    Date: Fri, 24 Jul 2020 21:36:12 +0200
    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Klimatyzacja typu split - czynnik i pobór energii.

    Pytania.
    - Czym się różnią czynniki R410 od nowo proponowanego R32? Czytam, że
    ekosystem doceni, że są pewne problemy z R32, ale nie precyzuje się
    jakie, czytam, że R32 może być 30% mniej, więc wymienniki mogą być
    mniejsze... w sieci wszystko można znaleźć, ale większość to bzdury lub
    makreting, ewentualnie połączenie obu.
    Pytam więc konkretnie. Czy lepiej mieć R410 czy R32 i nie chodzi mi
    tutaj o to, że jestem bardziej zielony z R32, tylko o to, czy
    klimatyzator będzie działał na którymś sprawniej, stabilniej, dłużej,
    jakkolwiek.

    - Drugie pytanie, czy jak mam układ splitowy z 5 jednostkami, a
    jednostki są zasilane z jednostki zewnętrznej, to czy patrząc na pobór
    energii jednostki zewnętrznej mam wszystko, czy jednak powinienem
    doliczyć te 5 wewnętrznych? Konkretnie MXZ-5F102VF, podają 21A maxa,
    zabezpieczenia 25A, to wszystko? W katalogach nie znalazłem
    jednoznacznej odpowiedzi. W ogóle jakoś dziwnie podchodzi się do mocy
    pobieranej z sieci, jak gdyby był to wstydliwy parametr :(
    Inna sprawa, że skoro podają 21A max, a energetycznie jest to kompletnie
    niezgodne z parametrami mocowymi.
    Podają moc chłodnicza 10.2kW, zapotrzebowanie energetyczne 2.8kW
    Moc grzewcza 10.5kW, zapotrzebowanie energetyczne 2.28kW.
    Skąd im się nagle wzięło 21A, czyli prawie 5kW?
    Normalnie nie ogarniam, ktoś ogarnia i wytłumaczy mi?

    Irek.N.