  • 21. Data: 2022-07-05 19:36:20
    Temat: Re: Ogrzewanie 50 metrowego mieszkania
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > W nadchodzącym sezonie będą trzy tony po 1000.

    Nie będzie. Znaczy nie dla każdego.

    Dopłata dla miliona chętnych, a chętnych jest więcej.

    Dopłacie podlega w praktyce tylko węgiel z pgg i taurona, bo reszta (sprowadzana)
    jest
    droższa.

    Sprowadzić w cenie rynkowej możemy ok. 4 mln ton, reszta będzie jeszcze droższa, bo
    trzeba
    ją podkupić w europie i przywieźć koleją.

    Węgiel ze statków to w 3/4 miał, a moce rozładunkowe to ~4 mln ton do końca roku.
    Całą
    infrastrukturę do sprowadzonego węgla mamy na wschodzie, więc jest średnio przydatna
    przy
    sprowadzaniu drogą morską.

    Jak ktoś nie ogarnie węgla w lipcu, ew. na początku sierpnia, to będzie zmuszony brać
    grudniu chwilówki.

    Poza PGG i Tauronem, gdzie kupuje co setny chętny węgiel przebija 3000 za tonę,
    powyżej
    bardziej zaczyna się opłacać prąd. Ale że mamy go z węgla to od stycznia pójdzie o
    100% do
    góry i wtedy węgiel może kosztować i 5000...

  • 22. Data: 2022-07-05 21:20:10
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 03.07.2022 o 22:55, ToMasz pisze:
    > 1. ogrzewasz mieszkanie i kąpiesz sie w wodzie grzanej prądem. ile to
    > wyniesie? 100 - 200złotych na miesiąc? albo pojedźmy po całości -
    > 2.5tyś rocznie.

    No to wyliczenie jest fajne, ale nie bierzesz pod uwagę jednej rzeczy - od stycznia
    prąd
    pójdzie do góry o minimum 70% a najpewniej o 100%*. W perspektywie kilku lat mamy
    kompletne uwolnienie cen dla odbiorców indywidualnych, więc będzie coraz drożej,
    zwłaszcza
    że prąd mamy z węgla co wiąże się z emisją co2 która też drożeje.

    *To będzie rok wyborczy więc można się spodziewać różnych cudów i dopłat. Ale tylko w
    2023.

  • 23. Data: 2022-07-05 21:28:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 5 lipca 2022 o 21:20:13 UTC+2 m4rkiz napisał(a):
> [...]
    >
    > *To będzie rok wyborczy więc można się spodziewać różnych cudów i dopłat. Ale tylko
    Pożyjemy zobaczymy czy twoja przepowiednia się sprawdzi.

  • 24. Data: 2022-07-10 19:01:23
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Pożyjemy zobaczymy czy twoja przepowiednia się sprawdzi.

    Chyba jest gorzej niż wyglądało:

    "Jeszcze w styczniu 2021 roku ceny prądu w ofercie PGNiG dla gospodarstwa domowego
    wynosiły 0,34 zł/kWh netto, do których klienci musieli doliczyć jeszcze miesięcznie
    4,88
    zł/m-c netto opłaty handlowej. Jednak już w styczniu tego roku oferta cenowa gazowego

    giganta przekroczyła 1 zł.

    Natomiast od lipca 2022 roku PGNiG Obrót Detaliczny podniósł już gospodarstwom
    domowym
    ofertową cenę energii elektrycznej do niemal 1,39 zł/kWh netto - to dokładnie 400%
    stawki
    sprzed roku."

    Niemcy chcą zmieniać temperatury lokali z 20/18 dzień/noc na 18/16, tak że w europie
    tej
    zimy będzie chłodno.

  • 25. Data: 2022-07-10 19:37:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 10 lipca 2022 o 19:01:24 UTC+2 m4rkiz napisał(a):
> [...]
    > sprzed roku."
    >
    > Niemcy chcą zmieniać temperatury lokali z 20/18 dzień/noc na 18/16, tak że w
    Jest wybór. Świat popiera Ukrainę, bezwzględnie popiera. kacap zdycha, sytuacja wraca
    do normy czyli ceny surowców spadają. Warant drugi. Wszystkie państwa pobierają
    kacapów. Efekt finansowy zbliżony jak w wariancie pierwszym. Różnica polega na tym że
    w jakiejś niezbyt odległej przyszłości mamy kolejny i ostatni rozbiór Polski pomiędzy
    szwabów i kacapów. Jak się dowiedziałem że Kanada może oddać kacapom sprężarkę to
    chyba wariant drugi jest bliższy do zrealizowania.