  • 1. Data: 2021-06-20 21:40:00
    Temat: Jaka pompa głębinowa do studni
    Od: adam <a...@a...pl>

    Dotychczas była Balardi 4S10 z silnikiem Sumoto, wytrzymała jakieś 10
    lat. Studnia płytka, lustro teraz na 5m, dno studni na 7m, rura ma
    jakieś 105mm, wydajność pompa miała 90l/min i to mi pasowało.
    Ale nie tyl o parametry, dobiorę sobie podobne, ale o firmę.
    Jaką firmę wybrać? W googlach mało informacji, raczej same reklamy.

  • 2. Data: 2021-06-21 13:27:20
    Temat: Re: Jaka pompa głębinowa do studni
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2021-06-20 o 21:40, adam pisze:
> [...]
    > Ale nie tyl o parametry, dobiorę sobie podobne, ale o firmę.
    > Jaką firmę wybrać? W googlach mało informacji, raczej same reklamy.

    Ja po namowie studniarza wrzuciłem IBO, mówi że montują tego sporo a
    cena/jakość rewelacja.
    Przy okazji na razie zadanej reklamacji nie miał

    --
    Robak

  • 3. Data: 2021-06-21 16:10:33
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > Ale nie tyl o parametry, dobiorę sobie podobne, ale o firmę.
    > Jaką firmę wybrać? W googlach mało informacji, raczej same reklamy.
    Studniarz chwalił omnigenę i chyba mam taką w jednej studni. prawie
    dekada bez problemu

  • 4. Data: 2021-06-21 23:14:50
    Od: adam <a...@a...pl>

    Nie mogłem czekać, bo bez wody w takiej temperaturze trudno jest. Mam to
    szczęście, że obie firmy IBO i Omnigena są w pobliżu, nie muszę czekać
    na przesyłkę. Kupiłem IBO za 500 zł, a Belardi kosztuje 1300 - 1400.
    Różnica w wadze jest wyczuwalna na korzyść Belardi. Ta IBO ma cieńszą
    obudowę, widać to. No i chyba więcej plastiku.
    Ale moja IBO ma 3,5", Belardi miała 4", silnik tu i tu 0,75kW. IBO ma
    trochę mniejszy wydatek, ale dopiero teraz, jak wyciągnąłem pompę
    zauważyłem, że studniarz założył mi powyżej pompy zawór, którym mocno
    przydławił pompę. Otworzyłem więc trochę więcej zawór i powinno być to
    samo. Poobserwuje i tak podreguluję ten zawór, aby przy podlewaniu pompa
    chodziła cały czas.

  • 5. Data: 2021-06-22 11:49:41
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-06-21 o 23:14, adam pisze:
> [...]
    > trochę mniejszy wydatek, ale dopiero teraz, jak wyciągnąłem pompę
    > zauważyłem, że studniarz założył mi powyżej pompy zawór, którym mocno
    Jaki zawór, zwykły kulowy? tam powinien być zawór zwrotny i nic więcej.

    . Otworzyłem więc trochę więcej zawór i powinno być to
    > samo. Poobserwuje i tak podreguluję ten zawór, aby przy podlewaniu pompa
    > chodziła cały czas.
    Czyli niszczył ci cały czas pompę bo była dławiona niepotrzebnie.

    --
    Janusz

  • 6. Data: 2021-06-22 22:24:40
    Od: adam <a...@a...pl>

    > Jaki  zawór, zwykły kulowy? tam powinien być zawór zwrotny i nic więcej.
    > Czyli niszczył ci cały czas pompę bo była dławiona niepotrzebnie.

    Kulowy. Każda pompa jest dławiona, chociażby słupem wody nad nią i
    ciśnieniem w hydroforze. U mnie nie ma słupa wody, po pompa jest na
    głębokości 6m.
    Zdziwiłem się, jak zobaczyłem ten zawór, ale jak się zastanowiłem, to
    chłop chyba dobrze zrobił. Maksymalny odbiór z hydroforu mam mniejszy
    niż wydatek tej pompy, i przy podlewaniu cały czas by się załączała i
    wyłączała. A podlewam przez kilka godzin.

    Zwrotny jest oczywiście.

  • 7. Data: 2021-06-22 22:26:31
    Od: adam <a...@a...pl>

    Podłączyłem, chodzi, ale słychać ją wyraźnie, Belardi + Sumoto było
    cichutkie.

  • 8. Data: 2021-06-22 23:14:41
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-06-22 o 22:24, adam pisze:

    > Kulowy. Każda pompa jest dławiona, chociażby słupem wody nad nią i
    > ciśnieniem w hydroforze. U mnie nie ma słupa wody, po pompa jest na
    > głębokości 6m.
    To jest oczywiste, ale działa to dynamicznie, a zawór tłumi statycznie.

> [...]
    > chłop chyba dobrze zrobił. Maksymalny odbiór z hydroforu mam mniejszy
    > niż wydatek tej pompy, i przy podlewaniu cały czas by się załączała i
    To masz mały zbiornik, albo mały wydatek na podlewanie, przy stałym
    wydatku na podlewaniu ciśnienie się zrównoważy z wydatkiem pompy i
    poborem wody i wcale nie musi się ciągle wyłączać, przy małym wiekszy
    zbiornik rozwiązuje problem ciągłego cykania pompy włącz/wyłącz.

    > A podlewam przez kilka godzin.
    Też podlewam i trwa to u mnie max 15-20 minut.

    > Zwrotny jest oczywiście.
    No to kulowy czy zwrotny, czy oba na raz?

    --
    Janusz

  • 9. Data: 2021-06-22 23:22:33
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-06-22 o 22:26, adam pisze:
    > Podłączyłem, chodzi, ale słychać ją wyraźnie, Belardi + Sumoto było
    > cichutkie.
    Też mi padła parę lat temu pompa i kup[iłem najtańszą z Castoramy i
    niestety cała wibruje, słychać ją w całym domu, myślałem że sie rozleci,
    ale nie pompuje no i właśnie ostatnio coraz słabiej i też się rozglądam
    za nową. Ale widzę po komentarzach że teraz bardzo marne robią bo też są
    głośne.
    Jako ze pompy się zużywaja więc nie ma mam zamiaru przepłacać i na razie
    mam takie typy
    https://allegro.pl/oferta/pompa-glebinowa-srubowa-do
    -wody-studni-1100w-70m-9025642774
    https://allegro.pl/oferta/pompa-glebinowa-cisnieniow
    a-do-wody-1kw-b-polska-10440810846
    https://allegro.pl/oferta/pompa-glebinowa-4skm-150-1
    5m-kabla-do-studni-10585891248

    i chyba tą ostatnią kupię.

    --
    Janusz

  • 10. Data: 2021-06-23 00:23:10
    Od: adam <a...@a...pl>

> [...]
    > poborem wody i wcale nie musi się ciągle wyłączać, przy małym wiekszy
    > zbiornik rozwiązuje problem ciągłego cykania pompy włącz/wyłącz.
    Na oko ze 200l.
    > Też podlewam i trwa to u mnie max 15-20 minutHę, u mnie duża działka i dużo upraw,
    kwiaty, warzywa, owocowe drzewka i
    krzewy. Lać muszę, bo piach.

    > No to kulowy czy zwrotny, czy oba na raz?
    Zwrotny + kulowy