniki u konkurencji, a jednak maja "to
    cos" - ten tzw. feeling, cos czego parametry w tabelce nie pokaza, a cos,
    co cieszy, jak sie tego uzywa.

    > Nie chce mi się szukać ale coś mi świta że niemieckie pustaki kupowałeś. Ale ok
    może sie myle.

    No niemieckie - porotherm wienerbergera ale w lokalnej hurtowni - nikt
    wtedy polskich pustakow o takich parametrach nie produkowal wiec nie
    bylo wyboru.

    > To wspieramy polskich przedsiebiorcow czy niemieckich bo juz sie gubię

    Ja jestem przedsiebiorca wiec mam kupowac najtaniej - zeby sprzedawac
    najtaniej. Ty jestes konsumentem, wiec masz kupowac od Polskich producentow.

    > Czyli żona ma Swoją DG?

    No juz nie draz, nie draz - nieladnie tak :-)

    > Czemu nie grzejesz tańszym gazem tylko droższą PC?

    PC jest tansza.

    > Łatwo się pisze

    Latwo to sie truje wszystkich dookola palac syfem :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.