  • 41. Data: 2020-11-27 19:41:34
    Temat: Re: Ocieplenie dachu
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 27.11.2020 16:44, Budzik wrote:
    > Nie rozumiem

    U mnie na poddaszu mimo że jest zabudowany, to temperatura utrzymuje się
    w zimie o 3-4C wyższa niż na zewnątrz. Jak na zewnątrz będzie -15C to na
    poddaszu jest ujemna. Mam tam odpływ od rekuperatora, ale ten jest
    ocieplony i w podłodze zakryty styropianem. Natomiast kaloryfer
    podłączony do systemu grzania reszty domu (woda) to by musiał tam cały
    czas chodzić przy ujemnych temperaturach - to duża strata ciepła by była.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 42. Data: 2020-11-27 20:23:32
    Od: - <s...@g...com>

    piątek, 27 listopada 2020 o 12:41:37 UTC-6 Mateusz Bogusz napisał(a):

> [...]
    > podłączony do systemu grzania reszty domu (woda) to by musiał tam cały
    > czas chodzić przy ujemnych temperaturach - to duża strata ciepła by była.

    Dodam tylko ze grzanie pradem jest pi*oko 3x drozsze niz jakies centralne z woda.
    Przynajmniej w Polsce.
    Wiec jak tam ktos ma siedziec dluzej to sie robia koszty (no i ocieplenie swoj koszt
    dodaje).

    A jak sie tam ma siedziec tylko chwile/okazjonalnie to bedzie zimno i trza albo
    cierpiec albo dobra dmuchawe miec (a to znowu instalacja solidniejsza zeby wiecej niz
    ten 2500 watowy grzejnik pogonic.

    ALe chyba sie juz powtarzam...

  • 43. Data: 2020-11-27 20:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...

> [...]
    > reszty domu (woda) to by musiał tam cały czas chodzić przy
    > ujemnych temperaturach - to duża strata ciepła by była.

    No ale masz dach ocieplony?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiarą można manipulować. Tylko

  • 44. Data: 2020-11-28 06:17:38
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 27.11.2020 20:59, Budzik wrote:
    > No ale masz dach ocieplony?

    Nie, bo mam tam tylko składzik. Ale wydaje Ci się że jak ocieplisz dach
    na nieogrzewanym poddaszu, to tam będzie zawsze dodatnio/ciepło?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 45. Data: 2020-11-28 09:01:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 27 Nov 2020 11:23:32 -0800 (PST), -

    > Dodam tylko ze grzanie pradem jest pi*oko 3x drozsze niz jakies centralne z woda.
    > Przynajmniej w Polsce.

    Znaczy jak podłączysz do CO wodnego kocioł elektryczny to będzie 3x taniej
    niż "prądem"? :P Poza tym w bilansie całkowitym grzanie drutami wcale nie
    jest tak znacznie drożej, bo cena instalacji drutów jest śmiesznie niska w
    porównaniu z wodną CO (i towarzyszącym jej źródle ciepła).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 46. Data: 2020-11-28 10:04:15
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    > Nie, bo mam tam tylko składzik. Ale wydaje Ci się że jak ocieplisz dach
    > na nieogrzewanym poddaszu, to tam będzie zawsze dodatnio/ciepło?

    Zależy co na stropie.
    U mnie na stropie około 20 - 22cm wełny, a na poddaszu wygrodziłem
    składzik około 10m2. Pobudowałem ścianki z OSB wełna 5cm, na dach
    (skosy) dałem 10 cm wełny.
    Jak dziś na zewnątrz -3, to wewnątrz +8.

  • 47. Data: 2020-11-28 10:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...

    > Nie, bo mam tam tylko składzik. Ale wydaje Ci się że jak ocieplisz
    > dach na nieogrzewanym poddaszu, to tam będzie zawsze
    > dodatnio/ciepło?

    Nie, po prostu nie bedzie problemu z jego ogrzaniem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."

  • 48. Data: 2020-11-28 14:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

> [...]
    > drutami wcale nie jest tak znacznie drożej, bo cena instalacji
    > drutów jest śmiesznie niska w porównaniu z wodną CO (i

    Ale tu wychodzimy z sytuacji gdzie zrodło ciepła dla CO juz mamy -
    pytanie tylko czy pociagnąć rurki i dac dodatkowy kalafior czy moze jak
    sugerujesz, dac coś elektrycznego.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać

  • 49. Data: 2020-11-29 02:50:50
    Od: - <s...@g...com>

    sobota, 28 listopada 2020 o 02:01:45 UTC-6 Myjk napisał(a):
    > Fri, 27 Nov 2020 11:23:32 -0800 (PST), -

    > Znaczy jak podłączysz do CO wodnego kocioł elektryczny to będzie 3x taniej
    > niż "prądem"? :P

    Nie. Ale szkoda mi klawiatury na dyskutowanie z trolem. Ten co mysli zrozumie, ty sie
    przyczepisz. Wszyscy zrozumieją ze pitolisz od rzeczy.

    > Poza tym w bilansie całkowitym grzanie drutami wcale nie
    > jest tak znacznie drożej, bo cena instalacji drutów jest śmiesznie niska w
    > porównaniu z wodną CO (i towarzyszącym jej źródle ciepła).

    Jest 3x drozej. Pi*oko. Od lat. Od dobrych 40 lat.

  • 50. Data: 2020-11-29 02:58:58
    Od: - <s...@g...com>

    sobota, 28 listopada 2020 o 07:59:47 UTC-6 Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Ale tu wychodzimy z sytuacji gdzie zrodło ciepła dla CO juz mamy -
    > pytanie tylko czy pociagnąć rurki i dac dodatkowy kalafior czy moze jak
    > sugerujesz, dac coś elektrycznego.

    "danie" czegos elektrycznego jest ZEROWYM problemem. kupujesz jak nie masz, i
    przynosisz grzejnik, wlaczasz do gniazdka bo jak tam bylby warsztat to i gniazdko z
    16A sie znajdzie.
    To jest zero problemu.

    Problemem jest fakt ze siedzac tam 6h zuzyjemy pradu za okolice 3pln. Po miesiacu
    robi sie stówka. Albo okolice.
    A nie sadze aby jeden grzejnik ogrzal taka powierzchnie do poziomu ktory kazdy
    zaakceptuje wiec moze byc i drozej.

    Z drugiej strony CO bedzie tam grzac ciagle nawet jak sie tam nie siedzi. Wiec znowu
    koszt.

    Z trzeciej strony CO zadba aby sie tam wilgoc nie zbierala bo bedzie tam cieplej.

    Tak czy siak, zrobienie tam sensownego warsztatu to koszty graniczace z kosztami
    adaptacji mieszkaniowej. I to jest sedno. A to jak i co sobie ktos tam zrobi to jest
    juz detal.
    Bo nie da sie zrobic dobrze za psi pieniadz.