  • 11. Data: 2021-09-15 21:41:01
    Temat: Re: I znowu PV - górny śląsk - cena montażu
    Od: uciu <a...@g...com>

    środa, 15 września 2021 o 19:47:12 UTC+2 Myjk napisał(a):

    > Ale masz jakąś promocję na prąd w 2T sprzed lat paru?
    > Bo "normalnie" to kosztuje okolice 0,37/kWh (teraz okolice 0,40).

    tamte stawki z przed roku miałem 3 lata.
    W styczniu czy lutym stara umowa sie skonczyła i musiałem wybrać nową oferte i
    wybrałem taką jak jrst teraz bo wychodziała najkorzystniej.
    Nie mam zadnych instalatorów, gazowników,elektryków itp - goła oferta bez dodatków.
    Umowę podpisałem na 3lata wiec teretycznie nie powinienem mieć zadnej podwyżki w tym
    okresie.
    Taryfa OSD: G12w
    Produkt: EE_GD GR10 Int Ekologiczny TS_PA3_Q3_01.11.20-31.10.23
    https://ebok.tauron.pl/content/klient/sharepoint
    Pakiet: DO Komfort Plus
    Okres obowiązywania cennika: do 31.10.2023

    uciu

  • 12. Data: 2021-09-16 15:48:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 15 Sep 2021 12:41:01 -0700 (PDT), uciu

    > tamte stawki z przed roku miałem 3 lata. W styczniu czy lutym stara umowa
    > sie skonczyła i musiałem wybrać nową oferte i wybrałem taką jak jrst
    > teraz bo wychodziała najkorzystniej.

    Czyli to nie jest, jak napisałeś, kwestia skoku ceny prądu na rynku,
    tylko wprost zmiany bardzo korzystnej umowy. Bo skok ceny był, ale
    o 2 grosze na 2T.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 13. Data: 2021-09-16 15:50:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 15 Sep 2021 01:34:57 -0700 (PDT), uciu

    > PC, wentylacja, akwarium, oczyszczalnia, oświetlenie ogrodu, indukcja i reszta -
    mam wszystko na prąd :-)

    U mnie odpadnie akwarium, bo już mnie to nie grzeje -- choć kto wie co się
    synowi ubzdura. ;) Oczyszczalni też nie mam, za to mam zamiar pędzić i
    leżakować piwo, a do leżakowania wykorzystam chłód ODPADOWY (he he he) z
    PC.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 14. Data: 2021-09-16 19:40:37
    Od: uciu <a...@g...com>

    czwartek, 16 września 2021 o 15:50:48 UTC+2 Myjk napisał(a):

    Myjkl był u mnie facet od PV z polecania, od znajomego.
    34200zł na gotowo
    Panele 9,8kWp Longi lub Jinko (do wyboru/ oba full black)
    Inwerter 8kWp Growat lub Solis (chyba) - upierać się przy Froniusie?
    Inwerter mniejszy bo dach na wschód zachód.
    Podpinka pod mój uziom bo jest poniżej 10 omów

    uciu

  • 15. Data: 2021-09-16 20:30:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 16 Sep 2021 10:40:37 -0700 (PDT), uciu

    > Myjkl był u mnie facet od PV z polecania, od znajomego.
    > 34200zł na gotowo

    Dobra, nawet niska, cena przy poniższych elementach. Jakie pokrycie i kąt?

    > Panele 9,8kWp Longi lub Jinko (do wyboru/ oba full black)
    > Inwerter 8kWp Growat lub Solis (chyba) - upierać się przy Froniusie?

    Mam Froniusa i przy najbliższej okazji będę zmieniać na GoodWe, hybrydę.
    Także nie ciśnij na Fronka, bo niby to najwyższa półka jakościowa, ale nic
    szczególnego nie oferuje. Taki GoodWe, jak instalator ma status GW PLUS,
    może aktualnie bezpłatnie przedłużyć gwarancję z 5 do 10 lat. Przy 2x
    niższej cenie (literalnie ze 4k byś musiał za Fronka dopłacić, to jużlepiej
    hybrydowego GoodWe zamontować za tę cenę i mieć podwaliny pod magazyn
    energii) nie ma sensu ciśnięcia na Fronka który ma 5 lat gwarancji.
    Większość ostatnich moich instalacji robiłem właśnie na GoodWe.

    > Inwerter mniejszy bo dach na wschód zachód.

    I prawidłowo, u mnie trzy połacie ESW 10kWp,
    i nigdy nie wychodzi ponad 7,5kW.

    > Podpinka pod mój uziom bo jest poniżej 10 omów

    Też prawidłowo.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 16. Data: 2021-09-16 21:04:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 16 Sep 2021 20:54:36 +0200 (GMT+02:00), lleeoo

    > bo podobno bruk bet już tylko takie produkuje.

    Składa, nie produkuje.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 17. Data: 2021-09-16 21:04:07
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 16 September 2021 at 20:54:39 UTC+2, lleeoo wrote:
> [...]
    rok ale teraz z cenami chyba ociepieli...Za ostatni rok załaciłem tauronowi 3900zł,
    za rok wcześniejszy 2700 zł (przy podobnym zużyciu, mam 2 taryfy i grzeje głównie w
    2).Mam oferte na 10 kWp (Longi/Fronius)z lutego tego roku na 32k pln. Teraz pytam w
    tej samej firmi i mi dali oferte na 37-40k pln...Jutro mam gościa co powiedział ze
    wezmie 35.... zobaczymy, ma przyjść zobaczyć i wcisnąć swoją bajerke.Ogolnie ma ktoś
    link jak to jest z tymi przepisami - jest jakaś ustawa, któa mowi ze od nowego roku
    są nowe warunki? A co jak teraz wydam kase na szkło a za rok pisiory w nocy
    przegłosują coś i nawet Ci co mają teraz instalacje wskoczą na nowe zasady
    rozliczania?Minimum raz na tydzień mam jakiegoś Columbusa przy drzwiach i wciska mi
    panele - by załapać się jeszcze w tym roku. Ale oni chcą 5,7k pln za 1kWp...Prawde
    mówiąc poczekałbym z założeniem tych paneli jeszcze trochę...uciu

    > Mam PV od marca, Górny Śląsk, zapłaciłem ostatecznie za falownik
    > Huawei 6kW i panele bruk bet 7kW 27.000 układ paneli poziomy,
    > podobno droższy od układu pionowego ale mam kopertę i tylko tak
    > sensownie dało się to rozplanować. Dachówka na dachu bo to też ma
    > wpływ na cenę.
    > Montował znajomy, poprosiłem go o koszty na dziś i twierdzi, że na
    > dziś 29.000. Z tym że falowniki już w nowszej wersji i panele
    > większe bo podobno bruk bet już tylko takie produkuje.
> [...]
    ndex.html
    Podziwiam bruk bet że przetrwali, bo Chińczyk produkuje o 50% taniej

  • 18. Data: 2021-09-17 07:16:51
    Od: uciu <a...@g...com>

    czwartek, 16 września 2021 o 20:30:54 UTC+2 Myjk napisał(a):
    > Thu, 16 Sep 2021 10:40:37 -0700 (PDT), uciu
    > Dobra, nawet niska, cena przy poniższych elementach. Jakie pokrycie i kąt?

    pokryci dachówka ceramiczna i kąt 30st, nachylenie wsch-zach.

    Sprzedawa bardzo polecał falownik Hypontech - masz z tym jakiś doświadczenie?

    uciu

  • 19. Data: 2021-09-17 09:09:24
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 16 Sep 2021 22:03:31 +0200 (GMT+02:00), lleeoo

    > A ty znowu swoje :-), to kto wg ciebie jest producentem ? Chętnie
    > się dowiem, mam jeszcze miejsce od wschodu i zachodu. Jak się uda
    > to chciałbym do grudnia to ogarnąć.

    W zasadzie tylko Chiny są producentem. Może jeszcze US...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 20. Data: 2021-09-17 09:11:08
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 16 Sep 2021 22:16:51 -0700 (PDT), uciu

    > pokryci dachówka ceramiczna i kąt 30st, nachylenie wsch-zach.

    Cena dobra w takim razie.

    > Sprzedawa bardzo polecał falownik Hypontech - masz z tym jakiś doświadczenie?

    Szczerze mówiąc, pierwszy raz słyszę nazwę nawet...

    --
    Pozdor
    Myjk