  • Data: 2019-12-20 16:45:43
    Temat: Re: Bimber machen
    Od: adam <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-12-20 o 08:45, Lisciasty pisze:
    > Żona ostatnio jakieś ajerkoniaki i inne napitki kręci, a cena spirytu
    > w markecie urywa d. A mają ponoć być podwyżki akcyzy :]
    > Metodą chałupniczą nie bardzo chce mi się eksperymentować, kupiłbym
    > sobie gotowca i tyle. Czy ktoś ma doświadczenia z aparaturą dostępną
    > na rynku? Na przykład z czymś takim:
    >
    > http://inoxstill.pl/destylator-bimber-aabratek-lm-ol
    m-skn-110l-automat

    > generalnie chodzi mi o ideę klamota z nierdzewki, wyposażonego w grzałki,
    > czujniki, zaworki, sterownik i takie tam duperele.
    > Wynalazki typu keg po piwie i kawał rury raczej skreślam.
    >
    > Spiritus movens :>
    > L.

    Decyzję chyba już podjąłeś;) Hobby to jest hobby i nie patrzy się na
    inne aspekty.
    Napiszę swoje spostrzeżenia.
    * Pracy jest przy tym sporo, nawet jak będziesz miał automat.
    * Inwestycja zwraca się długo
    * Koszt nalewki zrobionej własnoręcznie jest porównywalny z ceną
    "nalewki" kupionej w marketowej.
    * Uzyskany produkt nie jest absolutem, jak pisze wiele osób. W domowych
    warunkach nie da się uzyskać jakości z wielopiętrowego rektyfikatora.
    * Nie ma też charakterystycznego posmaku bimbrowego, jest lekko mdły.
    * Przepisy nasze są jakie są, kilka miesięcy temu dość głośno było o
    tym, jak to złapano bimbrownika w Białymstoku, który miał 150 l zacieru
    i zrobiono zniego przestępcę. A 150 l to nie jest szokująca ilość,
    zauważ że bańka z tego linku ma 100l.
    * Zastanawia mnie prędkość uzysku 5 l/h. Normalnie dla aabratka jest
    około 1,5 l/h. Może tutaj pomaga automatyka, może jest błąd w opisie, a
    może wychodzi gorszy produkt.