  • 11. Data: 2023-02-03 22:23:00
    Temat: Re: Mieszkania po 1000 za metr
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 3 lutego 2023 o 10:07:15 UTC+1 Kris napisał(a):

    > Mam mieszkanie w takim bloku.
    > Kupione za śmieszne pieniądze jakiś czas temu.
    > Wynajmuje za dość niewielkie dość pieniądze ale nominalnie już się zwrócił zakup
    > Teraz akurat mam farta bo ceny tam zaczęły znacząco rosnac i jest spoooro większe
    zainteresowanie zakupem mieszkań w tamtej okolicy
    > Dlatego że w pobliżu ma być budowana elektrownia jądrowa i są plany odbudowy
    nieczynnej id lat lini kolejowej oraz rozbudowa drogi itp.
    Coś nawijasz makaron na uszy. Pan Internet twierdzi że elektrownia będzie w
    Choczewie. Znaczy się obok. Choczewo to dziura zabita dechami. To wiocha w której
    mieszka 1300 ludzi i na bagnach za wioska diabeł chujem wodę pije. Na stałe po
    wybudowaniu ma w elektrowni pracowach chyba 2000 ludzi a budować ja ma od 10 do 15
    tysięcy pracowników. Akurat ci co na stałe tam będą pracowali rzuca się na dwa bloki
    jakie zostały po PGRze. Dla nich powstaną nowe osiedla. Dostaną od elektrowni jakieś
    super kredyty za które zbudują im ładne domy. Dla robotników czasowych zostaną
    zbudowane hotele robotnicze. Bo oni jak rano wstaną to mają iść na stołówkę na
    śniadanie i do pracy a nie jechać pół godziny zatłoczonym autobusem. Robotnik ma się
    w pracy zmęczyć a nie w czasie kiedy będzie do niej jechał.

  • 12. Data: 2023-02-03 22:44:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 3 lutego 2023 o 19:23:30 UTC+1 cef napisał(a):
    nieczynnej id lat lini kolejowej oraz rozbudowa drogi itp.
    > Naprawdę taka inwestycja przyciąga kupujących?
    > Czy tylko tych na czas budowy?
    Chyba żartujesz. Ta inwestycja dobije wszystko w okolicy. Zanim ruszy budowa będzie
    zbudowana linia kolejowa do elektrowni a nie do wiosek w okolicy. Podobnie z drogą.
    Po zbudowaniu lini kolejowej powstanie kontenerowe miasteczko dla 10-15 tysięcy
    robotników którzy będą budowali a po zakończeniu pracy wyjadą. Nikt mieszkań i domów
    w okolicy ojszczać nie będzie chciał. Pewno ci co mieszkają w okolicy przyszłej
    elektrowni jak dostaną w niej praca to się przeprowadza do kontenerów przy budowie i
    na soboty i niedziele będą do domów jeździli. Jest w necie wizualizacja jak to ma
    wyglądać jak zbudują. Dla wszystkich stałych pracowników elektrowni będą zbudowane
    nowe domy i stworzą małe miasteczko w lesie. Wszystko piękne, nowe i za niewielkie
    pieniądze dla mieszkańców. W okolicach Bełchatowa temat przerabiali. Ludzie z
    okolicznych przed budową wiosek teraz mieszkają w blokach a wioski podległy
    biodegradacji.

  • 13. Data: 2023-02-04 09:22:05
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-02-03 o 21:18, Kris pisze:
    nieczynnej id lat lini kolejowej oraz rozbudowa drogi itp.

    > Na dzisiaj tam tak zwanej komunikacji "publicznej" nie ma.
    > Prywatny bus 3 razy dziennie.
    > A ma być:
    > Linia kolejowa: do Trójmiasta ok 1 godz/ lotnisko,
    > elektrownia.- dojazd ok kilkanaście minut( miejsca pracy itp)
    > Droga normalna do elektrownii/ Trójmiasta. Trasy kaszubskiej i w drugą stronę.
    > To była miejscowość zapomniana przez rządzących a teraz mają szansę na pociąg,
    normalna drogę,( komunikacja publiczna) miejsca pracy itp

    No ale to chyba ci zdesperowani będą się decydować, bo kto chciałby
    mieszkać w pobliżu elektrowni (jakiejkolwiek) czy też kto chciałby
    mieszkać w pobliżu lotniska?
    Każda potwora znajdzie swego amatora.
    Chodziło mi o taki aspekt wpływu na rynek.
    I w ogóle nie jestem pewny czy takie inwestycje podniosą ceny ceny
    nieruchomości tam
    czy je obniżą? Krótkoterminwo na czas budowy pewnie tak, potem to już
    zależy.

    Gdybym miał do wyboru tanie mieszkanie, bo w pobliżu stacji przeładunkowej,
    fermy drobiu, lotniska, spalarni śmieci itp za to z pełną infrastrukturą
    (rozbudowane drogi, komunikacja, miejsca pracy)
    to jednak wybrałbym tanie na terenie atrakcyjnym z innych powodów.
    Na przykład spokój, cisza i bliskość natury.

  • 14. Data: 2023-02-04 10:01:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 4 lutego 2023 o 09:22:40 UTC+1 cef napisał(a):
    > itp
    > No ale to chyba ci zdesperowani będą się decydować, bo kto chciałby
    > mieszkać w pobliżu elektrowni (jakiejkolwiek) czy też kto chciałby
    > mieszkać w pobliżu lotniska?

    Z miejscowości o której pisze do elektrowni będzie ponad 30 km
> [...]
    > nieruchomości tam
    > czy je obniżą? Krótkoterminwo na czas budowy pewnie tak, potem to już

    Teraz z tej miejscowości aby dojechać do pracy, dzieciaka do szkoły dowieźć trzeba
    mieć auto.
    Linię kolejową zamknęli tam lata temu, połączenia autobusowe polikwidowane.
    Jak uruchomią linię kolejową to pomijając elektrownia będzie można dojechać do innych
    miejscowości. Np do Trójmiasta w czasie poniżej 1godz, do najbliższego powiatowego
    miasta w kilkanaście minut
    Dodatkowo nowa droga z tej miejscowości do s6/trasy kaszubskiej.

    > to jednak wybrałbym tanie na terenie atrakcyjnym z innych powodów.
    > Na przykład spokój, cisza i bliskość natury.
    I dokładnie tak tam jest.
    Problemem było odcięcie od świata
    Stacja kolejowa oraz droga ten problem likwiduje

  • 15. Data: 2023-02-04 10:08:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 4 lutego 2023 o 09:22:40 UTC+1 cef napisał(a):
    > amatora.
    > Chodziło mi o taki aspekt wpływu na rynek.

    Tu poczytaj o planach rozbudowy
    https://biznes.trojmiasto.pl/Kolejowa-linia-do-elekt
    rowni-jadrowej-n168244.html

    Np do Łeby poza sezonem na dzisiaj pociągiem nie dojedziesz.
    Jeśli zmodernizują linię kolejową to z Trójmiasta do Łeby pewnie w okolicach 1godz
    dojedziesz, z Lęborka kilkanaście minut( teraz busem 30minut)

  • 16. Data: 2023-02-04 10:10:49
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2023 o 16:38 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Sądziłem że dopiero za kilka lat a już są po tysiąc.

    zaraz zacznie się prawdziwa przecena:

    https://businessinsider.com.pl/finanse/polacy-maja-c
    oraz-wieksze-trudnosci-ze-splata-hipotek-nowe-dane/q
    cbdp03

    Wchodzimy na ścieżkę "szwedzką". Ludzie nie mają z czego spłacać kredytów.

    TG

  • 17. Data: 2023-02-04 10:34:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 3 lutego 2023 o 22:44:15 UTC+1 4...@g...com napisał(a):
> [...]
    Wszystko piękne, nowe i za niewielkie pieniądze dla >mieszkańców.
    Dobrze kombinujesz
    I teraz pomyśl że ci ludzie i ich rodziny będą chcieli zakupy zrobić, na siłownię, do
    sauny iść.
    Latem w nadmorskiej smażalni rybkę piwem popić.
    Samochody im się czasami popsuja opony będą potrzebowali zmienić czy chociażby jagody
    z okolicznych lasów kupić.
    Ich dzieci do szkoły będą musiały chodzić
    Itp
    Rozumiesz?

  • 18. Data: 2023-02-04 11:55:03
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-02-04 o 10:01, Kris pisze:

    > I dokładnie tak tam jest.
    > Problemem było odcięcie od świata
    > Stacja kolejowa oraz droga ten problem likwiduje

    No ale zlikwiduje też ciszę i spokój.
    Coś za coś.

  • 19. Data: 2023-02-04 16:03:06
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-02-04 o 11:55, cef pisze:

    > No ale zlikwiduje też ciszę i spokój.
    > Coś za coś.
    Zależy jaka kolej, pracuję obok linii Bielsko-Żywiec i pociąg słyszę
    dopiero jak przejeżdża obok mnie będąc na dworze 50m od torów. Aż sam
    jestem zaskoczony jakie te nowe jednostki są ciche no i szyny bezstykowe
    robią swoje. Tym bardziej że mieszkałem w latach '90 obok torów (inna
    linia) w podobnej odległości i pamiętam jak na początku mieszkania tam,
    w nocy łoskot pociągu wyrywał mnie ze snu, horror, potem przywykłem.

    --
    Janusz

  • 20. Data: 2023-02-04 16:44:46
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-02-04 o 16:03, Janusz pisze:

> [...]
    > linia) w podobnej odległości i pamiętam jak na początku mieszkania tam,
    > w nocy łoskot pociągu wyrywał mnie ze snu, horror, potem przywykłem.

    Przemyśl to raz jeszcze :-)
    Jeśli pociąg przejeżdża będąc 50m od torów,
    to jakim cudem jedzie tak cicho?