  • 1. Data: 2023-02-05 17:16:54
    Temat: Farba ekranowa i projektor domowy
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Było tu parę wątków o projektorach, stąd może byście
    polecili coś ze swojego doświadczenia odnośnie
    farby ekranowej?

    Przy okazji jaki teraz warto kupić
    projektor w zakresie 3-6kzł?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 2. Data: 2023-02-05 17:47:29
    Temat: Re: Farba ekranowa i projektor domowy
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 5 lutego 2023 o 17:16:55 UTC+1 Myjk napisał(a):
    > Było tu parę wątków o projektorach, stąd może byście
    > polecili coś ze swojego doświadczenia odnośnie
> [...]
    Kup najdroższy na jaki cie stać.

  • 3. Data: 2023-02-05 20:22:40
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 5 Feb 2023 08:47:29 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Kup najdroższy na jaki cie stać.

    Z zastrzeżeniem, że są dwa typy obrazowania (DLP i LCD, dawniej były
    jeszcze inne), co najmniej trzy źródła światła (lapma żarowa, LED i
    "laser"), są projektory do wyświetlania z bliska (ale raczej nie polecam) i
    "normalne", są z wymiennymi obiektywami (ale to raczej droższe) i jeszcze
    pewnie kilka różnych rodzajów by się znalazło.
    Oczywiście najważniejszy chyba parametr to rozdzielczość, który to parametr
    stanowi o cenie.

    Przykładowa lektura:
    https://hdtvpolska.com/forum/forum/76-projektory-hd/

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2023-02-05 20:35:03
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 5 February 2023 at 17:16:55 UTC+1, Myjk wrote:
    > Było tu parę wątków o projektorach, stąd może byście
    > polecili coś ze swojego doświadczenia odnośnie
> [...]
    Nikt już nie kupuje projektorów gdy sa telewizory 100 calowe
    To jest stara moda sprzed 10 lat.

    Nie istnieje takie pojęcie jak farba ekranowa

    Kupuje się ekran albo projektuje na suficie i koty i psy siedzą i oglądają cały dzień

  • 5. Data: 2023-02-06 01:13:00
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Sun, 5 Feb 2023 17:16:54 +0100, Myjk pisze:
    > Było tu parę wątków o projektorach, stąd może byście
    > polecili coś ze swojego doświadczenia odnośnie
    > farby ekranowej?

    Ja pomalowałem Tikkurilą Optiva Matt, bo taka najczęściej przewijała mi
    w różnych opiniach/poradach. Nie wiem czy to najlepszy wybór, bo testów
    porównawczych z innymi markami nie robiłem. Mając porównanie z ekranami
    fabrycznymi i różnymi tam projekcjami mogę powiedzieć, że jak
    najbardziej nadaje się do tego celu. Natomiast nie wiem czy jest jakoś
    znacząco lepsza od innych matowych farb dostępnych w każdym sklepie
    z farbami za rogiem. Co do odcienia, to najlepiej zamówić próbki
    i zrobić testy z konkretnym projektorem. Testowałem G/H/J499 i wybrałem
    tę środkową, ale bez przekonania. Kontrast z moim projektorem przy
    każdej z nich był akceptowalny.

    Polecam też wykonać czarną ramkę (kaszetę) wokół ekranu albo wręcz
    częściowo zachodzącą na sufit (odbicia światła od sufitu u mnie bardzo
    negatywnie wpływały na kontrast). IMO dla ostatecznego wrażenia jest to
    nawet ważniejsze niż rodzaj farby na samym ekranie. Ramkę malowałem
    Tikkurilą 9005, ale tu efekt mógłby być lepszy. Rama fabrycznego,
    zwijanego ekranu trochę lepiej pochłaniała światło.

    k.

  • 6. Data: 2023-02-06 11:13:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 5 Feb 2023 17:16:54 +0100, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
    > Przy okazji jaki teraz warto kupić
    > projektor w zakresie 3-6kzł?

    Epson ls-300. Trochę powyżej wymienionego budżetu ale można trafić na
    promocję -1000zl a będzie Ci przysłowiowe 20 lat służył. Duży obraz
    już 15 cm od ekranu. Działa świetnie z każdym ekranem o ile ekran
    zachowuje płaszczyznę (u mnie pracuje z rozwijanym napinanym
    ekranem). Żywotność źródła poza konkurencją lampową. Triple LCD bez
    tej denerwującej tęczy jaka jest w DLP. Jedyny minus jaki się ostał
    po roku użytkowania to (na razie) brak wbudowanego Netflixa. Resztę
    wyeliminowały upgrade'y.
    Ma mocniejszego brata ls-500 ale do 4k nie warto dopłacać aż tyle.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2023-02-06 15:40:59
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 6 February 2023 at 11:13:59 UTC+1, Marek wrote:
> [...]
    > wyeliminowały upgrade'y.
    > Ma mocniejszego brata ls-500 ale do 4k nie warto dopłacać aż tyle.

    Nikt już nie używa projektorów bo to przestarzałe badziewia

    Mam 3 projektory video i szkoda mi je wyrzucić, a nie są stare

    Oddam je po 200zl
    bo ich nie potrzebuję

  • 8. Data: 2023-02-06 21:27:53
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 5.02.2023 o 17:16, Myjk pisze:

    > Było tu parę wątków o projektorach, stąd może byście
    > polecili coś ze swojego doświadczenia odnośnie
    > farby ekranowej?
    z własnego doświadczenia - szara dość ciemna, matowa. Plus czarna ramka
    doookoła ekranu. ale nastaw się że czerni, w czerni nic nie zobaczysz.
    Wszystkie sceny gdzie jest czarno, ciemno, noc... kicha.
    podobno prawdziwy ekran do rzutnika poprawia sytuację.

    > Przy okazji jaki teraz warto kupić
    > projektor w zakresie 3-6kzł?

    Tu się muszę zgodzić z grupowym marudą. Jak ma być dobrze - kup
    telewizor. jak ma być do bajek dla dzieci - kup jakikolwiek rzutnik.

    ToMasz

  • 9. Data: 2023-02-07 07:01:17
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2023 o 21:27 ToMasz <t...@p...fm.com.pl> pisze:

    > Tu się muszę zgodzić z grupowym marudą. Jak ma być dobrze - kup
    > telewizor. jak ma być do bajek dla dzieci - kup jakikolwiek rzutnik.

    Kupisz projektor np. EH-TW6250 i masz 500cali 4k za 5-6k PLN. Ile kosztuje
    taki telewizor?

    TG

  • 10. Data: 2023-02-07 08:01:43
    Od: Ghost <G...@h...net>

    W dniu 05.02.2023 o 20:35, a a pisze:

> [...]
    >
    > Nie istnieje takie pojęcie jak farba ekranowa
    >
    > Kupuje się ekran albo projektuje na suficie i koty i psy siedzą i oglądają cały

    jak widac expierd nie ma kina w okolicy