  • 1. Data: 2023-02-03 22:41:25
    Temat: nie mój dom :)
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    w tym co mieszkam zdejmowali podłoge
    zeby przesunąc rurki.

    https://www.reddit.com/r/CasualUK/comments/10sfyfc/h
    as_my_plumber_gone_rogue_or_is_this_radiator/

    --
    Piter

    #jebać fliperów pasożytów hieny cmentarne

  • 2. Data: 2023-02-04 10:13:57
    Temat: Re: nie mój dom :)
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-02-03 o 22:41, PiteR pisze:
    > w tym co mieszkam zdejmowali podłoge
    > zeby przesunąc rurki.
    >
    > https://www.reddit.com/r/CasualUK/comments/10sfyfc/h
    as_my_plumber_gone_rogue_or_is_this_radiator/

    No i chyba się udało, bo całkiem dobrze to wygląda, jak na Anglię to
    nawet super.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2023-02-04 10:53:12
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-02-04 o 10:13, Janusz pisze:

    as_my_plumber_gone_rogue_or_is_this_radiator/

    > No i chyba się udało, bo całkiem dobrze to wygląda, jak na Anglię to
    > nawet super.

    Aaa teraz widzę, zasilanie i powrót na tej samej gałęzi grzejnika :)
    Człowiek już na starość ślepy, poza tym myślałem wpierw że to grzejnik z
    dolnym przyłączem ale przyjrzałem się lepiej i widzę że zwykły, no to
    hydraulik dał ciała.

    --
    Janusz

  • 4. Data: 2023-02-04 11:06:31
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:trl9uc$7gg$1$Janusz@news.chmurka.net>
    user Janusz pisze tak:

> [...]
    > :) Człowiek już na starość ślepy, poza tym myślałem wpierw że to
    > grzejnik z dolnym przyłączem ale przyjrzałem się lepiej i widzę że

    Wiesz nie czytałem dokładnie komentarzy pod zdjęciem ale wydaje mi się
    że z prawej strony ta rurka wnosi się do góry i wchodzi na górze.
    Tak mocno ciała to chyba nie dał.

    Tu jednak mi chodzi o te odsłonięte poziome rurki, które pijana pani
    domu moze nadepnąć i wyrwać z lutów. Bo oni tu co piatek zwykle
    nałomotani.

    Co by nasze orły sokoły zrobiły w tej sytuacji. Chyba kluczowe jest
    kupienie grzejnika z dolnym podłączeniem. A na przesunięcie rurek bez
    zrywania desek nie mam pomysłu.

  • 5. Data: 2023-02-04 15:56:00
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-02-04 o 11:06, PiteR pisze:
> [...]
    >

    > Wiesz nie czytałem dokładnie komentarzy pod zdjęciem ale wydaje mi się
    > że z prawej strony ta rurka wnosi się do góry i wchodzi na górze.
    Jeśli tak to ok, ale na zdjęciu tego nie widać. Zinterpretowałem to po
    naszemu bo una generalnie zawór regulacyjny daje sie na zasilaniu bo
    jest na górze i łatwiej sięgnąć :)

    > Tu jednak mi chodzi o te odsłonięte poziome rurki, które pijana pani
    > domu moze nadepnąć i wyrwać z lutów.
    Nie wyrwie, może zgiąć ale nic ponadto. Te rurki nie są takie cienkie.

    > Bo oni tu co piatek zwykle
    > nałomotani.
    Taa, pełno filmików jest z ich 'osiągnięciami' :) więc nawet specjalnie
    nie trzeba sobie wyobrażać co potrafią.

    > Co by nasze orły sokoły zrobiły w tej sytuacji. Chyba kluczowe jest
    > kupienie grzejnika z dolnym podłączeniem.
    Tak tez można ale wtedy trzeba rurki wpuścić w ścianę czyli 2-3 płytki
    zdemolować, najgorsze że przez grzejnik byłoby to widoczne, więc takie
    optymalne by nie było.
    Oczywiście można dać maskownicę ale kremową by sie chyba nie znalazło a
    biała by się rzucała w oczy. To już lepiej drugi pomysł niżej.

    >A na przesunięcie rurek bez
    > zrywania desek nie mam pomysłu.
    Po co, przecież grzejnik można przesunąć w prawo, i podłączyć jak to u
    nas robią czyli jedna do powrotu króciutka, a druga do zaworu u góry. a
    na podłogę jeszcze odpowiednią maskownicę przykleić, i ją kolorystycznie
    byłoby dużo łatwiej zgrać.

    --
    Janusz

  • 6. Data: 2023-02-04 18:48:42
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:trlrm4$nfj$1$Janusz@news.chmurka.net>
    user Janusz pisze tak:

> [...]
    > u góry. a na podłogę jeszcze odpowiednią maskownicę przykleić, i
    > ją kolorystycznie byłoby dużo łatwiej zgrać.

    aha

    zapomniałem na śmierć o maskownicach

    --
    Piter

    miasto moje a w nim...
    https://www.youtube.com/watch?v=H43glfbQEh4

  • 7. Data: 2023-02-05 07:05:17
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    sobota, 4 lutego 2023 o 04:04:41 UTC-6 PiteR napisał(a):
> [...]
    >
    > Co by nasze orły sokoły zrobiły w tej sytuacji. Chyba kluczowe jest
    > kupienie grzejnika z dolnym podłączeniem. A na przesunięcie rurek bez

    Troche sie czepiasz na sile.
    Jak instalacja z pompa to poziomy rurek w sumie niewazne.
    A trwalosc lutow tez nie jest zazwyczaj problemem jak nie postawisz tam biurka i
    operator nie bedzie non stop nog na tych rurkach trzymal.

    A nawet jak by puscily to takie cos to sie naprawia w 10 minut. Nie zeby te 10 minut
    kazdemu lezalo na kupce i sie kurzylo ale do samego pycia mopem sie duzo tam nie
    stanie.

    Co nasi by zrobili? Pewnie pexem by calosc ogarneli i wcale taniej by nie wyszlo bo
    kolanka do pexow tanie nie sa. A laby robic wygieciem to by wygladalo masakrycznie.

    A fakt ze obie rury ida blisko siebie tez jakis strasznie dziwny nie jest. Tak ktos
    zaplanowal i wyszlo jak wyszlo.

    Kiepskich projektow sie naogladalem mase i w pl i de i nl i ie i za oceanem.

    Sam wole i mam CO grawitacyjne ale dzieki aktualnemu ustrojowi jego zaleta niedlugo
    zniknie bo juz kotla na cokolwiek bezpradowego nie znajde...

  • 8. Data: 2023-02-05 20:18:26
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:XnsAFA166D5370A8PanElektronik@127.0.0.1>
    user PiteR pisze tak:

    > in <news:trl9uc$7gg$1$Janusz@news.chmurka.net>

    > Wiesz nie czytałem dokładnie komentarzy pod zdjęciem ale wydaje mi
    > się że z prawej strony ta rurka wnosi się do góry i wchodzi na
    > górze. Tak mocno ciała to chyba nie dał.

    Sprawdziłem z ciekawosci w moim nowym grzejniku i jest tak jak piszesz.
    Wyjścia oba są na dole. To być może co drugi otwór w kracie jest
    zaślepiony i woda płynie dół góra dół góra dół jak wąż.

    https://ibb.co/hdf56HW

  • 9. Data: 2023-02-05 21:42:26
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-02-05 o 20:18, PiteR pisze:
> [...]
    > Wyjścia oba są na dole. To być może co drugi otwór w kracie jest
    > zaślepiony i woda płynie dół góra dół góra dół jak wąż.
    W Twoim to nic nie widać ale w tym pierwszym widać że do dwóch poziomych
    rur są dospawane żeberka. Aby tak było jak mówisz to trzeba by co
    żeberko rurę zatykać
    a to jest mało wykonalne, zatykanie żeberek nic nie da bo nie będzie
    grzało :)

    --
    Janusz

  • 10. Data: 2023-02-06 01:22:19
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:trp4bi$jm4$1$Janusz@news.chmurka.net>
    user Janusz pisze tak:

> [...]
    > trzeba by co żeberko rurę zatykać
    > a to jest mało wykonalne, zatykanie żeberek nic nie da bo nie

    no dobra to chyba wiem (ale spytam jak przyjdzie magik wieszać ;)

    to połaczenie jest po prostu na dole
    ciepła woda idzie do góry potem ochładza się i opada w drugiej połowce
    grzejnika. Do układów z pompą co.

    https://www.youtube.com/watch?v=y7q6AzycYNs