  • 31. Data: 2009-02-26 09:14:23
    Temat: Re: Drewn o na wiezbe
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    Impregnacja to nie tylko nasaczanie drewna chemia :)

    Pozdrawiam
    dy

  • 32. Data: 2009-02-26 16:50:13
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisal w wiadomosci
    h.googlegroups.com...

    > Impregnacja to nie tylko nasaczanie drewna chemia :)

    A co jeszcze np?

    Kris

  • 33. Data: 2009-02-26 17:36:43
    Od: "Krzysztof L" <l...@w...pl>

    W Stanach drewno impregnowene na zielono uzywa sie w kanadyjczykach
    tylko bezposrednio na fundament ( przykryty uprzednio pianka).
    Reszta szkieletu bez impregnacji.( nie liczac plyt)
    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2009-02-26 23:41:49
    Od: a...@g...com

    On 25 Lut, 16:36, Dy <d...@m...com.pl> wrote:
    [...]
    > Gdzie moge kupic normalnie przygotowane drewno do postawienia wiezby.
    > O to pytam.
    > Ponieważ wiem, ze tartaki kombinuja, ze maluja lub bejcuja a nie
    > zabezpieczaja, ze robia to recznie a nie prozniowo itd.
    > Pytam moze ktos wie gdzie moge kupic normalne drewno na wiezbe:
    > Zwymiarowane i przyciete do wymiarow mjego domu a nie przypadkowego,
    [...]

    Ja kupowalem za posrednictwem znajomego, ktory od lat zajmuje sie
    dachami. Wiezba przyjechala z Kielc (~300km odemnie). Stanowisko
    znajomego - albo impregnowac cisnieniowo, albo wcale. Zanurzeniowe,
    czy malowanie samodzielne jest kompletnie bez sensu :) Policzylem pare
    jetek za malo i kupilem pozniej w lokalnym tartaku kilka sztuk
    nieimpregnowanych, po czym malowalem kazda jetke 5 x impregnatem na
    bazie soli (zielonym). W przekroju to drewno nie nasiaknelo WCALE -
    nawet marnych 2mm - caly impregnat zostal praktycznie na powierzchni..
    Elementy impregnowane cisnieniowo w tartaku byly przesiakniete na
    5-6cm wglab (mniejsze elementy - w calosci!).

    Impregnaty maja odpowiednie certyfikaty i dopuszczenie do stosowania
    wewnatrz. Pozatym przeciez poddasze oddzielone jest od wiezby szczelna
    folia paroszczelna..

    Dy -> mam wrazenie, ze szukasz zakladu produkcji mebli, a nie
    tartaku ;) Wiezba to nie mebel, ze wszystko musi byc co do
    milimetra :) Oczywiscie krokwie / laty musza byc proste ale raczej nie
    licz, ze tartak dotnie Ci wszystko, spakuje w pudelko, a Ty to sobie
    poskladasz jak meble z Ikei ;-))

    Jak ktos pisze ze sobie samemu warto pomalowac to chyba ma za duzo
    wolnego czasu. Mnie impregnacja cisnieniowa wyszla ok 1,2k pln za 15m3
    drewna. Na impregnacje ~0,3m3 desek czolowych wylalem impregnatu za 60
    pln i meczylem sie z tym dwa dni. Nie wyobrazam sobie recznego
    malowania takiej ilosci drewna - ja mialem ok 250 elementow, z czego
    wszystkie miedzy 4, a 12m dlugosci. Kto jeszcze jest "przed", ten
    sobie chyba nie wyobraza jaka to ogromna ilosc - radze *BARDZO DOBRZE*
    przemyslec chec samodzielnej impregnacji - efekt marny, koszt wyjdzie
    wyzszy, a praca ogromna.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.