eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieBardzo potaniały solary Zestaw 100W + kontroler już za 20 $ › Re: Bardzo potaniały solary Zestaw 100W + kontroler już za 20 $
  • Data: 2023-05-26 22:18:23
    Temat: Re: Bardzo potaniały solary Zestaw 100W + kontroler już za 20 $
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    dn. 26.05.2023 o 19:25, ddddddddddd napisał:

    > teoretycznie i praktycznie nie, bo nie pokrywa nawet inflacji

    Nie pokrywa w tym roku, ale przecież mówimy o długofalowej
    perspektywie. W 2020 inflacja w FR była na poziomie 0.5%.

    > tutaj mogę polecić książkę 'Get rich with dividends' (czy coś w tym
    > stylu) Lichtenfelda - nie jako jedną pozycję mówiącą jak inwestować,
    > ale jako dobry początek nauki - która mówi m.in. o tym, że
    > dywidendowi arystokraci, to nie jest najlepszy pomysł na inwestycję...

    Zależy. W niektórych przypadkach dywidendy są słabe, a czasem wręcz nie
    ma ich w ogóle. W innych są interesujące. Taki np. Credit Agricole
    wypłacił w zeszłym roku dywidendy na poziomie 10% wartości akcji, a za
    3 dni wypłaci niecałe 9% (1.05 EUR dywidendy przy kursie 11.82). Total
    natomiast od lat wypłaca regularnie 5-6-7%.

    Ale co do ogólnej zasady zgadzam się - na liczeniu na same dywidendy
    (czyli "kup zapomnij") można się przejechać. Dlatego pisałem wcześniej,
    że dywidendy traktuję raczej jako pocieszenie, czy tam kieszonkowe.

    > IMO skutecznie analizują spółki (przy czym nikt pewnie nie poleci
    > zakupu TSLA - teraz czy kilka lat temu - bo jej wycena jest znacznie
    > zawyżona dzięki tym, którzy inwestowanie opierają na wierze

    Ale tak jest przecież z wszystkimi spółkami technologicznymi. Wartością
    nie jest dzisiejsza dywidenda, tylko jutrzejszy potencjał rozwoju, a to
    w dużej mierze wiara.

    Mateusz