eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanie › Koszenie traw w miastach to zbrodnia przeciwko ludzkości - według ONZ Koszenie traw w miastach niszczy powierzchniową retencję wody, wywołując latem efekt miejskiej wyspy ciepła, czyli temperatura powietrza w mieście jest latem nawet o 10 stopni C w

  • 11. Data: 2023-05-27 09:24:39
    Temat: Re: Koszenie traw w miastach to zbrodnia przeciwko ludzkości - według ONZ Koszenie traw w miastach niszczy powierzchniową retencję wody, wywołując latem efekt miejskiej wyspy ciepła, czyli temperatura powietrza w mieście jest latem nawet o 10 stopni
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > A czy nie może być tak, że przebywając wśród nieskoszonych trawników
    > stopniowo uodporniłabyś się na nie? Nie mówię, że tak musi być, bo nie
    > wiem nic o alergiach, to czyste i naiwne gdybanie z mojej strony.
    > Zauważyłem po prostu, że ludzie żyjący w aseptycznych warunkach robią
    > się takie wiotkie i wrażliwe... Czy z alergiami nie jest podobnie?

    Gdyby tak było z alergią, to by było bajkowo :)
    https://www.medexpress.pl/ochrona-zdrowia/prof-samol
    inski-o-alergii-takiej-dynamiki-wzrostu-wsrod-chorob
    -cywilizacyjnych-nie-bylo-w-historii-ludzkosci-72468
    /

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 12. Data: 2023-05-27 20:29:32
    Od: FEniks <x...@p...fm>

> [...]
    > Zauważyłem po prostu, że ludzie żyjący w aseptycznych warunkach robią
    > się takie wiotkie i wrażliwe... Czy z alergiami nie jest podobnie?

    Jako dziecko spędzałam mnóstwo czasu wśród pól ,łąk, lasów i jezior,
    praktycznie od wiosny do jesieni, bo rodzice mieli tzw. działkę
    rekreacyjną nad jeziorem. Nikt tam na łąkach trawy nie kosił, więc
    raczej nie wychowywałam się w aseptycznych warunkach.
    Ostatnio słyszałam rozmowę z jakąś p.prof. alergolog czy biolog, że
    rośliny wraz ze wzrostem zanieczyszczenia powietrza wytwarzają ~grubszą
    otoczkę białkową w pyłkach i to zwiększa ich alergogenność. Może coś w
    tym jest. U mnie kłopot zaczął narastać odkąd przeprowadziłam się z
    dużego do jeszcze większego miasta.

    Ewa

  • 13. Data: 2023-05-27 20:49:47
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    dn. 27.05.2023 o 20:29, FEniks napisał:
> [...]
    > rekreacyjną nad jeziorem. Nikt tam na łąkach trawy nie kosił, więc
    > raczej nie wychowywałam się w aseptycznych warunkach.

    I wówczas żadnej alergii nie było.

    > U mnie kłopot zaczął narastać odkąd przeprowadziłam się z dużego do
    > jeszcze większego miasta.

    Czyli to nie wrodzona sprawa, tylko nabyta... czyżby życiem w jałowym
    środowisku? Opis przypadku jakby pasuje do mojej chłopskiej tezy.

    Skoro to nie jest wrodzone upośledzenie, to być może proces jest
    odwracalny, ale zapewne wymagałoby to pewnej dozy tolerancji do
    niekoszonych trawniczków.

    Przy czym znów - ja tak naprawdę nic nie wiem, nie jestem żaden doktór.
    Tak sobie tylko wieczorowo piszę.

    Mateusz

  • 14. Data: 2023-05-27 21:12:12
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > I wówczas żadnej alergii nie było.

    Na pewno nie zdiagnozowanej, bo wtedy jeszcze nie diagnozowano takich
    rzeczy. Ale jak teraz sobie przypominam, to dość często chorowałam na
    górne drogi oddechowe właśnie w ciepłym okresie wiosennym, czyli
    maj/czerwiec.

    > Czyli to nie wrodzona sprawa, tylko nabyta... czyżby życiem w jałowym
    > środowisku? Opis przypadku jakby pasuje do mojej chłopskiej tezy.

    Niekoniecznie chodzi o jałowość środowiska, ale - o czym pisałam
    wcześniej - zanieczyszczenie środowiska.

    --

    Ewa

  • 15. Data: 2023-05-27 23:26:33
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Skoro to nie jest wrodzone upośledzenie, to być może proces jest
    > odwracalny, ale zapewne wymagałoby to pewnej dozy tolerancji do

    Oj nieładnie kolego, linka podałem i oczywiście olałeś bo "jesteś
    mądrzejszy" OK zatem cytat z linka:

    "Czynnikiem zwiększającym ryzyko alergii i astmy jest też
    zanieczyszczenie powietrza. Dlatego u dzieci mieszkających w miastach
    wzrasta ono pięciokrotnie w stosunku do mieszkających na wsi. -
    Oddychanie jest nasza najgłębszą komunikacją ze środowiskiem. Wciągamy
    do płuc od 10 do 20 tys. litrów powietrza na dobę - tłumaczył prof.
    Samoliński. Wśród groźnych pyłów największe cząstki to PM10, które
    zatrzymują się w górnych drogach oddechowych. PM 2,5 głównie działają w
    obrębie oskrzeli i drobnych oskrzelików, PM 1 na poziomie bardzo
    drobnych oskrzelików i pęcherzyków płucnych, a PM 0,1 przenikają do
    krwiobiegu przez pęcherzyki płucne. So2, No2 i benzapiren działają
    ogólnoustrojowo, bo przez drogi oddechowe dostają się do krwiobiegu i
    wpływają na wszystkie organy. W Polsce powietrze zanieczyszczają systemy
    ogrzewania oraz transport drogowy. 3,8 mln domów jednorodzinnych
    ogrzewanych jest przez spalanie węgla, przy czym 80% z nich ma kotły
    zasypowe, z których 40% ma więcej niż 10 lat. Emisje z kotłów zasypowych
    w porównaniu z automatycznymi klasy 5 są nawet 30-krotnie wyższe w
    przypadków pyłów i benzapirenu. W Polsce zarejestrowanych jest obecnie
    28 mln pojazdów z czego 1/3 to samochody starsze niż 20 lat. Na tle
    Europy najgorzej wyglądamy pod względem zanieczyszczeń PM10, PM 2,5 i
    benzapirenem."
    I to by było na tyle :]

    BTW w linku jest więcej mądrości, rozjaśniające Twoją niewiedzę.

    Ta pewność "mojej racji" przy dostępie do Internetu bywa powalająca
    czasem :>

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 16. Data: 2023-05-28 00:29:26
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    dn. 27.05.2023 o 23:26, LordBluzg(R)?? napisał:
    > Oj nieładnie kolego, linka podałem i oczywiście olałeś bo "jesteś
    > mądrzejszy" OK zatem cytat z linka:
    >
    > "Czynnikiem zwiększającym ryzyko alergii i astmy jest też
    ^^^
    Fajnie, ale na pierwszym miejscu autorka wymienia jednak coś innego:
    chlor, penicylinę, mycie rąk, cesarskie cięcie i klimatyzację. Czyli
    poniekąd to, o czym pisałem - życie w aseptycznym środowisku.

    > Ta pewność "mojej racji" przy dostępie do Internetu bywa powalająca
    > czasem :>

    Pomyliłeś mnie z kimś. Ja nie mam absolutnie żadnej pewności w temacie,
    bo o alergiach wiem niewiele, w zasadzie nic. Bo to zupełnie nie mój
    problem. Ot, wysnułem tezę wyciągniętą z kapelusza i wrzuciłem w
    usenet, jasno przy tym zaznaczając że to teza wysoce robocza. Jak się
    okazuje, nie była taka zupełnie nietrafiona.

    Mateusz

  • 17. Data: 2023-05-28 09:04:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Pomyliłeś mnie z kimś.

    Nic z tych rzeczy - co kilka dni głosisz prawdy objawione, które pasują
    TYLKO do Ciebie samego i Twojego najbliższego otoczenia.

  • 18. Data: 2023-05-28 10:38:31
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    dn. 28.05.2023 o 09:04, Cavallino napisał:
    > Nic z tych rzeczy - co kilka dni głosisz prawdy objawione, które
    > pasują TYLKO do Ciebie samego i Twojego najbliższego otoczenia.

    Prawda objawiona nr 1: "Ruch to zdrowie". Wg. ogólnodostępnych badań
    dotyczy 100% ludzkości, od początku jej istnienia.

    Prawda objawiona nr 2: "Alergie powodowane są życiem w sterylnych
    warunkach". Link, którym wczoraj uprzejmie podzielił się pan Bluzg
    potwierdza, że to wiodący powód. Jeśli wierzyć temu artykułowi, to
    dotyczy to 40% społeczeństwa.

    Ty się z tym wszystkim nie zgadzasz - Twoje prawo. Przekonywać nie
    będę. Mogę jedynie życzyć zdrowia.

    Mateusz

    PS. Przed domem właśnie zakwitła kolidupa. Załączam z ciepłą dedykacją
    grupowym alergikom i trawościnaczom :)
    https://images92.fotosik.pl/666/a955c44281ef98ba.jpg

  • 19. Data: 2023-05-28 12:24:37
    Od: FEniks <x...@p...fm>

> [...]
    > chlor, penicylinę, mycie rąk, cesarskie cięcie i klimatyzację. Czyli
    > poniekąd to, o czym pisałem - życie w aseptycznym środowisku.

    Zatem czynników jest znacznie więcej. Tym bardziej nie widzę
    uzasadnienia, by się męczyć wśród nieskoszonych trawników.

    Ewa

  • 20. Data: 2023-05-28 12:37:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > dotyczy 100% ludzkości, od początku jej istnienia.
    >
    > Prawda objawiona nr 2: "Alergie powodowane są życiem w sterylnych

    Tyle, że obie tezy które raczyłeś wcześniej wygłosić, były zupełnie inne.
    Jeśli nie rozumiesz co piszesz po polsku, używaj translatora.
    Może stąd wynikają Twoje problemy komunikacyjne.
    EOD