eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKoszenie traw w miastach to zbrodnia przeciwko ludzkości - według ONZ Koszenie traw w miastach niszczy powierzchniową retencję wody, wywołując latem efekt miejskiej wyspy ciepła, czyli temperatura powietrza w mieście jest latem nawet o 10 stopni C w › Re: Koszenie traw w miastach to zbrodnia przeciwko ludzkości - według ONZ Koszenie traw w miastach niszczy powierzchniową retencję wody, wywołując latem efekt miejskiej wyspy ciepła, czyli temperatura powietrza w mieście jest latem nawet o 10 stopni
    From: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Koszenie traw w miastach to zbrodnia przeciwko ludzkości - według ONZ
    Date: Sat, 27 May 2023 23:26:33 +0200

    > Czyli to nie wrodzona sprawa, tylko nabyta... czyżby życiem w jałowym
    > środowisku? Opis przypadku jakby pasuje do mojej chłopskiej tezy.
    >
    > Skoro to nie jest wrodzone upośledzenie, to być może proces jest
    > odwracalny, ale zapewne wymagałoby to pewnej dozy tolerancji do
    > niekoszonych trawniczków.

    Oj nieładnie kolego, linka podałem i oczywiście olałeś bo "jesteś
    mądrzejszy" OK zatem cytat z linka:

    "Czynnikiem zwiększającym ryzyko alergii i astmy jest też
    zanieczyszczenie powietrza. Dlatego u dzieci mieszkających w miastach
    wzrasta ono pięciokrotnie w stosunku do mieszkających na wsi. -
    Oddychanie jest nasza najgłębszą komunikacją ze środowiskiem. Wciągamy
    do płuc od 10 do 20 tys. litrów powietrza na dobę - tłumaczył prof.
    Samoliński. Wśród groźnych pyłów największe cząstki to PM10, które
    zatrzymują się w górnych drogach oddechowych. PM 2,5 głównie działają w
    obrębie oskrzeli i drobnych oskrzelików, PM 1 na poziomie bardzo
    drobnych oskrzelików i pęcherzyków płucnych, a PM 0,1 przenikają do
    krwiobiegu przez pęcherzyki płucne. So2, No2 i benzapiren działają
    ogólnoustrojowo, bo przez drogi oddechowe dostają się do krwiobiegu i
    wpływają na wszystkie organy. W Polsce powietrze zanieczyszczają systemy
    ogrzewania oraz transport drogowy. 3,8 mln domów jednorodzinnych
    ogrzewanych jest przez spalanie węgla, przy czym 80% z nich ma kotły
    zasypowe, z których 40% ma więcej niż 10 lat. Emisje z kotłów zasypowych
    w porównaniu z automatycznymi klasy 5 są nawet 30-krotnie wyższe w
    przypadków pyłów i benzapirenu. W Polsce zarejestrowanych jest obecnie
    28 mln pojazdów z czego 1/3 to samochody starsze niż 20 lat. Na tle
    Europy najgorzej wyglądamy pod względem zanieczyszczeń PM10, PM 2,5 i
    benzapirenem."
    I to by było na tyle :]

    BTW w linku jest więcej mądrości, rozjaśniające Twoją niewiedzę.

    Ta pewność "mojej racji" przy dostępie do Internetu bywa powalająca
    czasem :>

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>