  • 11. Data: 2021-02-17 10:05:53
    Temat: Re: Dom blisko płotu
    Od: adam <a...@a...pl>

    > Płot bez pozwolenia na budowę to chyba maks 2,5m wysokości.

    2,20

  • 12. Data: 2021-02-17 10:58:24
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    > A czym się różni "wiata" od "altany", brakiem zabudowanych ścian?

    Trzeba patrzeć na rozstrzygnięcia sądów, które idą właśnie w większości
    w tym kierunku, że wiata nie ma ścian, a altana ze ścianami ażurowymi.

  • 13. Data: 2021-02-17 18:17:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 16 lutego 2021 o 12:59:56 UTC+1 Budzik napisał(a):
    > Na działce sąsiada dom jest zbudowany bardzo blisko płotu.
    > Sytuacja zastana. Na scianie przylegajacej do płotu sa okna.
    >
    > Czy przepisy reguluja w jaki sposób mozna zabudowywac własną działke,
    > licząc sie z tym ze zasłoni sie widok sąsiadom.
    > Oczywiście mowa nie o budowaniu domu etc tylko czegos drewnianego typu
    > wiata, szopa, czy po prostu drewniany płot czy posadzenie roslinnosci.
    >

    > Pomijam kwestie sąsiedzkiego miru, pytam tylko o przepisy.
    Z doświadczenia wiem że "co kraj to obyczaj" Idz do lokalne PINB i zapytaj.
    Przepisy niby na cała Polskę te same ale tak się składa że mam nieruchomości na
    terenie 3 gmin w tym 2 powiatów.
    I z praktyki wiem ze co urzędas to inna interpretacja

  • 14. Data: 2021-02-17 18:21:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 16 lutego 2021 o 14:59:55 UTC+1 Budzik napisał(a):

    > Mowiac wiata miałym na mysli takie zadaszenie z miejscem do siedzenia,
    > nie dla auta.
    Zgłoś to jako wiatę na odpady- jest szansa że limity odległości nie będą obowiązywać.
    A najlepiej nie zgłaszaj wcale, jak nie masz upierdliwych sąsiadów to będzie ok.

  • 16. Data: 2021-02-17 18:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik LordBluzgÂŽ m...@p...onet.pl ...

    > To raczej sąsiad coś przekroczył:
    >
    > https://www.domoweklimaty.pl/czytelnia/odleglosc-bud
    ynku-od-granicy
    > -dzialki/#.YCwZlWhKiM8

    Być moze.
    Ale takie przepisy sa dzis.
    Jakie były 30-40 lat temu? Bo zakładam ze wteedy sie budował?

    > j/w

    > j/w
    > Czasem się dziwię takim pytaniom, skoro przepisy są dostępne w
    > sieci bez problemu :) Co do planĂłw zagospodarowania
    > przestrzennego, jest dostępny dla każdego.

    Plany zagospodarowania przestrzennego reguluja mozliwośc budowy wiaty
    drewnianej? Przyznaje ze nie wiedziałem. Sądziłem ze tylko budynków z
    fundamentem etc. Dzięki.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."

  • 15. Data: 2021-02-17 18:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik collie c...@v...pl ...

    > Prawie. Jeśli to będzie drewutnia (ogólnie - skład materiałów
    > palnych), to mus być oddalona od granicy działki co najmniej o 4
    > m.

    Nie będzie. Dziękuje.

    > PS. Język polski jest ą-ę. I niech tak zostanie.

    ech...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.

  • 17. Data: 2021-02-17 22:38:22
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 17.02.2021 o 18:59, Budzik pisze:

    ynku-od-granicy

    > Być moze.
    > Ale takie przepisy sa dzis.
    > Jakie były 30-40 lat temu? Bo zakładam ze wteedy sie budował?

    Podobne ale idzie to sprawdzić. ZTCW to NIGDY nie można było wystawiać
    okien/drzwi zbyt blisko granicy.

    > Plany zagospodarowania przestrzennego reguluja mozliwośc budowy wiaty
    > drewnianej? Przyznaje ze nie wiedziałem. Sądziłem ze tylko budynków z
    > fundamentem etc. Dzięki.

    Czasem te plany się zmieniają ale nie radykalnie, warto od tego zacząć.
    Mam kogoś w rodzinie co od 30 lat prowadzi ten dział, to wiem :)

    Kiedyś było modne postawianie "ekspozycji" czyli budowałeś altanę i
    traktowałeś jak pomnik/rzeźbę/model marketingowy :] Taki zabieg dla
    ominięcia przepisów :)

    Inna sprawa to zgoda sąsiada (na piśmie) jak się zgodzi to Ci nie skoczą.
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 18. Data: 2021-02-17 22:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Zgłoś to jako wiatę na odpady- jest szansa że limity odległości
    > nie będą obowiązywać. A najlepiej nie zgłaszaj wcale, jak nie masz
    > upierdliwych sąsiadów to będzie ok.

    A mam obowiazek zgłosic takie coś?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

  • 19. Data: 2021-02-18 00:19:48
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 17.02.2021 o 22:38, LordBluzg(R) pisze:
    > Inna sprawa to zgoda sąsiada (na piśmie) jak się zgodzi to Ci nie skoczą.

    To niestety nie działa.

    Sąsiad się dowiadywał, bo chciał garaż przy granicy z moją działką
    budować. Nawet jakbym mu podpisał 5 zgód, to nie przejdzie :(
    Można się jedynie dokleić do istniejącego budynku, ale żeby tak sobie
    jako pierwszy takowy postawił, to nie.

    Ponoć nawet jakbyśmy obaj równocześnie chcieli sobie takie garaże każdy
    po swojej stronie, razem ze sobą "sklejone" wybudować, to też nie.
    Porąbane to de facto...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 20. Data: 2021-02-18 00:36:45
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 18.02.2021 o 00:19, Kżyho pisze:

    > To niestety nie działa.
    >
    > Sąsiad się dowiadywał, bo chciał garaż przy granicy z moją działką
    > budować. Nawet jakbym mu podpisał 5 zgód, to nie przejdzie :(

    Mój sąsiad postawił garaż przy granicy a ja się zgodziłem. Zdaję sobie
    sprawę że to nie po interesie gminy ale ja go nie podam, bo też
    popełniłem :) Problem polega na wizji lokalnej ale ktoś musi zgłosić
    nieprawidłowość. Jak sąsiad nie zgłosi to sami nie chodzą, do dronów
    penetrujących jeszcze brakuje. Chyba umrę nim coś wyjdzie :) OK,
    teoretycznie ktoś się może dopierdolić ale są odwołania i całe
    przedłużanie tematu. Czasem jest kompromis.

> [...]
    >
    > Ponoć nawet jakbyśmy obaj równocześnie chcieli sobie takie garaże każdy
    > po swojej stronie, razem ze sobą "sklejone" wybudować, to też nie.

    Wiesz, wskazałem na "plan zagospodarowania przestrzennego" bo co gmina
    to zupełnie inne plany zagospodarowania. To oczywiście temat ogólny i to
    co gmina uchwali i zaklepie to obowiązuje. Warto czasem skorzystać z
    rozwiązań samej gminy. Iść, ładnie zapytać i pociągnąć za język w
    podpowiedzi :) Dokąd PiSiory nie opanują większości gmin, to liberalne
    władze układają się do suwerena. Nie wiem jak to na głębokim wschodzie
    wygląda bo tam cywilizacja jakaś mglista.