  • 1. Data: 2021-06-18 23:37:22
    Temat: Lampa do projektora
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Czas szybko leci. Wyświetlił się komunikat że lampę trzeba wymienić. Wymieniał już
    ktoś lampę? Macie sprawdzonego sprzedawcę. A tak przy okazji co słychać u
    projektorowców? Zadowoleni jesteście ze swoich projektorów? Mój to Epson EB-U05.
    Jestem bardzo z niego zadowolony.

  • 2. Data: 2021-06-21 13:15:15
    Temat: Re: Lampa do projektora
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

> [...]
    projektorowców? Zadowoleni jesteście ze swoich projektorów? Mój to Epson EB-U05.

    U mnie Optoma HD27e. Ekran dopiero przed weekendem w końcu został
    zakupiony, więc póki co jechałem cały czas na kawałku ściany i to takiej
    lekko żółtej, ale pojektor ma opcję ustawienia koloru tła i po
    ustawieniu ściany żółtej - wyświetla zupełnie normalnie w zasadzie i
    obraz super :)
    Już się nie mogę doczekać, jak wreszcie ekran zawiśnie i będzie to
    działać w docelowej konfiguracji (szerokość części wizyjnej 230 cm -
    czyli wychodzi ok. 106" przekątna :) ).

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 3. Data: 2021-06-22 11:09:01
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 21 Jun 2021 13:15:15 +0200, Kżyho napisał(a):

> [...]
    > Już się nie mogę doczekać, jak wreszcie ekran zawiśnie i będzie to
    > działać w docelowej konfiguracji (szerokość części wizyjnej 230 cm -

    Jaki ekran kupiłeś?

    Ja czytałem dobre opinie na temat szmaty pod tytułem "Salange ekran" - do
    znalezienia na AliExpress, przykład:

    https://pl.aliexpress.com/i/4000095935018.html

    Nie będę malował ściany, bo nie wiem, jak długo będę tu, gdzie teraz
    jestem, więc ekran płócienny na rozpórkach w moim przypadku jest lepszy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2021-06-22 12:02:50
    Od: Czesio Wesoły <z...@g...com>

    > ... A tak przy okazji co słychać u projektorowców? Zadowoleni jesteście ze swoich
    projektorów? Mój to Epson EB-U05. Jestem bardzo z niego zadowolony.

    Philips Screeneo - szósty rok w użytkowaniu. w zasadzie brak problemów technicznych.
    Jakość obrazu absolutnie mi wystarcza. Głównie używam do Netflixa lub HBO. Czasem
    obejrzę jakiś dziennik (ale w TVN nie na TVP1 :) ).
    Jeśli narzekać, to na jakąś powolność w komunikacji pilota z rzutnikiem. np czasami
    po zmianie kanału w telewizji (dvbt) lub głośności trzeba odczekać kilka sekund na
    efekt

  • 5. Data: 2021-06-22 12:31:21
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-06-22 o 12:02, Czesio Wesoły pisze:

    > Jeśli narzekać, to na jakąś powolność w komunikacji pilota z rzutnikiem. np czasami
    po zmianie kanału w telewizji (dvbt) lub głośności trzeba odczekać kilka sekund na
    efekt

    Głowica wolna i przy przełączaniu między muxami długo się dostraja.
    Pewnie jak zmieniasz między kanałami w ramach tego samego muxa, to jest
    szybko :)

    --
    viktorius

  • 6. Data: 2021-06-22 15:34:57
    Od: Czesio Wesoły <z...@g...com>

    wtorek, 22 czerwca 2021 o 12:31:24 UTC+2 viktorius napisał(a):
> [...]
    > Głowica wolna i przy przełączaniu między muxami długo się dostraja.
    > Pewnie jak zmieniasz między kanałami w ramach tego samego muxa, to jest

    Chyba nie nie chodzi o głowicę i muxy :(
    Problem dotyczy również głośności. Czasami po wciśnięciu Volume+ /- , pasek
    głośności pojawia się na ekranie po kilku sekundach. I to zjawisko obserwuję również
    przy oglądaniu ze źródeł HDMI (niekoniecznie dvbt)
    Ale tak jak pisałem, ta bolączka nie dyskwalifikuje tego sprzętu, czasami jest po
    prostu pewną upierdliwością :)

  • 7. Data: 2021-06-22 15:45:56
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 22.06.2021 o 11:09, Adam pisze:

> [...]
    >
    > Nie będę malował ściany, bo nie wiem, jak długo będę tu, gdzie teraz
    > jestem, więc ekran płócienny na rozpórkach w moim przypadku jest lepszy.

    Avtek Cinema Electric 240. Jako jedyny z tych tańszych i mających
    sensowne opinie ma duży pas rozbiegowy (ten czarny, nad częścią
    wizyjną), że jak go na suficie zawieszę i rozwinę, to nie będę musiał
    zadzierać głowy do góry. Bo cała reszta tych rozwijanych, to jest dla
    mnie jakaś farsa, bo jak masz max 30, czasem 40 cm tego pasa górnego dla
    16:9 o szerokości ok. 240 cm to jest szał, a to wychodzi jak dla mnie
    mocno za wysoko i kark by mnie za chwilę bolał. Nie wiem jak ludziom to
    nie przeszkadza.

    A jak masz możliwość, że nie musi to być ekran rozwijany, tylko możesz
    mieć na stałe na ścianie, to polecam ekrany ramowe - czyli czarna rama z
    napiętym materiałem ekranowym w środku. Są de facto najlepsze, bo
    chociażby pozbawione problemów z zawijaniem się krawędzi, co występuje w
    rozwijanych. Dopiero te z napinaczami zwykle są pozbawione tej
    przypadłości, ale rozwijany ekran z napinaczami, to już się gruba kasa robi.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 8. Data: 2021-06-22 15:50:14
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 22.06.2021 o 15:34, Czesio Wesoły pisze:
> [...]
    przy oglądaniu ze źródeł HDMI (niekoniecznie dvbt)
    > Ale tak jak pisałem, ta bolączka nie dyskwalifikuje tego sprzętu, czasami jest po

    Nie wiem jakie masz dokładnie Screeneo, ale miałem przez moment kupiony
    w Lidlu na mega promocji niby właśnie Screeneo. Wziąłem na próbę, bo
    1200 zł za projektor FullHD z dobrą jasnością na papierze to była bardzo
    dobra cena, ale tak szybko jak kupiłem, tak oddałem.
    Beznadziejny obraz, wyprane kolory, do tego nie mogłem złapać ostrości w
    pełni na całej powierzchni ekranu. Albo był ostry środek albo brzegi. Do
    tego głośny niczym suszarka. Oddałem w te pędy i kupiłem wspomnianą
    Optomę HD27e - przepaść w jakości i doznaniach (na plus oczywiście).

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 9. Data: 2021-06-23 09:36:24
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 22.06.2021 15:50, Kżyho wrote:
    > Oddałem w te pędy i kupiłem wspomnianą Optomę HD27e - przepaść w jakości
    > i doznaniach (na plus oczywiście).

    A masz porównanie z Epsonami np. EH-TW740 czy EH-TW650? Bo wszędzie w
    rankingach widzę zestawienie Optome z tymi Epsonami w cenie do 2500zł

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2021-06-23 12:20:07
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    > A masz porównanie z Epsonami np. EH-TW740 czy EH-TW650? Bo wszędzie w
    > rankingach widzę zestawienie Optome z tymi Epsonami w cenie do 2500zł

    Nie bardzo. Epsony to 3LCD, Optoma to DLP. Więc zupełnie inna technologia.
    Miałem jedynie styczność przez chwilę z Epsonem EH-TW5300 bodajże, ale w
    warunkach średnio nadających się do jakichkolwiek porównań. Świecił OK,
    acz w tamtych warunkach przynajmniej (dość jasno) wydawało mi się, że
    kolory były bardziej wyprane względem mojej Optomy, ale to mówię, trzeba
    by poustawiać wszystko, mieć podobne warunki oświetleniowe itp.
    W kwestii głośności czy ostrości było myślę podobnie, jak u mnie.

    Pzdr

    --
    /__/_* /