    From: pytajacy <r...@p...fm>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czy naprawa pralki, jest opłacalna?
    Date: Fri, 15 Mar 2024 20:52:54 +0100

    > W listopadzie zeszłego roku 6-letnia pralka samsunga zaczęła zacinać się
    > w trakcie prania - przestawała cokolwiek robić, zatrzymywała się.
    >
    > Miałem już ją wymienić, ale po odłączeniu wszystkich wtyczek od
    > sterownika, wyczyszczeniu ich (dwa gniazda były lekko zielone) i
    > podłączeniu, zaczęła póki co działać ponownie.
    >
    > Dwa tygodnie temu zaczęła mieć problemy z odpompowywaniem wody - zamiast
    > odpompować nic nie robiła, po czym kontynuowała pranie (a wody w bębnie
    > coraz więcej). Za każdym razem obrócenie o część obrotu wirnikiem
> [...]
    Osobiście mam taką politykę: jak w domu się coś elektrycznego zepsuje i
    naprawa jest w miarę łatwa i nie wymaga mojego zbytniego zaangażowania
    czasowego i finansowego to naprawiam.
    Ale moje zdanie jest takie że jak jakiś sprzęt domowy wytrzyma powyżej
    10 lat to jest udany egzemplarz.
    Ale mając takie podejście moja druga połówka nie jest zbyt zadowolona
    ponieważ uważa że mamy stare sprzęty.

    Wracając do Twojej pralki.
    6 lat to słabo.
    Nie wiem ile zapłaciłeś za tę nową pompę, ale tak jak piszesz, jeżeli
    wytrzyma minimum rok to i tak dobrze. Ta Twoja pralka to trochę kicha
    skoro po 6 latach zaśniedziały w niej styki i nie wiadomo co za chwilę
    wyskoczy.

    Wydaje mi się że obecnie dzisiaj zakupy takich sprzętów to loteria.
    Zależna od konkretnego egzemplarza. Nie ma zbytnio co sugerować się
    marką czy ceną.

    Sceptycznie jednak podchodzę do marek ewidentnie Chińskich jak Hisense,
    TCL itp.