  • 11. Data: 2021-04-19 12:31:37
    Temat: Re: Czy ziemianka ma sens?
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2021-04-19 o 09:14, budynPL pisze:

    > zamów większe szambo prefabrykowane, tylko w płycie górnej zrób właz.

    Raczej w ścianie bocznej, bo będzie właził jak do czołgu. Jest filmik na YT, ciekawy
    i dość zabawny bo gość zapomniał że ma zrobić drzwi, zasypał a potem odkopywał. W
    każdym razie roboty nie było strasznie dużo i drzwi, schody itd. wyszły przyzwoite.

    pozdr serd
    --
    A S

  • 12. Data: 2021-04-19 13:37:40
    Od: WS <L...@c...pl>

    poniedziałek, 19 kwietnia 2021 o 12:31:42 UTC+2 A S napisał(a):

> [...]
    odkopywał. W każdym razie roboty nie było strasznie dużo i drzwi, schody itd. wyszły

    Zależy od poziomu wód gruntowych, bo się jeszcze okaże, że śluza potrzebna ;)

  • 13. Data: 2021-04-19 17:52:55
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 15.04.2021 23:07, Lisciasty wrote:
    > Od dawna chciałem ziemiankę żeby trzymać w niej różne takie tam.
    > Teraz w sumie byłaby możliwość ale naszły mię wątpliwości. Teoretycznie
    > jest to fajny patent do przechowywania warzyw, kupić jesienią od rolnika
    > w dobrej cenie i zachomikować. Tylko czy to tak działa? Nigdy nie miałem
    > ziemianki ;)
    > Ma ktoś? Miał? Albo ma przemyślenia?

    Usiłowałem kupić od rolnika różne produkty i ma drożej niż w Lidlu czy
    Biedronce...

  • 14. Data: 2021-04-19 18:29:25
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2021-04-19 o 17:52, KIKI pisze:
    > Usiłowałem kupić od rolnika różne produkty i ma drożej niż w Lidlu czy
    > Biedronce...

    To co to za rolnik? U nas w markecie 1kg ziemniaka potrafi kosztować
    ponad 3 zł, u rolnika worek 20kg 15 zeta :]

    L.

  • 15. Data: 2021-04-19 18:42:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

    > To co to za rolnik? U nas w markecie 1kg ziemniaka potrafi
    > kosztować ponad 3 zł, u rolnika worek 20kg 15 zeta :]

    To co to za market?!

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2021-04-19 23:43:30
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    > To co to za market?!

    Kupkraj. A może kraina zakupów, nie jestem lingwistą ;)

    L.

  • 17. Data: 2021-04-21 15:58:07
    Od: Slavo <p...@v...pl>

    W dniu 19.04.2021 o 12:31, A S pisze:

> [...]
    > YT, ciekawy i dość zabawny bo gość zapomniał że ma zrobić drzwi, zasypał
    > a potem odkopywał. W każdym razie roboty nie było strasznie dużo i

    Na odziedziczonej nieruchomości jest też piwniczka o wymiarze 250 x 200
    x 200 cm z wejściem od góry, więc jestem na etapie rzeźbienia w ziemi
    schodów, które przykryłem betonowymi, udającymi stare drewno płytami
    (100 x 30 x 4 cm) z nadzieją, że z biegiem czasu podstopnice porosną
    zielskiem i będą dosyć mocne, aby wytrzymać schodzenie i wychodzenie.
    Strop jest betonowy, ale się kruszy, więc go zburzę i w okolicznej
    betoniarni zamówię pełną górę od szamba. Po jej położeniu usypię na niej
    kopiec ziemi, aby odizolować wnętrze również od góry.
    W środku planuję trzymać przede wszystkim wino.

  • 18. Data: 2021-04-22 09:17:57
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2021-04-21 o 15:58, Slavo pisze:

> [...]
    odizolować wnętrze również od góry.
    > W środku planuję trzymać przede wszystkim wino.

    Na Podlasiu widuje czesto piwnice ze zwykłym dwuspadowym dachem na poziomie zero. Po
    odpowiednim zaizolowaniu może to być zdrowsze od płyty betonowej i wilgotnego bunkra.

    A S

  • 19. Data: 2021-04-22 12:30:32
    Od: Slavo <p...@v...pl>

    W dniu 22.04.2021 o 09:17, A S pisze:

    > Na Podlasiu widuje czesto piwnice ze zwykłym dwuspadowym dachem na
    > poziomie zero. Po odpowiednim zaizolowaniu może to być zdrowsze od płyty
    > betonowej i wilgotnego bunkra.
    >
    > A S

    U mnie ten strop będzie betonowy, ściany są wymurowane chyba jakimiś
    przedpotopowymi pustakami a podłoga jest chyba gołą ziemią.
    Może gdybym tam trzymał wino w beczkach, to obawiałbym się złego wpływu
    atmosfery. Butelkowanemu nie powinno zaszkodzić.
    W Austrii u jednego winiarza w podziemnych piwnicach była na ścianie
    jakaś taka śliska, niemiła w dotyku narośl, zapewne jakiś grzyb.
    Wyglądało to, jakby do ściany przylepiono małe żelowe kulki.
    Może ktoś z grupowiczów wie co to było za stworzenie?

  • 20. Data: 2021-04-22 14:47:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 22 kwietnia 2021 o 12:30:33 UTC+2 Slavo napisał(a):

> [...]
    > Wyglądało to, jakby do ściany przylepiono małe żelowe kulki.
    > Może ktoś z grupowiczów wie co to było za stworzenie?
    Pewno tryfidy.