  • 71. Data: 2021-04-22 11:51:19
    Temat: Re: Fotowoltaika - wzrost napiecia w sieci
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Mateusz Bogusz.
    On 22.04.2021 09:00 you wrote:

    > Rocznie przy tym metrażu zużywasz 30 000 kWh?

    No jakoś tak. Ten sezon zakończony 1 kwietnia to niecałe 2300m3

    > Chryste Panie, My piszemy na pewno o budynkach mieszkalnych?

    Na usprawiedliwienie dodam że mam ponad 100m2 okien (o?o)

    --
    Pete

  • 72. Data: 2021-04-22 12:12:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 22 kwietnia 2021 o 08:27:00 UTC+2 Jacek Maciejewski napisał(a):
> [...]

    Przy fotowoltaice nie ma mechanicznych żelaznych generatorów, rdzeni itp. To i mocy
    biernej nie ma. Teraz do wszystkich. Gdybyście się nie chwili że nie ogladacie
    telewizji to byście wiedzieli że fotowoltaika to gówno wymuszone przez chujnie.
    Jedyna cechą użytkowa jaka ma to psucie sinusoidy. W Polsce nie chcą popełnić błędu
    szwabow i chcą ograniczyć ilość prądu w sieci wytwarzana przez ogniwa słoneczne. Z
    odnawialnych ma być prąd z wiatraków. Fotowoltaika ma zostać ale tylko na własne
    potrzeby bez wysyłania albo minimalna możliwością wysłania prądu do sieci. W
    publikatorach pojawiło się obok fotowoltaiki slowo klucz akumulatory.
    interesuje że nie opękasz pompy ciepła jeśli spieprzy się przez to sinusoida.
    Rozwiązaniem mogą być akumulatory u małego producenta bo można z nich pociągnąć prąd
    wtedy kiedy będzie potrzebny żeby szybko uzupełnić ubytek prądu w sieci i spada
    częstotliwość. Instalacja fotowoltaiczna bez własnego akumulatora nie ma sensu. Prąd
    z takiej instalacji nadaje się do grzania wody. Wodę jak słońce świeci skuteczniej i
    o wiele taniej grzeje się solarem. Ładowanie samochodu elektrycznego prawie
    niemożliwe, chyba że ktoś tylko na nocną zmianę pracuje albo ma dwa. W tym czasie co
    jednym w dzień jeździ drugi ładuje. U szwabow już zaczynają instalować akumulatory u
    małych producentów prądu. Taki system jaki u nas jest, wysyłanie do sieci i odbiór
    80%, jest możliwy jak źródeł prądu małej mocy jest niewiele.
    > Co niby wykrakaleś, Zenuś? To że do FV trzeba magazynów? Bo to tylko
    > największym tępakom trzeba uświadamiać. Czy to że rząd się obudził i
    > zrobił wreszcie co trzeba a co powinno być zrobione z 10 lat temu?
    > --
    > Jacek
    > -I hate haters-
    Zenus to dla kolegów a nie dla ludzi śmieci.

  • 73. Data: 2021-04-22 13:26:59
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2021 o 09:14 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > Moje wyobrażenie "domu mieszkalnego" nie jest aż tak "rozciągliwe".
    > Tomasz jak masz tyle mieszkań, łazienek i kuchni to nie jest to "dom
    > mieszkalny". Nawet jak nie prowadzi motelu, hotelu czy czegoś innego
    > tylko trzyma ta rodzinę do trzech pokoleń wstecz, to bliżej bloku a nie
    > domu to będzie.

    Tak jak pisałem - nie mierz innych swoją miarą.
    Jeden lubi 20 st. drugi 25. Dla jednego domek 150m2 "to świat i ludzie" -
    inny ma hol o powierzchni 80m2 i wysokości 8m. Dla jednego sypialnia 20m2
    jest w sam raz - drugi gdy ma w sypialni "głównej" mniej niż 60m2 to
    narzeka, że ciasno i "nie ustawna".
    Wszystko powyżej to moje obserwacje u znajomych mieszkających w domach
    jednorodzinnym w układzie max 2+3.

    TG

  • 74. Data: 2021-04-22 13:41:15
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2021 o 17:49 KIKI <y...@p...uu> pisze:

    > 1. W samochodach to gaz jest odciągany i suszony i wraca do obiegu z
    > nowym olejem. A jak się to odbywa w takich klimatyzacjach czy pompach?
    > Gaz jest drogi to już nie tyle o ekologię chodzi ale o zdrowy rozsądek i
    > ekonomię.
    > Czy da się odessać gaz jakoś bezboleśnie i uzupełnić brak na końcu?

    Tak samo się to robi - stacja odzysku może być "samochodowa" lub
    najzwyklejsza za 2-3k z allegro lub za 150 zł z wypożyczalni

    > 2. Czemu R32?

    lepsza sprawność urządzeń, mniejszy index GWP bo jest mniej czynnika w
    układzie.
    Powyżej pewnego poziomu GWP urządzenie podlega rejestracji i okresowym
    obowiązkowym przeglądom.

    TG

  • 75. Data: 2021-04-22 13:45:43
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2021 o 13:41 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    > Tak samo się to robi - stacja odzysku może być "samochodowa" lub
    > najzwyklejsza za 2-3k z allegro lub za 150 zł z wypożyczalni

    Ale jak kupisz nowe urządzenie to ono już będzie z czynnikiem i nic nie
    trzeba z nim robić.
    Jak układ szczelny to nie ma potrzeby "dobijania klimy" :-)

    TG

  • 76. Data: 2021-04-22 14:02:24
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 22 Apr 2021 03:12:16 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Zenus to dla kolegów a nie dla ludzi śmieci.

    Nie pień się, Zenuś. Dorośnij a wtedy będę ci mówił panie Zenonie.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 77. Data: 2021-04-22 14:40:38
    Od: Runt <r...@e...prv>

    /.../
    > Zenus to dla kolegów a nie dla ludzi śmieci.
    zenus! Nie jesteś moim kolegą! Jesteś karaluchem!

    --
    Runt

  • 78. Data: 2021-04-22 15:33:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 22 kwietnia 2021 o 13:41:17 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > układzie.
    > Powyżej pewnego poziomu GWP urządzenie podlega rejestracji i okresowym

    Podlegają przeglądom i rejestracji zwłaszcza jak ktoś sam sobie takie urządzenie
    zrobi. Weź się chłopie ogarnij.

  • 79. Data: 2021-04-22 15:48:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 22 kwietnia 2021 o 00:11:02 UTC+2 KIKI napisał(a):
> [...]
    > Rozbierz rozdzielnicę i złącze kablowe, wyczyść styki, daj pastę
    > silikonową i poskręcaj. Wymień 10mm2 od przyłącza na grubszy i od paneli
    > pociągnij 10mm2.
    > Niech zdejmą 2 odczepy na transformatorze i będzie działać. Na końcu
    > linii masz mieć 230V.
    > Poprosisz, że masz 250 czasami na końcu żeby obniżyli, bo ci prze Tobą i
    > tak mają wyższe. Jesteś na końcu to masz szansę. Powiedz, że ci się
    > sprzęt buntuje. 2 oczka o 12V w dół i będzie działać.
    >
    > Ja mam kabel od przyłącza 25mm2 miedź. 15 lat temu taki położyłem, teraz
    Na końcu link ją mieć od 207 do 253 i możesz energetykę w dupę pocałować jak się
    mieszczą w tym przedziale. Jak nie będą chcieli przyjmować prądu na przechowanie to w
    dzień podniosą napięcie do 253 i żadna instalacja fv praktycznie nic do sieci nie
    przekaże. Za to ci co będą mieli akumulatory będą mile widziani w porannym szczycie.
    Jak wprowadza system w którym operator sieci będzie mógł pociągnąć z akumulatorów
    prosumentow to użyje tego do bilansowania sieci.

  • 80. Data: 2021-04-22 15:49:55
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2021 o 15:33 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Podlegają przeglądom i rejestracji zwłaszcza jak ktoś sam sobie takie
    > urządzenie zrobi. Weź się chłopie ogarnij.

    Jak nie masz f-gazów to sam sobie wg prawa nie możesz tego ogarnąć.
    Wystarczy życzliwy sąsiad i masz dodatkowe spore koszty.
    Jak masz urządzenie podpadające pod ustawę (ze wzgledu na GWP) i nie masz
    go zarejestrowanego to masz jeszcze większe dodatkowe koszty.
    Ja jestem ogarnięty - dlatego zrobiłem f-gazy i inne uprawnienia aby
    działac zgodnie z prawem.
    Rodzina, dzieci dostarczają mi wystarczającą ilość adrenaliny - nie
    potrzebuję dodatkowej.

    TG