  • 11. Data: 2020-10-08 20:17:09
    Temat: Re: Ogrzewanie węglem w Krakowie
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 08.10.2020 20:02, s...@g...com wrote:
    > Problem czystego powietrza w Polsce jest spowodowany TYLKO I WYLACZNIE POLITYKA
    PODATKOWA I ENERGATYCZNA POLSKICH RZADOW.

    Bo nie ma opcji, żeby zamiast dać X+ to po prostu podnieść kwotę wolną
    od podatku. Dokąd wybory będą co 4 lata, dotąd tam nigdy takie myślenie
    nie zagości.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 12. Data: 2020-10-08 20:44:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 8 października 2020 o 20:02:10 UTC+2 s...@g...com napisał(a):
> [...]
    za 10zł starczyła na dwa dni- czyli trzeba doliczyć do ceny wegla jeszcze ok 1000zł
    na CWU latem. Razem więc prawie 4000zł za węgiel vs 3000zł gaz.
    > Zaden blad.
    > Jak ktos kasy nie ma to kupi byle wegiel, i w byle piecu napali od gory i narobi
    dymu.

    > Grzanie gazem jest drozsze jesli aktualnie ktos sie grzeje tanio weglem.
    >
    > Chcecie czystego powietrza to glosujcie za tymi co wam akcyze na gazie zmniejsza.
    Duzo jej tam nie ma ale jest taka sama jak dla wegla. OIDL jest to jakies 10% ceny.
    > To samo tyczy sie VAT-u.
    >
    > https://www.podatki.biz/artykuly/nizszy-vat-na-lpg-p
    omoglby-w-walce-ze-smogiem-ale_52_43816.htm

    > Mozna w ten sposob sporo z ceny urwac i ludzie sie przestawia na gaz.
    >
    > O ile beda mieli jako taka pewnosc ze ich ktos nie oszuka i cen nie podniesie.
    >
    > Cale to gadanie jak to jest wina obywatela ze jest zle jest obłudne. Jak cena gazu
    bedzie niska to nikt nie bedzie dumal i na zlosc sie mordowal z dokladaniem wegla
    tylko skorzysta z gazu.

    > Ale do tego nie dojdzie, bo ludzie zamiast pokazac palcem wladze i zazadac
    konkretnej polityki podatkowej to wola pitolic ze sasiad swinia bo dymi.

    > Problem czystego powietrza w Polsce jest spowodowany TYLKO I WYLACZNIE POLITYKA
    PODATKOWA I ENERGATYCZNA POLSKICH RZADOW.

    > Obywatele zrobili mase zeby energie oszczedzac. Okna, ocieplenie, wentylacje,
    rekuperatory. Zrobili mase aby energie pozyskiwac czysto (pompy ciepla, solary,
    fotowoltaika.

    > A co zrobil rzad? gazoport. i w sumie niewiele wiecej....
    Masz rację że rządy od 1990 nie zrobiły nic. A wystarczyło 30 lat temu uchwalić że
    każde mieszkanie przy zmianie właściciela nie dostanie statusu do zamieszkania jeśli
    nie będzie w nim zainstalowane ogrzewanie nie powodujące zanieczyszczenia powietrza.
    Znam wspólnotę która zrobiła lokalne centralne ogrzewanie na węgiel. Kupili kocioł z
    sonda lambda, elektrostatycznym filtrem pyłów i jeszcze kilkoma usprawnieniami. Czy
    im też zakazać palenia węgla?

  • 13. Data: 2020-10-09 12:54:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 października 2020 20:02:10 UTC+2 użytkownik
    > Zaden blad.
    > Jak ktos kasy nie ma to kupi byle wegiel,

    Może w Bytomiu kupi taniej. U "byle Węgiel" kosztuje min 22zł za worek 20(lub 25 bo
    nie pamietam)kg. Oczywiście dostaniesz egiel za 800zł ale musisz kupić całą tone i
    dopłącić ew transport
    Ten "ktos kto nie ma kasy" kupuje własnie taki workowany po 22zł. Bo łatwiej mu wydać
    jednorazowo 22zł niż tone kupić. I kupując tanio kupuje faktycznie drogo.
    To tak samo jak z prepaidami- mnóstwo osób co kilka dni po 5zł komórki doładowuje
    gdzie bez problemu można dostać nolimit poniżej 20zł miesięcznie
    W ubiegłym roku jeszcze miał był dostępny teraz za jego sprzedaz i chyba tez zakup
    kary jakieś grożą więc nikt u nas nie sprzedaje.

    > Grzanie gazem jest drozsze jesli aktualnie ktos sie grzeje tanio weglem.

    Nie ma opcji "tanio węglem"*
    Znaczy jest- 22zł za worek wegla+1zł kaucja za worek. Ale czy to tanio?
    Węgiel na dzisiaj jakby nie patrzeć wychodzi drożej jak gaz z rury
    *pomijam sytuację o której ktoś ze Śląska(Jackare?) tu kiedyś pisał ze u niego w
    mieście bryły węgla na ulicach znaleźć można i biedota zbiera.

    > Chcecie czystego powietrza to glosujcie za tymi co wam akcyze na gazie zmniejsza.
    Duzo jej tam nie ma ale jest taka sama jak dla wegla. OIDL jest to jakies 10% ceny.
    > To samo tyczy sie VAT-u.

    Kurcze chyba dobrze kombinujesz;)

  • 14. Data: 2020-10-09 13:19:06
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-10-09 o 12:54, Kris pisze:

> [...]
    > *pomijam sytuację o której ktoś ze Śląska(Jackare?) tu kiedyś pisał ze u niego w
    mieście bryły węgla na ulicach znaleźć można i biedota zbiera.

    Chyba w czasach wozów konnych, jak sypali "z górką" i gubili towar po
    drodze, bo woźnica pijany i dziur w jezdni nie omijał.
    Teraz każdy ładunek sypki musi być przykryty choćby płachta brezentową.
    Jak nie jest przykryty, to 150 mandatu za niezabezpieczenie ładunku, bez
    punktów.
    Gdziekolwiek więc teraz węgiel jest przewożony, to kierowca ma go
    przykrytego, nic nie zwieje, nic nie spadnie, nawet w Bytomiu czy innym
    Radzionkowie. Bo mandat to więcej, niż na takim przewozie można zarobić.

    Duzo jej tam nie ma ale jest taka sama jak dla wegla. OIDL jest to jakies 10% ceny.

    > Kurcze chyba dobrze kombinujesz;)

    Ale po co marchewka w postaci niższej akcyzy, lepiej kijem w postaci
    mandatów za spalanie tego, co jest zakazane.

    --
    viktorius

  • 15. Data: 2020-10-09 13:25:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 9 października 2020 13:19:08 UTC+2 użytkownik viktorius napisał:

    > Chyba w czasach wozów konnych, jak sypali "z górką" i gubili towar po
    > drodze, bo woźnica pijany i dziur w jezdni nie omijał.

    https://groups.google.com/d/msg/pl.misc.budowanie/N6
    -Z6gHiIxE/fYJbE7wNMGcJ

  • 16. Data: 2020-10-12 09:07:31
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-10-09 o 13:25, Kris pisze:

    > https://groups.google.com/d/msg/pl.misc.budowanie/N6
    -Z6gHiIxE/fYJbE7wNMGcJ

    Napisane było "bryły wegla", to się odniosłem do tego, że raczej minione
    czasy, żeby węgiel leżał na ulicach. W linkowanym poście chodzi o
    węglowych cinkciarzy, handlujących węglem, który spadł z wagonu, albo
    skupionymi od górników za dużą flaszkę kwitami na węgiel.

    --
    viktorius

  • 17. Data: 2020-10-12 09:16:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 października 2020 09:07:34 UTC+2 użytkownik viktorius
    napisał:

> [...]
    > węglowych cinkciarzy, handlujących węglem, który spadł z wagonu, albo
    > skupionymi od górników za dużą flaszkę kwitami na węgiel.

    Nie ma o co kopii kruszyć
    Nigdy nie byłem w Bytomiu odniosłem się tylko do wypowiedzi Jackare który pisał ze
    tam węgiel na ulicach leży.
    U nas nie leży, najtańszy syf workowany kosztuje 22zł/worek więc nie ma czegoś
    takiego jak "napali tanio węglem"

  • 18. Data: 2020-10-12 09:36:53
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-10-12 o 09:16, Kris pisze:

    > Nie ma o co kopii kruszyć
    > Nigdy nie byłem w Bytomiu odniosłem się tylko do wypowiedzi Jackare który pisał ze
    tam węgiel na ulicach leży.

    Tak się rodzą miejskie legendy...

    > U nas nie leży, najtańszy syf workowany kosztuje 22zł/worek więc nie ma czegoś
    takiego jak "napali tanio węglem"

    Tanio to już było, teraz niekoniecznie.
    Już tu pisałem na grupie, teście zmienili 2 lata temu piec węglowy klasy
    "żadnej" na gazowy.
    Dom nieocieplony, okna plastiki sprzed 15 lat, czyli termiczność też bez
    rewelacji.
    Wydają tyle samo na gaz, co na węgiel. Czyli po kieszeni niby tak samo
    szarpie, ale: jak temp zewnętrzna <15 stopni, to samo się włącza z
    minimalną mocą, że nie trzeba złazić do kotłowni rozpalać, dorzucać,
    czyścić, babrać się z popiołem, organizować gazety, drewno na rozpałkę.
    Że jak nikogo nie ma, to dom się nie wyziębi, że temp w domu jest
    bardziej stabilna, co ma wpływ na mokre, które na jednej ze ścian zawsze
    wychodziło.

    Za tę "wartość dodaną" teściu jest w stanie nawet dopłacić, a ma za friko :)

    --
    viktorius