  • 1. Data: 2009-09-04 08:57:48
    Temat: Agresywnosc korzeni drzew wzgledem rur
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    Witam

    Wjakiej odleglosci od drzewa (orzecha) mozna klasc w ziemi
    rury plastikowe fi 100 (odprowadzenie sciekow do rozsaczalni)
    bez obawy uszkodzenia rur przez korzenie ? Nie chodzi
    o przebicie rur, bo to chyba nie da rady, ale o wyboczenia
    rur przez rozpychajace sie korzenie.

    pozdrawiam
    pluton

  • 2. Data: 2009-09-04 10:05:44
    Temat: Re: Agresywnosc korzeni drzew wzgledem rur
    Od: mk <d...@t...pl>

    Duży ten orzech?
    Ja akurat jestem na etapie eliminacji tych drzew z działki :)
    Pdr. M.

  • 3. Data: 2009-09-04 10:32:04
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    Niektorzy przyjmuja ze sytem korzeniowy potrafi miec objetosc i zasieg
    korony drzew. zalezy jak duzy orzech. Chyba nie tyle odleglosc ma
    znaczenie co grubosc korzenia a ten zalezy od podloza (im slabsze tym
    grubszy) i od pnia.
    Jak pamietam masz spora dzialke - uciekaj jak najdalej.
    Swoja droga korzen zawsze mozesz skrocic.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 4. Data: 2009-09-04 11:55:51
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik pluton napisał:
> [...]
    > bez obawy uszkodzenia rur przez korzenie ? Nie chodzi
    > o przebicie rur, bo to chyba nie da rady, ale o wyboczenia

    Witaj
    jeśli to orzech włoski, to zależy od warunków gruntowych, bowiem podobno
    może się on mieć korzeń palowy. Niektórzy zaś przed posadzeniem orzecha
    kładą pod niego kamsztora by drzewo rozwijało koronę i ukorzeniało się
    na płasko. A jak chcesz to przyjmij 1,5x wielkości korony drzewa.

    pozdrawiam
    rafał

  • 5. Data: 2009-09-06 13:55:26
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    rrr. wrote:

> [...]
    > posadzeniem orzecha kładą pod niego kamsztora by drzewo rozwijało
    > koronę i ukorzeniało się na płasko. A jak chcesz to przyjmij 1,5x

    w warunkach zwykel podają 3m strefy ochronnej

  • 6. Data: 2009-09-08 06:44:56
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Duży ten orzech?
    > Ja akurat jestem na etapie eliminacji tych drzew z działki :)

    Na razie (od 2lat) tak z 50 centymetrow, ale podejrzewam,ze urosnie.
    Kombinuje,czy go zostawic, czy przesadzic.
    Eliminacja raczej nie wchodzi w gre.

    pozdrawiam
    pluton

  • 7. Data: 2009-09-08 06:46:21
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > jeśli to orzech włoski, to zależy od warunków gruntowych, bowiem podobno
    > może się on mieć korzeń palowy.

    sztych slabej ziemi, potem glina z wieksza lub mniejsza zawartoscia piachu.

    > A jak chcesz to przyjmij 1,5x wielkości korony drzewa.

    Ok, dzieki.

    pozdrawiam
    puton