    From: ddddddddddd <d...@d...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Coś się w Szwecji dzieje
    Date: Sun, 29 Jan 2023 12:00:30 +0000
    <o...@l...harvard.local> <tr2o05$25cki$1@dont-email.me>
    <b...@g...com>
    <tr3v6l$2c471$1@dont-email.me>
    <8...@g...com>

    On 28/01/2023 21:44, Zenek Kapelinder wrote:

    > Czego nie rozumiesz?

    napisałeś o 2%, więc zapytałem czy to ty za tyle pożyczasz, czy tobie
    ktoś pożycza? A może napiszesz że w banku w Szwecji takie oprocentowanie
    jest dostępne? Czy po prostu z dupy sobie wpisałeś cyferkę?

    Pieniądz jest towarem takim samym jak kartofle a bank to sklep z
    pieniędzmi. Normalne że z założenia właściciel banku chce zarobić. I tak
    ustawia warunki kredytu żeby osiągnął cel. Ze względu na wysokie ceny
    mieszkań i pogarszającą się kondycję finansową ludzi ostatnio banki
    zarabiają mniej bo boją się dawać bardzo wysokie kredyty. Obniżenie cen
    nieruchomości spowoduje że kredyty będą mniejsze i banki sprzedadzą ich
    więcej.

    obniżenie kosztu pieniądza spowoduje to samo i ceny nieruchomości wcale
    nie muszą spaść.