    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 7 Aug 2022 15:43:07 -0700 (PDT)
    <6...@g...com>
    <1...@g...com>
    <9...@g...com>
    <62f02b97$0$481$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <62f03390$0$496$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Bo na ziemi nikt nie stracil.
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 7 sierpnia 2022 o 23:50:11 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):
> [...]
    omosci-w-naszym-kraju-jest-1-86-mln-pustych-mieszkan
    ,nId,6111729
    > Analfabetą jesteś. Z twojego linka "Dużą grupę pustostanów mogą stanowić
    > starsze i słabo zlokalizowane domy" sądzę że to powyżej 50%.
    >
    > Inna sprawa, to nawet jeśli w Polsce będzie 10mln pustostanów, gdzie
    > właściciele NIE chcą wynająć czy sprzedać, to na chuj to liczysz?
    >
    > Jeszcze raz, dokąd będzie przeludnienie (mamy 3 miejsce w Europie) i
    > deficyt mieszkań to pewnie twoje prapraprawnuki może doczekają albo
    > nigdy nie doczekają :]
    >
    > https://www.bankier.pl/wiadomosc/Eurostat-Co-trzeci-
    Polak-zyje-w-przeludnionym-mieszkaniu-8031684.html

    > "Eurostat podaje, że w 2020 r. blisko 18 proc. ludności UE mieszkało w
    > przeludnionych mieszkaniach. Niestety w naszym kraju ten wskaźnik wciąż
    > jest jednym z najwyższych w Europie i wynosi 36,9 proc. Pocieszeniem
    > może być jednak to, że przez ostatnie 5 lat skurczył się o 6,5 pkt proc.
    > Najgorzej pod tym względem jest w Rumunii, gdzie według Eurostatu
    > problem przeludnienia dotyka przeszło 45 proc. mieszkańców."
    >

    > https://businessinsider.com.pl/twoje-pieniadze/nieru
    chomosci/przeludnione-mieszkania-to-norma-w-polsce-m
    amy-jeden-z-najgorszych-wskaznikow-w/2m4x1w2

    > "Jednym z mierników stosowanych przez Eurostat jest wskaźnik pokazujący
    > liczbę pokoi przypadających na jednego obywatela danego kraju. W Polsce
    > na każdego mieszkańca przypadało w 2020 r. 1,2 pokoju, co jest jednym z
    > najgorszych wyników w całej UE, gdzie średnia to 1,6 pokoju. Gorzej lub
    > podobnie jak u nas jest jeszcze w Rumunii, Chorwacji, Słowacji i na
    > Łotwie. Na drugim biegunie są takie kraje jak Malta, Belgia i Irlandia,
    > gdzie na osobę przypadają przeszło dwa pokoje."
> [...]
    Co sądzisz nikogo nie interesuje. Sorki, mnie nie interesuje co sądzisz. Zawsze się
    znajdzie jakaś grupa wzajemnej adoracji co będzie się popierała. Procesy
    demograficzne są strasznie powolne. Na widoczne efekty trzeba czasami czekać
    kilkadziesiąt lat. Akurat upłynęło magiczne 76 lat odkąd w Polsce po wojnie zaczęto
    prowadzić statystykę. 76 lat to średni czas życia statystycznego człowieka w Polsce.
    W 1946 roku urodziło się ponad 600 tysięcy dzieci a za cztery lata prawie 800
    tysięcy. Potem te 800 tysięcy urodzeń utrzymywało się kilkanaście lat. I zaczęło
    spadać. Wszyscy ci ludzie mają gdzie mieszkać bo sam napisałeś że ponad 1 pokój
    przypada na Polaka. To jak umrze 10 milionów ludzi z wyżu demograficznego to będziemy
    mieli sporo ponad 10 milionów pustych pokojów. Jak byś się nie ustawił to dupę masz
    zawsze z tyłu. Przykład z drugiej strony planety. W USA był niedawno czas że kredyty
    mieszkaniowe dawali każdemu bez pytania. Zwłaszcza jak nie był biały. Po kilku latach
    ceny nieruchomości spadły o połowę. One znowu po kilku latach wzrosły i przekroczyły
    ceny sprzed spadku. Różnica pomiędzy polską a USA polega na tym że tam była
    spekulacja a u nas głupota. USA ma inne niż my prognozy demograficzne. Ma dużo lepsze
    wręcz wzorcowe.