  • 1. Data: 2023-02-04 00:46:41
    Temat: Instrukcja obsługi pistoletu
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Czasem zdarzało mi się korzystać z pianki niskoprężnej lub innej - w
    zależności od potrzeb.

    Jeśli w danym dniu pianka nie została zużyta, to przedmuchiwało się dyszę i
    weżyk. Ewentualnie wężyk się przygniatało i "rolowało", aby pianka w nim
    zaczęła udawać sznurówkę i można ją było wyjąć.

    Natomiast w sprzedaży są ciekawe metalowe pistolety.

    Jest sens takowy kupić, jeśli się przewiduje zostawiać piankę do
    późniejszego wykorzystania?
    Jak się takiego cudaka czyści?
    Jakiś toluen albo nitro?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2023-02-04 01:16:12
    Temat: Re: Instrukcja obsługi pistoletu
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 4 lutego 2023 o 00:46:45 UTC+1 Adam napisał(a):
> [...]
    >
    > Natomiast w sprzedaży są ciekawe metalowe pistolety.
    >
    > Jest sens takowy kupić, jeśli się przewiduje zostawiać piankę do

    Sprzedają rozpuszczalnik który się zakłada do pistoletu jak piankę i nim przemywa.
    Rozpuszczalnik jest pod ciśnieniem.

  • 3. Data: 2023-02-04 08:05:53
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 04/02/2023 00:16, Zenek Kapelinder wrote:

    > Sprzedają rozpuszczalnik który się zakłada do pistoletu jak piankę i nim przemywa.
    Rozpuszczalnik jest pod ciśnieniem.

    nie ma potrzeby zakładać. Rozpuszczalniki sprzedawane są z gwintem do
    pistoletu, ale i nasadką do rozpylania. Ja przemywam tylko końcówkę
    pistoletu i nigdy mi nic nie zasycha. W zasadzie wcześniej w tanich
    pistoletach zostawiałem piankę i jedynie właśnie na końcówce zasychała i
    trzeba było nożem drapać, ale pistolet i tak działał

    Lukasz

  • 4. Data: 2023-02-04 08:54:44
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 4.02.2023 o 00:46, Adam pisze:
> [...]
    >
    > Natomiast w sprzedaży są ciekawe metalowe pistolety.
    >
    > Jest sens takowy kupić, jeśli się przewiduje zostawiać piankę do

    aceton rozpuszcza niezaschnętą piankę. W normalnych piankach, nie
    pistoletowych 2 krople do zbiornika 3 krople do rurki. z 15cm pianki w
    rurce, robi się 2cm "miodku" który wypływa i jest czysto
    aceton mam w zbiorkiku po farbie do włosów. Wiadomo kto takie zbiorniki
    posiada i odda za darmo

    ToMasz

  • 5. Data: 2023-02-04 13:54:15
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/02/2023 08:54, ToMasz wrote:
    > aceton mam w zbiorkiku po farbie do włosów.

    Polecam taki aceton to przedmuchiwania różnych rzeczy:

    https://allegro.pl/listing?string=aceton%20spray

  • 6. Data: 2023-02-04 15:53:43
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 04.02.2023 o 08:05, ddddddddddd pisze:
> [...]
    > pistoletach zostawiałem piankę i jedynie właśnie na końcówce zasychała i
    > trzeba było nożem drapać, ale pistolet i tak działał

    zależy czy zostawiasz na dwa dni czy na dwa miesiące, bo w tym drugim przypadku to
    pistolet do wywalenia
    ja zakładam czyścik zawsze po robocie, chyba że jestem w 100% pewien że następnego
    dnia,
    czy tam zaraz po weekendzie będę kontynuował

  • 7. Data: 2023-02-04 15:55:14
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 04.02.2023 o 13:54, heby pisze:
    > https://allegro.pl/listing?string=aceton%20spray

    akurat do tego konkretnego zastosowania są dedykowane z możliwością podłączenia do
    pistoletu

  • 8. Data: 2023-02-04 18:37:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 4 lutego 2023 o 15:53:48 UTC+1 m4rkiz napisał(a):
    > zależy czy zostawiasz na dwa dni czy na dwa miesiące, bo w tym drugim przypadku to
    > pistolet do wywalenia

    Zdarzało.mu się reanimować takim pistolet po roku.
    Rozkręcenie, wyczyszczenie i działa
    Aczkolwiek to ekonomiczny bezsens)strata czasu przy aktualnych cenach pistoletów.

  • 9. Data: 2023-02-05 10:32:48
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 04/02/2023 14:53, m4rkiz wrote:

> [...]
    > ja zakładam czyścik zawsze po robocie, chyba że jestem w 100% pewien że
    > następnego dnia, czy tam zaraz po weekendzie będę kontynuował

    Naprawdę nie wiem co wy za pistolety macie.
    Nigdy jeszcze nie założyłem czyścika na pistolet, a nie raz stał
    miesiącami. Przecież jak jest zakręcony to powietrze się tam nie dostaje
    i pianka nie zastyga.
    W swoim życiu miałem może 3 pistolety, raz wymieniony bo obrósł pianką
    przy wylocie (bo jedyne czyszczenie to było obcinanie suchej pianki na
    wylocie) i nie pryskał prosto, ale nigdy nie zaschło mi w środku. Teraz
    używam częściej (raz na 1-2 miesiące) w małych ilościach (jedna piana
    wystarcza pewnie na rok), wcześniej używałem do remontu domu, czyli
    większa ilość, przerwa na długie miesiące, znowu większa ilość.

    Lukasz

  • 10. Data: 2023-02-05 13:07:51
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 04.02.2023 15:55, m4rkiz wrote:
    > akurat do tego konkretnego zastosowania są dedykowane z możliwością
    > podłączenia do pistoletu

    Wystarczy nie odkręcać pustej puszki, a podmieniać ją dopiero kiedy
    wkręca się następną. Nie trzeba kupować żadnych "czyścików".

    To samo z pędzlami czy wałkami - zawinąć po robocie w plastikową siatkę
    ze sklepu, a myć przed zmianą farby.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz