  • 11. Data: 2023-02-07 08:03:47
    Temat: Re: Farba ekranowa i projektor domowy
    Od: Ghost <G...@h...net>

    W dniu 06.02.2023 o 15:40, a a pisze:

    > Nikt już nie używa projektorów bo to przestarzałe badziewia
    >
    > Mam 3 projektory video i szkoda mi je wyrzucić, a nie są stare
    >
    > Oddam je po 200zl
    > bo ich nie potrzebuję

    projektor expierda
    https://tiny.pl/w4c91

  • 12. Data: 2023-02-07 08:05:58
    Od: Ghost <G...@h...net>

    > Kupisz projektor np. EH-TW6250 i masz 500cali 4k za 5-6k PLN. Ile
    > kosztuje taki telewizor?

    i tu jest wlasnie problem roznicy zdan - projektor jest dla tych ktorza
    chca miec wielkosc, telewizor OLED dla stawiajacych na jakosc obrazu

  • 13. Data: 2023-02-07 08:13:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-02-07, Ghost <G...@h...net> wrote:

    > i tu jest wlasnie problem roznicy zdan - projektor jest dla tych ktorza
    > chca miec wielkosc, telewizor OLED dla stawiajacych na jakosc obrazu

    Jeszcze jest coś takiego jak 3D gdzie obecnie nie ma żadnej rozsądnej
    alternatywy dla projektorów. Zdarzają się modele tv z bardzo wysokiej
    półki, które taką funkcję mają. A filmy 3D wciąż są dostępne i bywa
    wychodzą do bieżących produkcji.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2023-02-07 13:17:48
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 7 February 2023 at 08:13:53 UTC+1, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > alternatywy dla projektorów. Zdarzają się modele tv z bardzo wysokiej
    > półki, które taką funkcję mają. A filmy 3D wciąż są dostępne i bywa

    Telewizory 3D, filmy 3D to belkot bo zaprzestano produkcji 10 lat temu

    Mam prawie nieużywany odtwarzacz BlueRay 3D Pioneer
    i albo go wyrzucę, albo dam komuś.

    Mam też okulary polaryzacyjne 3D
    i to wszystko są stare badziewia i Księga Twarzy albo Microsoft wyrzucili caly zespół
    pracujący na okularami holograficznymi, bo psuly wzrok.

  • 15. Data: 2023-02-07 21:37:41
    Od: Ghost <G...@h...net>

> [...]
    > alternatywy dla projektorów. Zdarzają się modele tv z bardzo wysokiej
    > półki, które taką funkcję mają. A filmy 3D wciąż są dostępne i bywa

    ale zdaje sie amatorow na ta technologie w domu to juz najmniej

  • 16. Data: 2023-02-07 21:38:43
    Od: Ghost <G...@h...net>

    W dniu 07.02.2023 o 13:17, a a pisze:

> [...]
    > i to wszystko są stare badziewia i Księga Twarzy albo Microsoft wyrzucili caly
    zespół pracujący na okularami holograficznymi, bo psuly wzrok.

    zapomniakles dodac - expierdzie - ze masz w piwnicy black hawka i tez ci
    niepotrzebny

  • 17. Data: 2023-02-07 21:50:09
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 7 February 2023 at 21:38:47 UTC+1, Ghost wrote:

    zespół pracujący na okularami holograficznymi, bo psuly wzrok.
    > zapomniakles dodac - expierdzie - ze masz w piwnicy black hawka i tez ci
    > niepotrzebny
    zapomniałeś dodać expierdzie że 3D video to najn owsza technologia

    Miałem mimieckie ekrany do projektora, rozwijane silnikiem z rolki na wieszaku, nie
    miałem pilota,
    ale tam byl pilot podlaczony kablowo, czyli się dało podłaczyć włącznik./ wyłacznik
    i zostawilem u kolegi w komórce i ktoś zapierdzielił
    a ekrany nie były malowane farbą, ale mialy strukturę profesjonalną z siatką mini
    lustereczek z folii srebrnej, dla zwiększenia jasności obrazu .

    Raz tylko wlaczyłem projektor i wyświetlałem film na suficie a kot siedzial i
    oglądał,

    ale musialbym go nauczyć samodzielnej obslugi

    O tak, dla kotow, psów, taki projektor z obrazem rzucanym na sufit to doskonała
    zabawka

    Zatem expierdujcie dalej, do woli

  • 18. Data: 2023-02-08 01:11:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-02-07, Ghost <G...@h...net> wrote:

    > zapomniakles dodac - expierdzie - ze masz w piwnicy black hawka i tez ci
    > niepotrzebny

    Nie, no może mieć, bo kiedyś częściej występowały, a teraz przy
    odtwarzaczach ta sama zasada - tylko te droższe (dużo). Natomiast
    oczywistą bzdurą jest reszta. Dowolny współczesny zestaw do VR łyka
    standardowe 3D. FB się tak bardzo wycofał, że aż przejął ledwie parę lat
    temu lidera VR, Oculus i przemianował na cześć swojego Metaversu.

    Natomiast co do popularności, to kwestia dostępności sprzętu, bo filmy
    cały czas wychodzą nowe. Wydaje się, że dużo łatwiej (taniej)
    zaimplementować w projektorze niż w TV. Jakość 3D nie jest powalająca,
    więc ludzie nie są chętni dopłacać nawet tych 20-40% aby kupić telewizor
    z czymś takim i dlatego to wszystko padło. Obecna technologia to
    ciekawa, dodatkowa opcja a nie coś co może być powodem samym w sobie do
    kupna tv za kilkanaście tysięcy zł. 3D to niewątpliwie nisza, ale nie aż
    tak malutka jakby się to mogło wydawać.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2023-02-08 07:56:16
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 06.02.2023 21:27, ToMasz wrote:
    > z własnego doświadczenia - szara dość ciemna, matowa. Plus czarna ramka
    > doookoła ekranu. ale nastaw się że czerni, w czerni nic nie zobaczysz.
    > Wszystkie sceny gdzie jest czarno, ciemno, noc... kicha.

    Amen. Ale bajki są zazwyczaj jasne i kolorowe ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 20. Data: 2023-02-08 08:03:02
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 05.02.2023 17:16, Myjk wrote:
    > Było tu parę wątków o projektorach, stąd może byście
    > polecili coś ze swojego doświadczenia odnośnie
    > farby ekranowej?

    Wydaje mi się, że ToMasz właściwie opisał sedno sprawy. Ekran choćby
    wymalowany na ścianie, znacząco poprawia odbiór szczególnie w
    ciemniejszych scenach - czarny zamiast jasnego szarego, będzie ciemny
    szary. A czarna ramka wokół tego ekranu dopełnia szczęścia.

    > Przy okazji jaki teraz warto kupić
    > projektor w zakresie 3-6kzł?

    Taki który nie oszukuje z podkręcaniem wentylatora gdy ustawi się
    odwrócony obraz w menu :-D A najlepiej z chłodzeniem pasywnym.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz