  • 1. Data: 2011-07-20 08:47:52
    Temat: Ciecie stali przez amatora
    Od: "Tulipson" <t...@b...o_n_e.t.pl>

    Witajcie
    Moze troszke NTG ale mysle, ze tu trafie dobra porade.
    Po budowie oraz rozbiorce budynku zostalo mi sporo stali.
    Nic specjalnego, nadaje sie na zlom.
    Musze to pociac bo nie wszystko wejdzie mi na auto.
    Chcialbym kupic urzadzenie, ktorym sam potne stalowe blachy, rury, itd o
    grubosci max okolo 3-4mm
    Do tej pory okazjonalnie obslugiwalem migomat i spawarke na elektrody.
    Mysle, ze z gazami acytlenowymi sobie nie dam rady, zbyt duze
    niebezpieczenstwo, zeby laik bawil sie gazem.
    W ostatecznosci pozostaje duza szlifierka katowa z tarcza do stali.

    Moze Szanowni Grupowicze podpowiedza mi czy mamy jakies inny "wynalazek"
    ktorym sprawnie potne złom? Nie mialem jeszcze stycznosci z przecinkarka
    plazmowa.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-07-20 08:50:15
    Temat: Re: Ciecie stali przez amatora
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Tulipson" <t...@b...o_n_e.t.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Moze Szanowni Grupowicze podpowiedza mi czy mamy jakies inny "wynalazek"
    > ktorym sprawnie potne złom? Nie mialem jeszcze stycznosci z przecinkarka

    Zadzwoń na złomowiec i odbiora to od ciebie

  • 3. Data: 2011-07-20 09:18:11
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 20 Lip, 10:47, "Tulipson" <t...@b...o_n_e.t.pl> wrote:

> [...]
    > niebezpieczenstwo, zeby laik bawil sie gazem.
    > W ostatecznosci pozostaje duza szlifierka katowa z tarcza do stali.

    Nie jestem pewien, czy tnąc "z ręki" dużą kątówką 3-4mm grubości złom
    nie zrobisz sobie kuku szybciej, niż posługując się palnikiem, choćby
    i bez doświadczenia.

    J.

  • 4. Data: 2011-07-20 11:52:25
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > Moze Szanowni Grupowicze podpowiedza mi czy mamy jakies inny "wynalazek"
    > ktorym sprawnie potne złom? Nie mialem jeszcze stycznosci z przecinkarka

    duza szlifierka katowa da rade bez najmniejszego problemu. Taka z tarczą 230, i mocy
    rzedu 2kW. Okulary obowiązkowo :-)

    b.

  • 5. Data: 2011-07-20 11:56:56
    Od: "Tulipson" <t...@b...o_n_e.t.pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
> [...]

    Nie jestem pewien, czy tnąc "z ręki" dużą kątówką 3-4mm grubości złom
    nie zrobisz sobie kuku szybciej, niż posługując się palnikiem, choćby

    Masz racje, zaklinowana / peknieta tarcz i moze byc kiepsko
    Zwlaszcza, ze podczas dluzszego ciecia elementow rece z czasem słabna spada
    koncentracja itd
    T.

  • 6. Data: 2011-07-20 12:40:30
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

> [...]
    >
    > Moze Szanowni Grupowicze podpowiedza mi czy mamy jakies inny "wynalazek"
    > ktorym sprawnie potne złom? Nie mialem jeszcze stycznosci z przecinkarka

    Wbrew pozorom amatorowi będzie lepiej ciąc kątówką 125 mm około 900 W mocy.
    Cienkie tarcze 1 - 1,5 mm grubości. Tną wszystko i tną bardzo dobrze, ręce
    nie jak bolą od cięzkiej maszyny. W porównaniu z kątówką 230 mm, taką 125ką
    znacznie trudniej zrobić sobie krzywdę.
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2011-07-20 21:24:19
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Budyń napisał:
    > Użytkownik "Tulipson"<t...@b...o_n_e.t.pl> napisał w wiadomości
    >

    > duza szlifierka katowa da rade bez najmniejszego problemu. Taka z tarczą 230, i
    mocy rzedu 2kW. Okulary obowiązkowo :-)

    Dla początkującego to raczej maska całotwarzowa i dwa waciaki jeden na
    drugim... Bo jak mu tarczę 230 m połamie i odłamkami miotnie to może być
    niewesoło. Zęby wybić a i żebra połamać to potrafi.

    --
    Darek

  • 8. Data: 2011-07-20 21:38:41
    Od: "Lech R" <l...@g...pl>

    Do takich elementów to porządna kątówka.
    Kątówka - ja mam Hilti 125mm 2000W profesjonalną i spokojnie daje radę w
    rozbiórkach konstrukcji stalowych. 3-5 mm zjada bez problemu.
    Plus taki, że jest poręczna i spokojnie idzie ją utrzymać nawet na
    wysokosciach, czego dużą bym nie dokonał.
    Wada to cena, ja za używaną dałem 900 zł.

    Do szybkiego cięcia dużych przekrojów na ziemi - wypożyczyć spalinowego
    stihla jak do kostki brukowej, założyć tarczę do metalu i ognia -
    ciąłem tym I 360, bralo na dwa razy. Tylko trzeba dobrze trzymać bo to
    narowista zabawka. Z drabiny nie radzę, musi być stabilne podłoże, i trzeba
    dobrze, pewnie stanąć.

    Jak mało elementów którym nie da rady kątówka, a masz spawarkę to spokojnie
    kup dużą paczkę cienkich elektrod, ustaw duży prąd i też przepalisz.
    Pobawisz się, ale wyjdzie taniej niż pozyczanie stihla.

    Robota przy stali = dobre rękawice, fufajka, buty, okulary lub nawet maska.
    Jak dłużej robić to i słuchawki nie będą od rzeczy. Może banał ale ja się
    nauczyłem jak już się popażyłem.
    A niedawno ciąłem jakiś głupi ceownik i... snop iskier pięknie przepalił mi
    grubą rękawiczkę więc... zawsze trzeba patrzeć.

  • 9. Data: 2011-07-21 06:28:28
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Lech R" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Kątówka - ja mam Hilti 125mm 2000W profesjonalną i spokojnie daje radę w

    Albo 125mm albo 2000W jest to nie na miejscu.

    > Jak mało elementów którym nie da rady kątówka, a masz spawarkę to
    > spokojnie kup dużą paczkę cienkich elektrod, ustaw duży prąd i też
    > przepalisz.

    Do przecinania stali są elektrody grafitowe.

    Marek

  • 10. Data: 2011-07-21 07:57:34
    Od: "Lech R" <l...@g...pl>

    > Użytkownik "Lech R" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Albo 125mm albo 2000W jest to nie na miejscu.

    Sorry 1200W