  • 1. Data: 2010-05-16 10:22:34
    Temat: Problem z piecykiem gazowym, cieknie - pęknięta nagrzewnica?
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    Piecyk gazowy do podgrzewania wody użytkowej oraz do centralnego
    ogrzewania. Od jakiegoś czasu dość szybko spada ciśnienie wody z
    instalacji, a po uzupełnieniu widzę, jak kapie z piecyka - gdzieś z
    górnej jego części ścieka po rurkach i potem kapie z dołu.

    Akurat zbliża się czas przeglądu piecyka (który w miejscu gdzie mieszkam
    jest obowiązkowy), więc wezwę firmę od tego, ale chcę się poradzić, jaka
    może być przyczyna tego kapania. Czy musi to oznaczać pękniętą
    nagrzewnicę albo jakąś rurkę, czy może to być też zakamieniony zawór?
    Wiem, że firma pewnie powie, że najlepiej kupić nowy piecyk (i zaoferuje
    promocję), więc dlatego chcę się poradzić - czy tego typu usterki są
    łatwe i w miarę tanie do naprawienia, czy też rzeczywiście nie ma co się
    pieprzyć i warto zainwestować w nowy sprzęt.

    Aha - piecyk ma ok. 6 lat, więc taki bardzo stary nie jest. Dzięki z
    góry za pomoc.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 2. Data: 2010-05-16 23:02:29
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@n...Janoszka.pl>
    napisał w wiadomości news:hsoh1b$9cg$1@news.onet.pl...

> [...]
    > zainwestować w nowy sprzęt.
    >
    > Aha - piecyk ma ok. 6 lat, więc taki bardzo stary nie jest. Dzięki z góry

    Jeżeli do CO to już nie piecyk tylko KOCIOŁ :)
    Może cieknąć nagrzewnica lub jakieś jej połączenie, może być jakaś rureczka.
    Jeżeli chodzi o nagrzewnicę - najczęściej ciekną łuki biegnące na zewnątrz
    nagrzewnicy już poza samą użebrowaną strefą wymiany ciepła. Można to
    oczywiście zazwyczaj naprawić poprzez zalutowanie lutem twardym i tyle.
    Podobnie ewentualnie pękniętą rurkę. Jeżeli cieknie z połączenia nagrzewnicy
    z resztą świata to należy to połączenie uszczelnić.
    Zdejmij obudowę kotła - będziesz widział skąd leci...
    W razie konieczności i tak taniej wymienić nagrzewnicę niż cały kocioł
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2010-06-08 10:45:50
    Od: lemy2010 <l...@w...pl>

    On 17 Maj, 01:02, "Jackare" <j...@i...pl> wrote:
> [...]

    Witam, napisz typ kotła, markę i o produkcji, dane z tabliczki
    znamionowej urządzenia. Tak w ciemno trudno powiedzieć, czy przecieka
    nagrzewnica, czy coś innego. Jeśli nagrzewnica (wymiennik) to raczej
    jej nie polutujesz, czeka Cię wymiana. Części możesz nabyć w e-sklepie
    www.systemgaz.com.pl lub wraz z usługą u serwisanta producenta kotła.