  • 1. Data: 2009-09-03 20:51:35
    Temat: welna na poddasze ursa ?
    Od: "Yzedef" <x...@x...xx>

    Witam
    Temat stary jak swiat.. cjagle zywy :), od razu mowie ze sporo czasu
    spedzilem na przegladaniu roznych rozniastych archiwow jednak nie do konca
    wyczytalem tam wszystko co mnie interesuje...
    Mam dylemat co kupic, jaka welne do ocieplenia poddasza przed zima, planuje
    prace wykonac sam w wolnych chwilach wiec w sumie trzeba juz by powoli
    zaczac, welna ma byc grubosci 15cm w sumie wstepnie mam 2 typy: rockwool
    megarock mata, oraz ursa df40 mata, jedna skalna druga szklana...
    Welne chce ukladac w poprzek miedzy krokwiami tak aby nie bylo odpadow.. co
    mi polecil doradca rockwoola, znalazlem na allegro ze swych okolic urse w
    bardzo nisje cenie bo 12,95zl m2 ( w sumie zastanwiajaca jest cena bo inni
    maja znaczaco taniej firma dachy meteo z jozefowa) megarocka znalazlem za
    16,85zl. wiec roznica nie jest taka mala.
    Prosilbym wszystkich ktorzy mieli jakies doswidczenie z tymi produktami
    zwlaszcza z ursna o opinie, jak to sie uklada.. co mniej "gryzie" :) itp.

    Z gory dzieki
    Yzedef

  • 2. Data: 2009-09-05 12:05:43
    Temat: Re: welna na poddasze ursa ?
    Od: kuba <k...@k...onet.pl>

    Yzedef pisze:
> [...]
    > Prosilbym wszystkich ktorzy mieli jakies doswidczenie z tymi produktami
    > zwlaszcza z ursna o opinie, jak to sie uklada.. co mniej "gryzie" :) itp.

    Tez jestem przed ocieplaniem,tez bede to robil sam.
    Od kilku lat planowalem i pierwsza partia welny lezy juz w rolkach na
    strychu:)
    Pomiedzy krokwie kombinowalem dlugo i stwierdzilem ze wszystkie welny sa
    do siebie podobne.
    Moim zdaniem przy pierwszej warstwie miedzy krokwiami decydujacy jest
    rozstaw krokwi.Trzeba dopasowac szerokosc welny zeby byly jak
    najmniejsze straty przy cieciu.Ja wybralem uni mate 15 cm po 14 zl.
    Zona widziala gdzies w jakims markecie Knaufa po 11 zl z groszami 15
    cm.Ale miala slaby wspolczynnik przewodzenia ciepla ?D=0.044 W/mK.
    Nad druga warstwa mam czas sie zastanowic.Narazie "faworytem" jest aku
    plyta 10 cm.