    From: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Co może robić takie dziury?
    Date: Fri, 18 Sep 2020 09:18:25 +0200

    On 17 Sep 2020 21:49:23 GMT Krzysztof Gajdemski wrote:
    > To samo u mnie. Stwierdzone parę dni temu. Niepotwierdzone hipotezy:
    > - jeż,
    > - kuna,
    > - ptaki,
    > - wszystko powyższe naraz.
    >
    > Jednak wniosek jest taki, że pod spodem są złoża jakiejś ambrozji,
    > które to towarzystwo eksploatuje i tu należy upatrywać pierwotnej
    > przyczyny powstania tych malowniczych kraterów.

    U mnie od czasu do czasu żeruje takie coś:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Trzmielojad_zwyczajny

    Szuka podziemnych gniazd os, a jak znajdzie to rozkopuje i sieje
    spustoszenie. Na miejscu zostaje tylko krater, rozszarpane kawałki
    gniazda i kilka zdechłych larw. Wysoce skuteczny zwierz (zarówno w
    likwidacji os, jak i kopaniu kraterów).

    Mateusz