  • Data: 2023-02-06 01:13:00
    Temat: Re: Farba ekranowa i projektor domowy
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jest Sun, 5 Feb 2023 17:16:54 +0100, Myjk pisze:
    > Było tu parę wątków o projektorach, stąd może byście
    > polecili coś ze swojego doświadczenia odnośnie
    > farby ekranowej?

    Ja pomalowałem Tikkurilą Optiva Matt, bo taka najczęściej przewijała mi
    w różnych opiniach/poradach. Nie wiem czy to najlepszy wybór, bo testów
    porównawczych z innymi markami nie robiłem. Mając porównanie z ekranami
    fabrycznymi i różnymi tam projekcjami mogę powiedzieć, że jak
    najbardziej nadaje się do tego celu. Natomiast nie wiem czy jest jakoś
    znacząco lepsza od innych matowych farb dostępnych w każdym sklepie
    z farbami za rogiem. Co do odcienia, to najlepiej zamówić próbki
    i zrobić testy z konkretnym projektorem. Testowałem G/H/J499 i wybrałem
    tę środkową, ale bez przekonania. Kontrast z moim projektorem przy
    każdej z nich był akceptowalny.

    Polecam też wykonać czarną ramkę (kaszetę) wokół ekranu albo wręcz
    częściowo zachodzącą na sufit (odbicia światła od sufitu u mnie bardzo
    negatywnie wpływały na kontrast). IMO dla ostatecznego wrażenia jest to
    nawet ważniejsze niż rodzaj farby na samym ekranie. Ramkę malowałem
    Tikkurilą 9005, ale tu efekt mógłby być lepszy. Rama fabrycznego,
    zwijanego ekranu trochę lepiej pochłaniała światło.

    k.