  • 11. Data: 2021-06-23 08:42:18
    Temat: Re: Jaka pompa głębinowa do studni
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    Trochę inna sprawa.
    Studnia bita z 20 lat temu.
    Zbiornik i pompa w piwnicy, jak się załączy, to w całym domu słychać.
    Myślicie, że jest szansa na pompę zatapialną? Da radę wyciągnąć rurę i
    wsatwić nową?

  • 12. Data: 2021-06-23 09:08:17
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 22.06.2021 o 11:49, Janusz pisze:
    > Czyli niszczył ci cały czas pompę bo była dławiona niepotrzebnie.
    Pompie wirowej dławienie na wylocie w żaden sposób NIE szkodzi. TO
    normalny sposób regulacji wydajności takich pomp.
    Inaczej by było przy pompie wyporowej, ale tu o takiej nie mówimy.
    Jacek

  • 13. Data: 2021-06-23 11:24:30
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-06-23 o 00:23, adam pisze:
    > Na oko ze 200l.
    > krzewy. Lać muszę, bo piach.
    No tak, ja nie mam piachu tylko nieprzepuszczalną glinę, no to współczuję.

    > Zwrotny + kulowy

    Ale to Ci ten kulowy nic nie daje, znaczy daje tyle że dławi pompę ale
    ona wtedy pracuje cały czas podczas podlewania. Bez niego (przy całkiem
    otwartym) pompa nabije zbiornik i się wyłączy, za chwilę włączy z
    powrotem ale ma przerwy i wtedy czas jej pracy jest krótszy i zużycie
    energii także.

    --
    Janusz

  • 14. Data: 2021-06-23 11:25:57
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-06-23 o 09:08, Jacek pisze:
    > Pompie wirowej dławienie na wylocie w żaden sposób NIE szkodzi. TO
    Szkodzi, miele wodę z piaskiem czy innymi zawiesinami i niszczy wirniki,
    a teraz wirniki są plastikowe.

    > normalny sposób regulacji wydajności takich pomp.
    Nie, po to ma zbiornik.

    --
    Janusz

  • 15. Data: 2021-06-23 11:28:25
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-06-23 o 08:42, Baczek pisze:
> [...]
    > Zbiornik i pompa w piwnicy, jak się załączy, to w całym domu słychać.
    > Myślicie, że jest szansa na pompę zatapialną? Da radę wyciągnąć rurę i
    Pewnie że się da, są elastyczne węże 1" albo niebieski. Problemem może
    być zasilanie przy studni od wyłącznika ciśnieniowego przy hydroforze.
    Trzeba kabel położyć.

    --
    Janusz

  • 16. Data: 2021-06-23 13:36:09
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2021-06-23 o 11:28, Janusz pisze:
    > Pewnie że się da, są elastyczne węże 1" albo niebieski. Problemem może
    > być zasilanie przy studni od wyłącznika ciśnieniowego przy hydroforze.
    > Trzeba kabel położyć.

    Nie wiem o jakiej rurze pisze Baczek, ale to pewno po szlamówkach
    została jakaś stalówka. Nie ma takiej siły żeby ją wyciągnąć.

  • 17. Data: 2021-07-04 07:43:24
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2021-06-21 o 23:14, adam pisze:

    wyciągnąłem pompę zauważyłem, że studniarz założył mi powyżej pompy zawór, którym
    mocno przydławił pompę. Otworzyłem więc trochę więcej zawór i powinno być to samo.
    Poobserwuje i tak podreguluję ten zawór, aby przy podlewaniu pompa chodziła cały
    czas.

    Kupiłeś za mocną pompę i musisz ją dławić. Zabawne.

    Częste załączanie może wskazywać na konieczność dopompowania przepony. Warto
    sprawdzić. A najlepiej powiększyć zbiornik

    pozdro
    --
    A S