  • 1. Data: 2021-06-16 10:17:52
    Temat: Czy da się obejść plan zagospodarowania przestrzennego?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Taka sytuacja. Duża działka budowlana, trochę ponad 3000 metrów. W planie
    zagospodarowania przestrzennego napisali że jeden dom mieszkalny na jednej działce.
    Czy da się postawić na tej działce domek dla gości, domek rekreacyjny itp. Coś co by
    miało z 60-70 metrów. Mogło by być 35 metrów z piwnica albo piętrem.

  • 2. Data: 2021-06-16 15:13:13
    Od: budynPL <b...@g...com>

    środa, 16 czerwca 2021 o 10:17:53 UTC+2 4...@g...com napisał(a):
> [...]
    miało z 60-70 metrów. Mogło by być 35 metrów z piwnica albo piętrem.

    czyli można postawić budynek gospodarczy w kształcie budynku mieszkalnego , podatki
    wtedy duże będą.
    Może łatwiej najpierw podzielić działkę, ale to pewnie już rozważałeś.

    b.

  • 3. Data: 2021-06-16 15:19:56
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

> [...]
    miało z 60-70 metrów. Mogło by być 35 metrów z piwnica albo piętrem.

    Podziel działkę na mniejsze jeżeli MPZP dopuszcza takowe (ja np. nie
    mogłem, bo działka niecałe 1500 m2, a dopuszczalna minimalna
    powierzchnia działki w MPZP była 1000 m2).

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 4. Data: 2021-06-16 15:42:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 16 czerwca 2021 o 15:13:14 UTC+2 budynPL napisał(a):
> [...]
    wtedy duże będą.
    > Może łatwiej najpierw podzielić działkę, ale to pewnie już rozważałeś.

    Nie ja rozważam. Zwyczajnie ktoś się spytał czy przypadkiem nie wiem. Przypadkiem nie
    wiedziałem, to spytałem tutaj. Podzielić się nie da. Pamiętam że gdzieś widziałem na
    sporej działce dom i mniejszy domek dla gości. Ale tam może planu nie było, może miał
    siłę przebicia. Może był kuzynem prezydenta miasta.

  • 5. Data: 2021-06-16 19:07:22
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2021-06-16 o 15:19, Kżyho pisze:
    > trochę ponad 3000 metrów.
    ~~~~~~~~~~~~
    To sugeruje podział rolny ;) i dlatego pozamiatane. (choć kto wie co tam
    zapisach planu).

    Robak

  • 6. Data: 2021-06-16 20:36:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 16 czerwca 2021 o 19:07:22 UTC+2 Sir_Robak napisał(a):
    > ~~~~~~~~~~~~
    > To sugeruje podział rolny ;) i dlatego pozamiatane. (choć kto wie co tam
    > zapisach planu).
    >
    > Robak
    Tak, z podziału ponad hektarowego od lat nieużywanego pola. W planie napisane że
    jedna działka jeden dom mieszkalny i do tego mogą być jeszcze zabudowania
    gospodarcze. Poza tym standard, dachy takie, kolor budynkow taki a nie inny,
    ogrodzenie ażurowe a nie pełne itd.

  • 7. Data: 2021-06-16 21:10:06
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

> [...]
    gospodarcze. Poza tym standard, dachy takie, kolor budynkow taki a nie inny,

    Najlepiej jakbyś podał link do MPZP.

    U mnie był wpis "budynek gospodarczy lub garaż". Zrobiłem zgłoszenie na
    jedno i drugie i starosta wydał sprzeciw. Musiałem "poprosić" wojewodę,
    żeby wytłumaczył staroście co to jest "lub".

  • 8. Data: 2021-06-17 11:41:21
    Od: budynPL <b...@g...com>

    środa, 16 czerwca 2021 o 15:42:55 UTC+2 4...@g...com napisał(a):
> [...]
    na sporej działce dom i mniejszy domek dla gości. Ale tam może planu nie było, może
    miał siłę przebicia. Może był kuzynem prezydenta miasta.

    jesli człowiek ma czas, bo to trwa długo , to możliwa jest procedura:
    budowa pierwszego domu na działce
    wydzielenie działki dla tego domu, zapisy mpzp tu nie obowiązują
    budowa kolejnego domu na pozostałym z wydzielenia fragmencie

    b.

  • 9. Data: 2021-06-17 13:20:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 17 czerwca 2021 o 11:41:22 UTC+2 budynPL napisał(a):
> [...]
    > wydzielenie działki dla tego domu, zapisy mpzp tu nie obowiązują
    > budowa kolejnego domu na pozostałym z wydzielenia fragmencie

    Nie rozumie bo to nie moja bajka.

  • 10. Data: 2021-06-17 15:33:09
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 17.06.2021 o 11:41, budynPL pisze:
> [...]
    > wydzielenie działki dla tego domu, zapisy mpzp tu nie obowiązują
    > budowa kolejnego domu na pozostałym z wydzielenia fragmencie

    Jeżeli w MPZP jest zapis, że minimalna wielkość nowo wydzielonej działki
    to 3000m2, albo zakaz podziału na działki mniejsze niż 3000m3(lub coś w
    tym stylu), to nic nie da budowa budynku.
    Jedynie zmiana MPZP.