  • Data: 2013-01-24 07:12:53
    Temat: Re: Bukowe schody - czym ?
    Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-01-24 00:08, qazvox pisze:
    > Witam po przerwie długawej. Dostałem warunki, pozwolenie, wybudowałem,
    > odbiór był, mieszkam. Jednak za bardzo przyłożyłem się do tymczasowych,
    > sosnowych schodów a'la młyńskie i mam je do dziś :-)
    > Ale do rzeczy, zamówiłem konstrukcję stalową i zakupiłem bukowe stopnie
    > i płytę ma spocznik - gotowe do lakierowania (schody ażurowe, dwubiegowe)
    > I czym to potraktować ?
    > Czytam o lakierach (poliuretanowe), olejach ...
    > Doradzicie coś na podstawie własnych doświadczeń ?
    U mnie w 1993 pomalował majster caponem (aby drewno nie ciemniało) i na
    to 3 warstwy lakieru epoksydowego dwuskładnikowego. Parkiety tak samo
    ale tylko dwie warstwy. Do dziś wygląda nieźle, przetarcia są tylko na
    krawędziach progów. Powierzchnie płaskie bez śladów przetarć.
    Sąsiad, który budował kilka lat później pomalował "ekologicznie"
    lakierami wodorozcieńczalnymi i nie wiem ile razy już poprawiał.
    Jak dla mnie (na schody i podłogi) tylko lakiery dwuskładnikowe
    epoksydowe względnie poliuretanowe.
    Znalazłem coś takiego:
    http://www.rafil.pl/img/KTW%209.3.pdf
    Radom to porządny producent.
    Oliva też produkuje dobre lakiery m.in.jachtowe.
    Tu masz do poczytania.
    http://forum.muratordom.pl/archive/index.php/t-43020
    .html?s=a8714b69ee688da0be9785b1448661ee
    Murator czasami pisze głupoty, ale tu się z nimi zgadzam
    Jacek.