  • Data: 2024-03-17 09:34:14
    Temat: Re: Czy naprawa pralki, jest opłacalna?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 15.03.2024 15:43, J.F wrote:
    > wirnik pompy?

    Tak, po wykręceniu filtra i poruszenie wirnikiem w prawo lub w lewo
    powodowało że ta stara pompa ruszyła - przynajmniej kilka następnym razy.

    > A nowa rusza, ze starym sterownikiem?

    Tak, po wymianie od dwóch tygodni codziennego prania chodzi wszystko
    prawidłowo.

    > Sterownik nie jest jakis cwany, że zaczyna od małej częstotliwości,
    > a potem rośnie?

    Ta pompka jest na 220-240V 50Hz (na naklejce znamionowej). To chyba nie
    ma tam żadnego sterowania poza jest napięcie/nie ma.

    > No ale jak rozumiem - sterownik nową pompą kręci.

    Kręci.

    > Jak mam strzelać:
    > -zwarcie w cewkach,

    Chyba na to wychodzi, bo reszta wygląda ok.

    > -osłabione magnesy w wirniku,
    > -jakies zacięcie w wirniku ... ale jeśli dobrze rozumiem - kręciłeś
    > wirnikiem ?
    >
    > Złożyc, zobaczyć czy działa ?

    Wyczyszczona i złożona, nie działa (znaczy, nadal się zacina - ma
    problem ze startem i buczy).

    > Dziwne tylko ze przepełniała wodę - powinna miec stosowny czujnik.
    > błąd programisty?

    Nie wiem co masz na myśli. Nalała pierwszy raz po włączeniu prania,
    potem drugi do płukania i wody było do 1/3 wysokości bębna. I w tej
    wodzie stała - zatrzymała się przed wirowaniem i tak stała, nie
    wyświetlając żadnego błędu.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz