  • 11. Data: 2022-07-03 00:24:25
    Temat: Re: Ogrzewanie 50 metrowego mieszkania
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 2 lipca 2022 o 23:55:49 UTC+2 Kris napisał(a):

    > Tak
    > Raczej na pewno taniej biorąc pod uwagę dzisiejsze ceny węgla.

    > Z tym problemu najmniejszego nie ma
    > Mylisz się
    Dzisiejsze ceny węgla to efekt zakłócenia jakie się pojawiło. Jak zakłócenie ustąpi
    to nastąpi silna korekta w dół. Średnia z dziesięciu lat bedzie taka jak by się nic
    nie działo. W nadchodzącym sezonie będą trzy tony po 1000. Pozwoli to grzać 24
    godziny na dobe z mocą 6kW przez 180 dni.

  • 12. Data: 2022-07-03 00:30:07
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 02.07.2022 o 23:55, Kris pisze:

    > Raczej na pewno taniej biorąc pod uwagę dzisiejsze ceny węgla.

    Ale będzie taka sama dla całego bloku oraz dla poszczególnych
    mieszkańców. W tym pierwszym wypadku może wyjść nawet taniej, bo przy
    większym zakupie można dostać upust.

    > Mylisz się

    No to jeżeli masz miejsce na pompę i bufor to "walcz", ale jak dla mnie
    to trochę przestrzelona inwestycja. Tak z grubsza szacując to minimum
    15tys. PLN-ów trzeba by wydać. Możliwe, że załapiesz się na jakąś dotację.

  • 13. Data: 2022-07-03 09:36:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-07-2022 o 00:30, nadir pisze:

    > No to jeżeli masz miejsce na pompę i bufor to "walcz", ale jak dla mnie
    > to trochę przestrzelona inwestycja.

    W sensie że lepiej robić do końca życia za palacza, czy o co chodzi?
    Bo to żeby tego NIE robić jest warte dużo więcej niż 15 tys....

    Syn robił taką pompę z buforem w styczniu, z dotacją wyszło go właśnie
    coś koło 15 tys.
    I ma święty spokój.

  • 14. Data: 2022-07-03 11:20:34
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 03.07.2022 o 09:36, Cavallino pisze:

    > W sensie że lepiej robić do końca życia za palacza, czy o co chodzi?
    > Bo to żeby tego NIE robić jest warte dużo więcej niż 15 tys....

    A gdzieś Ty wyczytał, że ja mu zaproponowałem kompciucha?

    > Syn robił taką pompę z buforem w styczniu, z dotacją wyszło go właśnie
    > coś koło 15 tys.
    > I ma święty spokój.

    W pięćdziesięciometrowym mieszkaniu? Bo o tym jest mowa.

  • 15. Data: 2022-07-03 12:04:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 3 lipca 2022 o 00:30:10 UTC+2 nadir napisał(a):

    > No to jeżeli masz miejsce na pompę i bufor to "walcz", ale jak dla mnie
    > to trochę przestrzelona inwestycja. Tak z grubsza szacując to minimum
    > 15tys. PLN-ów trzeba by wydać. Możliwe, że załapiesz się na jakąś dotację.

    A klima która proponujesz: 3 jednostki wewn+ zewnątrz, plus reszta osprzętu i
    rozprowadzanie rur i kabli?
    Obawiam się że może wyjść ponad 15tys.
    I co miesiąc dodatkowo ze 200 zł(?)za prąd na grzanie cwu .

  • 16. Data: 2022-07-03 12:57:07
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 03.07.2022 o 12:04, Kris pisze:

    > A klima która proponujesz: 3 jednostki wewn+ zewnątrz, plus resztaosprzętu i
    rozprowadzanie rur i kabli?
    > Obawiam się że może wyjść ponad 15tys.

    Czy ja wiem? Multisplit z dwoma jednostkami wewnętrznymi to kosz około
    6000zł.
    https://allegro.pl/oferta/klimatyzacja-sevra-multisp
    lit-2-x-2kw-zestaw-12335078208
    Na 50m2 to powinno wystarczyć, jeżeli musi być jednostka w każdym
    pomieszczeniu, to dodatkowe 2000-3000 za kolejną jednostkę.
    Razem jakieś 6000-9000zł za same urządzenia, do tego reszta szpejów,
    niech będzie 1500-2000zł, to masz razem w granicach 11tys. zł.
    15tys., które podałem to za samą pompę monoblok i bufor, ale do tego
    potrzeb zbiornik na CWU i też jakieś szpeje, kolejne 4000-5000 trzeba
    dodać. To już będzie ze 20tys. zł. i miejsce na dwa zbiorniki.

    > I co miesiąc dodatkowo ze 200 zł(?)za prąd na grzanie cwu .

    A to już zależy od ilości osób i zużycia, ale skoro to mieszkanie na
    wynajem, to czym się przejmować? I tak płaci najemca.

    No ale jak masz miejsce na bufor i koniecznie to musi być pompa ciepła
    to do CWU można użyć czegoś takiego:
    https://allegro.pl/oferta/pompa-ciepla-c-w-u-atlanti
    c-egeo-200l-12330007251
    To najtańsza opcja jaką na dziś znalazłem, ale wymaga doprowadzenia i
    odprowadzenia powietrza na zewnątrz, czyli też rury, i to dużej średnicy.

  • 17. Data: 2022-07-03 21:25:39
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-07-2022 o 11:20, nadir pisze:

    > A gdzieś Ty wyczytał, że ja mu zaproponowałem kompciucha?

    A co proponujesz, skoro pompa to Twoim zdaniem zbytek?

    > W pięćdziesięciometrowym mieszkaniu?

    Nie, w domu ze 130m2.
    W mieszkaniu raczej nie wyjdzie drożej, prawda?

  • 18. Data: 2022-07-03 21:59:05
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 3 July 2022 at 21:25:39 UTC+2, Cavallino wrote:

    > A co proponujesz, skoro pompa to Twoim zdaniem zbytek?

    > Nie, w domu ze 130m2.
    > W mieszkaniu raczej nie wyjdzie drożej, prawda?
    pompa ciepla to syf i bełkot i jedynie jako 3.źródło grzania, bo gdy silne mrozy nic
    nie grzeje
    a generuje 50% strat w porównaniu z grzaniem elektrycznym.

    Na północy Europy, w Kanadzie, nikt nie jest gópi aby grzać pompa zimą i podczas
    mrozów nic nie grzeje i trzeba wyłaczyć, zeby sama nie zamarzla i snieg nie zasypał i
    elektronika nie padła
    bo nikt nie naprawia zepsutego zloma

  • 19. Data: 2022-07-03 22:55:34
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Czy są na rynku za rozsądne pieniądze jakieś niewielkiej mocy pompy ciepła aby
    ogrzać 2 pokoje plus kuchnia łazienka łącznie 50 m 2. Plus cwu oczywiscie

    1. ogrzewanie podłogowe plus bojler. najtańsze w zakupie, najdroższe w
    użytkowaniu. Albo zamiast podłogówki grzałki do kaloryferów.
    2. wiesz jak wygląda klima typu split? To takie samo urządzenie na
    zewnatrz, a w mieszkaniu wymiennik który ogrzewa wodę. tą wodą możesz
    grzać kaloryfery lub bojler. o ile wiem, ten wewnętrzyny blok wodny jest
    drogi. rozwiązanie drogie, ale oszczędne.

    teraz weź kaklulator i policz.
    1. ogrzewasz mieszkanie i kąpiesz sie w wodzie grzanej prądem. ile to
    wyniesie? 100 - 200złotych na miesiąc? albo pojedźmy po całości -
    2.5tyś rocznie.
    2. ile zaoszczędzisz korzystając z ciepłej wody z pompy ciepła? połowę?
    zejdziesz do 25% tych kosztów? Nie sądzę, ale policzmy że uda się zejść
    do 25%. to będzie w zaokrągleniu 700zł. więc rocznie "oszczędzisz"
    1800zł. jeśli więc inwestycja w P.C. będzie kosztowała (dla
    uproszczenia) 18000zł, to ma szansę się zwrócić za 10lat, o ile nic nie
    padnie, a energii na ogrzanie i cwu będziesz zużywał raczej dużo. im
    mniej zużyjesz, tym inwestycja w PC będzie sie dłużej zwracała. jeśli
    trafi się jakaś awaria - leżysz i kwiczysz.
    ToMasz

    Ja bym zainwestował w "splita" za 3 tyś i sam pokombinował z
    rozprowadzaniem ciepłego powietrza..... z przedpokoju do reszty
    pomieszczeń. no i bojler.

  • 20. Data: 2022-07-03 23:11:11
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 3 July 2022 at 22:55:38 UTC+2, ToMasz wrote:
> [...]
    1. ogrzewasz mieszkanie i kąpiesz sie w wodzie grzanej prądem. ile to
    wyniesie? 100 - 200złotych na miesiąc? albo pojedźmy po całości -

    co za belkot
    większośc ludzi płaci 200zł miesięcznie za prąd bez jakiegokolwiek ogrzewania
    Ogrzxewanie 300zł i więcej miesięcznie i to mieszkanie

    To już daje 500zł miesięcznie, czyli 6000zł rocznie

    Prądem się nie ogrzeje mieszkania za 300zł miesięcznie

    50m2 x 50W = 2500W = 2,5 kWh x 1 zl to 250zł + światło + kuchnia elektryczna, bo nie
    ma gazu
    i dojdzie do 500zł miesięcznie

    czyli 6000zł rocznie sam prąd

    Za pisanie bełkotu powinny b yć dożywotnie kary

    ==1. ogrzewasz mieszkanie i kąpiesz sie w wodzie grzanej prądem. ile to
    wyniesie? 100 - 200złotych na miesiąc? albo pojedźmy po całości -
    2.5tyś rocznie.

    = samo światło + czajnik + kuchenka, bez gotowania obiadów, bez pieczenia, bez
    przetworów

    Grzanie , ,mycie, to co naj,mniej drugie tyle

    I dlatego ten blok na wsi utraci zdolność samofinansowania bo najem upadnie i po
    wyludnieniu bedzie stał pusty, zrujnowany 5 lat a potem do wyburzenia, bo na wsio
    nikt mieszkan nie wynajmuje., bo nie ma takiego zwyczaju, gdy można wybudować włąsny
    dom za grosze.