  • 11. Data: 2021-06-17 19:38:26
    Temat: Re: Czy da się obejść plan zagospodarowania przestrzennego?
    Od: budynPL <b...@g...com>

    czwartek, 17 czerwca 2021 o 15:33:12 UTC+2 Baczek napisał(a):
> [...]
    zagospodarowania przestrzennego napisali że jeden dom mieszkalny na jednej działce.
    Czy da się postawić na tej działce domek dla gości, domek rekreacyjny itp. Coś co by
    miało z 60-70 metrów. Mogło by być 35 metrów z piwnica albo piętrem.

    Przypadkiem nie wiedziałem, to spytałem tutaj. Podzielić się nie da. Pamiętam że
    gdzieś widziałem na sporej działce dom i mniejszy domek dla gości. Ale tam może planu
    nie było, może miał siłę przebicia. Może był kuzynem prezydenta miasta.

    > Jeżeli w MPZP jest zapis, że minimalna wielkość nowo wydzielonej działki
    > to 3000m2, albo zakaz podziału na działki mniejsze niż 3000m3(lub coś w
    > tym stylu), to nic nie da budowa budynku.
    > Jedynie zmiana MPZP.

    nie masz racji, cytuję:
    95 ust. 7 u.g.n. stanowi, że niezależnie od ustaleń planu miejscowego, a w przypadku
    braku planu niezależnie od decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
    podział nieruchomości może nastąpić w celu wydzielenia działki budowlanej niezbędnej
    do korzystania z budynku mieszkalnego.

    b.

  • 12. Data: 2021-06-17 20:05:59
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2021-06-17 o 19:38, budynPL pisze:
    > podział nieruchomości może nastąpić w celu wydzielenia działki budowlanej
    niezbędnej do korzystania z budynku mieszkalnego.

    Słowo hint --> Niezbędnej ;)

    Robak

  • 13. Data: 2021-06-17 20:19:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 17 czerwca 2021 o 19:38:27 UTC+2 budynPL napisał(a):
> [...]
    terenu, podział nieruchomości może nastąpić w celu wydzielenia działki budowlanej
    niezbędnej do korzystania z budynku mieszkalnego.

    Ale tam nikt nie chce niczego dzielić. Może chcą postawić domek dla ogrodnika. Na
    jednej sporej działce dwa domy. Jeden duży dla państwa drugi mały dla ogrodnika.

  • 14. Data: 2021-06-17 20:34:38
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 17.06.2021 o 19:38, budynPL pisze:
> [...]
    terenu, podział nieruchomości może nastąpić w celu wydzielenia działki budowlanej
    niezbędnej do korzystania z budynku mieszkalnego.

    Myślę, że nie przejdzie. Skoro ktoś dostał pozwolenie na budowę, to ma
    plan zagospodarowania działki z dojazdami itp. Więc może korzystać z
    budynku. Może to dotyczy budynków, które nie mają dostępu do drogi
    publicznej?

    Swoją drogą ciekawy przepis, muszę poczytać.

  • 15. Data: 2021-06-18 06:45:33
    Od: Runt <r...@s...prv>

    W dniu 2021-06-17 o 20:19, KANALIA Zenek Kapelinder pisze:

    > Może chcą postawić domek dla ogrodnika.

    nareszcie będziesz mieć robotę i dach nad głową. może nawet michę
    żarcia. a teraz bluzgaj! tak jak na pl.soc.polityka ;-))))

    --
    Runt

  • 16. Data: 2021-06-18 10:56:39
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    > Ale tam nikt nie chce niczego dzielić. Może chcą postawić domek dla ogrodnika. Na
    jednej sporej działce dwa domy. Jeden duży dla państwa drugi mały dla ogrodnika.

    To jedyna opcja moim zdaniem podejrzewam to zrobić jakby dwa budynki,
    ale tak inteligentnie połączone ze sobą (jakimś korytarzem wejściowym
    czy coś, żeby formalnie stanowiły jeden.

    Pzdr

    --
    /__/_* /