  • 21. Data: 2021-09-17 18:08:15
    Temat: Re: I znowu PV - górny śląsk - cena montażu
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, uciu.
    On 15.09.2021 21:41 you wrote:

    > =C5=9Broda, 15 wrze=C5=9Bnia 2021 o=C2=A019:47:12 UTC+2 Myjk
    > napisa=C5=82(a= ):
    > =20
    > tamte stawki z przed roku mia=C5=82em 3 lata. W styczniu czy lutym
    > stara umowa sie skonczy=C5=82a i musia=C5=82em wybra= =C4=87
    > now=C4=85 oferte i wybra=C5=82em tak=C4=85 jak jrst teraz bo
    > wychodz= ia=C5=82a najkorzystniej. Nie mam zadnych
    > instalator=C3=B3w, gazownik=C3=B3w,elektryk=C3=B3w itp - go= =C5=82a
    > oferta bez dodatk=C3=B3w.=20 Umow=C4=99 podpisa=C5=82em na 3lata
    > wiec teretycznie nie powinienem mie=C4= =87 zadnej podwy=C5=BCki w
> [...]

    Nie ma tak dobrze teraz.

    8. W sytuacji, gdy w trakcie trwania niniejszego Cennika nastąpi zmiana
    cen energii elektrycznej netto wynikających z Taryfy aktualnej na dzień
    zawarcia przez Klienta Umowy w zakresie niniejszego Cennika, ceny
    energii elektrycznej netto stosowane w rozliczeniach z Klientem ulegną
    zmianie tak, aby spełniały zobowiązanie Sprzedawcy, o którym mowa w § 5
    ust. 1. Do ustalonych cen energii elektrycznej netto zostanie doliczony
    podatek od towarów i usług (VAT), zgodnie z obowiązującymi przepisami
    prawa. Określona powyżej zmiana cen energii elektrycznej netto
    stosowanych w rozliczeniach z Klientem nastąpi z dniem wejścia w życie
    zmienionej w zakresie ww. cen Taryfy. 9. W przypadku podwyżki cen
    energii elektrycznej netto stosowanych w rozliczeniach z Klientem, na
    skutek podwyżki cen energii elektrycznej netto wynikających z Taryfy,
    Sprzedawca powiadomi Klienta na piśmie lub - o ile Klient wyraził zgodę
    na taki sposób komunikacji - za pomocą środka bezpośredniego
    porozumiewania się na odległość o ww. podwyżce cen w trakcie jednego
    okresu rozliczeniowego Sprzedawcy, licząc od dnia wejścia w życie
    zmienionej w zakresie cen Taryfy

    --
    Pete

  • 22. Data: 2021-09-20 10:25:08
    Od: uciu <a...@g...com>

    Myjk,

    dostałem też inną konfigurację w cenie 34k pln (tamta: jinko 380 fb + hypontech)

    moduły trina 390 fb + sofar -> możne być?

    Która wg Ciebie lepsza?
    GoodWee hybryda w moim przypadku nie jest potrzebna bo raczej tego nie bede
    rozbudowywał.

    Jaką im dać konfigurację do wyceny wg Ciebie obecnie najsensowniejszą?

    uciu

  • 23. Data: 2021-09-20 10:49:09
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 20 Sep 2021 01:25:08 -0700 (PDT), uciu

    > GoodWee hybryda w moim przypadku nie jest potrzebna bo raczej tego nie bede
    rozbudowywał.

    No właśnie, raczej...

    > Jaką im dać konfigurację do wyceny wg Ciebie obecnie najsensowniejszą?

    Dowolne moduły z Tier1 plus budżetowy falownik ongrid GoodWe, który obecnie
    ma gwarancję rozszerzoną 5+5 lat (pod warunkiem że instalator ma status
    instalatora goodwe plus) no i dobre zabezpieczenia DC OBO/Phoenix. Ale i
    tak zawsze najważniejsza jest sama instalacja. Udaj się na jakąś poprzednią
    robotę, cyknij fotki pod panelami w poszukiwaniu wiszących/leżących kabli i
    ogarnięcia skrzynek (w tym właśnie podzespołów tam użytych) i falownika.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 24. Data: 2021-09-21 12:19:32
    Od: uciu <a...@g...com>

    poniedziałek, 20 września 2021 o 10:49:10 UTC+2 Myjk napisał(a):

> [...]
    > ogarnięcia skrzynek (w tym właśnie podzespołów tam użytych) i falownika.

    Myjk umowa podpisana
    moduły 10kWp dałem do wyboru Longi.Jinko lub Trina Vertex fb - wszystko Tier1
    ongrid GoodWe 8kWp
    Zabezp DC Phoenix
    34500zł

    Oglądałem montaże w 2 domach - chludnie nic nie wisi, wszystko w peszlach/ korytkach

    Pozostaje u mnie rozmieszczenie paneli na dachu bo nie mam idealnie wschód zachód -
    jest oschyłka kilk stopni w kierunku zachodu.
    U sąsiada jest 20 paneli od wschodu i 10 od zachodu i chyba zrobię podobnie

    Dzieki
    uciu

  • 25. Data: 2021-09-21 14:40:49
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-09-21 o 12:19, uciu pisze:

    > Pozostaje u mnie rozmieszczenie paneli na dachu bo nie mam idealnie wschód zachód -
    jest oschyłka kilk stopni w kierunku zachodu.
    > U sąsiada jest 20 paneli od wschodu i 10 od zachodu i chyba zrobię podobnie
    Od wschodu jest lepiej, słońce mocniej świeci a i temp niższe niż
    popołudniu.
    Pamiętaj żeby Ci wschód i zachód na osobne stringi połączyli.

    --
    Janusz

  • 26. Data: 2021-09-21 15:33:54
    Od: uciu <a...@g...com>

    wtorek, 21 września 2021 o 14:40:51 UTC+2 Janusz napisał(a):
> [...]
    > popołudniu.
    > Pamiętaj żeby Ci wschód i zachód na osobne stringi połączyli.

    ok dzieki,

    a macie jakąś strone/mape itp gdzie oblicze uzysk z takiej instalacji?
    7 kWp na wschód azymut 100*
    2,8 kWp na zachód azymut 260*
    30% nachylenie

    uciu

  • 27. Data: 2021-09-21 18:33:32
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 21 September 2021 at 15:33:55 UTC+2, uciu wrote:
> [...]
    > ok dzieki,
    >
    > a macie jakąś strone/mape itp gdzie oblicze uzysk z takiej instalacji?

    Jest darmowa aplikacja połączona z Google Maps
    wskazujesz lokalizację domu i rysujesz panele na dachu i wpisujesz nachylenie dachu i
    aplikacja codziennie wylicza energie generowana z tego dachu, czytając prognoze
    pogody.

    Robi prognozy, statystyki tygodniowe, miesięczne, roczne i liczy oplacalnośc
    instalacji.

    Aplikacja była prezentowana na Intersolar w Monachium

  • 28. Data: 2021-09-21 19:03:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 21 Sep 2021 06:33:54 -0700 (PDT), uciu

    Nie wiem czemu, ale mi się od jakiegoś czasu posty Janusza nie wyświetlają
    -- nie, nie jest wpisany na listę w kiblu. ;) No ale wyjaśniając, nie
    trzeba dawać stringów EW na osobnym trakerze, pod warunkiem że moduły są
    takie same (takie same parametry mają) i jest ich tyle samo po obydwu
    stronach i o ile falownik obsłuży podwójny amperarz (GoodWe dopiero od 12kW
    ma większy amperarz per string, literalnie ma dwa wejścia pod jeden
    traker). U mnie instalacja jest na ESW, w tym EW właśnie na jednym
    trakerze.

    > a macie jakąś strone/mape itp gdzie oblicze uzysk z takiej instalacji?
    > 7 kWp na wschód azymut 100*
    > 2,8 kWp na zachód azymut 260*
    > 30% nachylenie

    Choćby https://designer.solaredge.com choć tam trochę skłamie dla
    standardowej instalacji, można więc odjąć z 500kWh/rok.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 29. Data: 2021-09-21 19:34:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 21 Sep 2021 03:19:32 -0700 (PDT), uciu

> [...]
    > 34500zł
    > Oglądałem montaże w 2 domach - chludnie nic nie wisi, wszystko w peszlach/

    No i cacy, czyli jednak da się znaleźć z ulicy za rozsądną cenę.

    > Pozostaje u mnie rozmieszczenie paneli na dachu bo nie mam idealnie
    > wschód zachód - jest oschyłka kilk stopni w kierunku zachodu. U sąsiada
    > jest 20 paneli od wschodu i 10 od zachodu i chyba zrobię podobnie

    Zrób projekt w SE designerze i udostępnij, to jeszcze podumamy.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 30. Data: 2021-09-21 21:41:08
    Od: uciu <a...@g...com>

    wtorek, 21 września 2021 o 19:34:14 UTC+2 Myjk napisał(a):

    > Zrób projekt w SE designerze i udostępnij, to jeszcze podumamy.
    >
    > --
    > Pozdor
    > Myjk

    szukam jakichś stron - wszedzie trzeba się logować, podawać nipy itp.
    Podaby przez Ciebie link podobnie - jakies numery seryjne paneli chce, nipy itp.
    Sunroof googla nie obsługuje polski...

    szukam dalej